حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که شورای امنیت متاسفانه در توقف حملات هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعبداللهیان امروز شنبه در همایش بین المللی تهران درباره فلسطین گفت: حضور شما مقامات نشانه از دغدغه مندی نسبت به ارزش های انسانی و یکی از مسائل حل نشده بین المللی طی دهه های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

وی افزود: مسئله فلسطین همواره مورد توجه ایران بوده و در اندیشه های امام خمینی و همچنین در نگاه بلند و راهبردی مقام معظم رهبری قرار دارد. امروز ما گردهم آمدیم تا در خصوص مسئله فلسطین به ویژه تحولات هفته های اخیر که با کشتار و نسل کشی بیش از ۲۰ هزار تن غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت حیاتی و آوارگی ساکنان غزه همراه شویم و گفتگو و تبادل نظر کنیم.

وزیر امور خارجه در خصوص هدف این نشست اظهار کرد: هدف ما توقف جنایات رژیم جعلی و آپارتاید علیه ملت مظلوم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بشردوستانه و همچنین یافتن راه هایی برای تعیین حق سرنوشت فلسطینی ها و احقاق حقوق آنان است.

این همایش در شرایطی برگزار می شود که شورای امنیت روز گذشته قطعنامه ای را در مورد ضرورت ارسال کمک ها به سراسر غزه به تصویب رساند اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی متاسفانه در توقف حملات هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

وی افزود: اصلی ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی متحدین کاخ سفید بودند که عملا به حمایت بی قید و شرط از اشغالگر و نسل کشی پرداختند. دراین شرایط مسئولیت همه ما و بازیگران بین المللی ایجاب می‌کند که از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنیم.

