همشهری آنلاین - گروه سیاسی: شرکتهای کشتیرانی که برای جلوگیری از حملات حوثیها به دریای سرخ در اطراف دماغه امید نیک حرکت میکنند، با انتخابهای سختی در مورد محل سوختگیری مجدد مواجه هستند، چون بنادر آفریقایی با تشریفات اداری، ازدحام و امکانات ضعیف دست و پنجه نرم میکنند.
صدها کشتی بزرگ برای فرار از حملات پهپادی و موشکی یمن که قیمت نفت و کرایه حمل و نقل را افزایش داده است، در انتهای جنوبی آفریقا تغییر مسیر میدهند، مسیری طولانیتر که ۱۰ تا ۱۴ روز به سفر اضافه میکند.
رویترز در گزارشی مدعی شده است که «حملات شبهنظامیان مورد حمایت ایران، تجارت بینالمللی را از طریق کانال سوئز، کوتاهترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا، که حدود یک ششم ترافیک جهانی را تشکیل میدهد، مختل کرده است.»
برخی شرکتهای کشتیرانی آلمان و هنگ کنگ به دنبال تغییر مسیر کشتیرانی خود هستند.
نظر شما