کد خبر 818128
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    68 2
    شورای امنیت خود شورای نا امنی است و سازمان ملل هم سازمان نا ملل و آژانس انرژی اتمی هم آژانس دارندگان بمب اتم!!؟؟ و جهان و سازمانهایی هم وابسته به همین دارندگان بمب اتم !!!!؟؟؟؟ یعنی جهان جهان وحشی‌گری و جهان بی قانونی است نمونه اش ریختن میلیونها تن بمب بر سر تک شهر اسلامی غزه ،توسط غربیهای وحشی و ضد دموکراسی واقعی و عبریهای اشغالگر و کودک کش و صهیونیست و عربهای بزدل و نوکر و وابسته و آمریکای ضد اخلاق و حقوق بشر و آزادی و انسانیت این است جهان ما و سازمان ملل و شورای امنیت
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    46 2
    بیش از 136 نفر از اعضای سازمان ملل در جنگ 75 روزه غزه جان باختند و 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است و این حالی است که در پی این جنایات بیش از 21 هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند که بخش عمده آن‌ها از زنان و کودکان هستند. بیش از 9 هزار و 800 کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه کودکان در جریان است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    34 2
    تا زمانی که اسرائیل فلسطین را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد. تا زمانی که اسرائیل غزه را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    49 2
    مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل جنایات اسرائیل غاصب ساکت هستند؟ سازمان ملل حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. آمریکا حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. اروپا حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    44 2
    دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟ اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    45 2
    شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش بوده است.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    42 2
    ادعا‌های جدید کاخ سفید درباره ایران دخالت و مداخله در امور داخلی است و به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت امیرعبداللهیان ناتوان و عاجز وزیر امور خارجه کشورمان بوده است.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    48 2
    رسوایی مدعیان حقوق بشر آمریکایی و اروپایی هر روز مشهودتر می‌شود. مدعیان دروغین حقوق بشر در آمریکا و اروپا رسواتر از هر زمانی هستند.ن ماینده آمریکا در سازمان ملل رسما باید از ایران عذرخواهی کند. آمریکا از سال 2003 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی بوده است. آمریکا از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه بوده است. آمریکا از سال 2015 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در یمن بوده است. آمریکا از سال 2021 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در اوکراین بوده است. و این در حالی است که دوستان اسرائیل جنایتکار هم در آمریکا، انگلیس و فرانسه وغیره اعتراف کردن که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    38 2
    و این در حالی است که دوستان اسرائیل جنایتکار هم در آمریکا، انگلیس و فرانسه وغیره اعتراف کردن که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است. آمریکا جنایتکار و سوئد جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار آشکارا از پ.ک.ک و ی.پ.گ حمایت می‌کنند. شرم آور و تاسف بار است که رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 16
      یه چند روز نبودی داشتیم نگرانت می‌شدیم
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    31 1
    در پاسخ به رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در امور سیاسی در نشست شورای امنیت و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند. درحالیکه واشنگتن خواهان آرامش در سوریه نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است ارتش آمریکا همچنان غارت نفت سوریه است و هم حمایت از تروریست ها در سوریه است. نماینده آمریکا جنایتکار نباید قطعنامه شورای امنیت درباره غزه را وتو کند.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    36 2
    سربازان آمریکایی در سوریه و عراق چه غلطی می کنند؟ حضور سربازان آمریکایی در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند چرا؟ نیروهای ائتلاف آمریکایی 100 درصد فقط از داعش در سوریه و عراق حمایت نظامی می کنند. و این در حالی است که ائتلاف آمریکایی از سال 1393 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ ۱۳:۴۴۰۱ دی ۱۴۰۲/ شمار شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه از 21 هزار نفر عبور کرد پس ثابت شده است که در سازمان ملل قانون و عدالت وجود ندارد و از سال 1945 تاکنون هم نداشته است. آمریکا هزاران تروریست را از کشورهای اروپایی به عراق آورد. آمریکا هزاران تروریست را از کشورهای اروپایی به سوریه آورد.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      4 30
      سانديس ت رو بنوش گلوت خشک شد
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    33 2
    دولت بایدن جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ غزه است. دولت بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه بوده است. دولت بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان و سوریه 100 درصد فقط با حمایت آمریکا صورت می گیرد. غزه؛21 هزار شهید در سایه تداوم جنگ علیه بیمارستان‌ها صبح امروز، جمعه ۲۲ دسامبر وزارت بهداشت نوار غزه در هفتاد و هفتمین روز از جنایات ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه از ۲۰هزار نفر عبور کرده و بیمارستان‌ها و کادر درمان به اهداف جنگی تل‌آویو تبدیل شده‌اند. از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    35 3
    از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    31 2
    ادعا‌های جدید کاخ سفید درباره ایران در واقع 100 درصد فقط به سرپوش گذاشتن برتجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانیت خودش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و غزه بوده است.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    33 2
    عراق نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ و این در حالی است که اقلیم کردستان عراق از سال از سال 1982 تاکنون پناهگاه تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است ولی متاسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و هنوز هم سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    35 2
    پاکستان نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ و این در حالی است که پاکستان از سال از سال 1982 تاکنون پناهگاه تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است ولی متاسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و هنوز هم سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 2
    امیرعبداللهیان هم تاکنون در توقف حملات به غزه هیچ اقدام موثری نداشته است
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 1
      عه نه بابا میخواستی برات چیکار کنه هر چی اقدام موثر بوده را ایران انجام داده سرت را از زیر برف بیاری بیرون متوجه میشی
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    30 2
    مشکل فلسطین و هم غزه از طریق شورای امنیت سازمان ملل حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1945 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که نوکر آمریکا، اروپا و اسرائیل بوده است.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    28 2
    آمریکا و متحدانش اصلی‌ترین مانع توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    26 2
    آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون هیچ گاه در جهان عامل صلح و ثبات و امنیت نبوده است.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    22 2
    افزایش قربانیان جنگ غزه به ۲۰۲۵۸ شهید. تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۹۹ نفر رسید. سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا دست به کار شوند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    21 2
    شورای امنیتی که دراختیار پنج کشور حق وتو باشه فاتحش خوانده وباید دریک کشور مستقل وبی طرف قراربگیره