مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی آلمانی آئودی اعلام کرد قصد دارد خودرو جدید Q3 اسپرت خود را در اسپانیا بسازد

خبرگزاری آلمان از بارسلونا گزارش داد، این خودرو پنج در مینی اسپرت (SUV) در کارخانه سیت (Seat) در مارتورل نزدیک بارسلونا تولید خواهد شد که کارگران با تعلیق پرداخت دستمزد توافق کرده‌اند تا امنیت 1500 شغل در معرض خطر حفظ شود.

آئودی اعلام کرد Q3 خودرویی کوپه مانند و پنج در خواهد بود که فرمان‌پذیری و قدرت چرخش یک SUV معمولی را دارد. این مدل، پاسخ آئودی به مدل X1 ب ام و است.

تولید این خودرو از 2011 با ظرفیت سالانه تا 80 هزار دستگاه آغاز می‌شود. آئودی، زیرمجموعه فولکس واگن، در حال سرمایه‌گذاری حدود 300 میلیون یورویی بر روی Q3 است که کوچک‌تر از مدل‌های Q7 و Q5 خواهد بود.

بنا به گفته منابع اسپانیایی، کارخانه‌های فولکس واگن در اسلواکی و مجارستان و همچنین کارخانه آئودی در اینگولشتات مسوول تهیه قطعات این خودرو جدید خواهند بود.

این اقدام نشان می‌دهد تصمیم برای تولید این خودرو در ایالات متحده به تعویق افتاده است. روپرت اشتادلر، رییس آئودی گفت: "ما به طور نظام‌مند گزینه‌های‌مان را با توجه به بحران کنونی بازار بررسی می‌کنیم. آئودی در موضع خوبی قرار دارد. در حال حاضر احتیاج فوری به انتخاب مکان‌های دیگر نیست."

آئودی نسبت به رقیبان خود تاکنون توانسته به خوبی با بحران مالی کنار بیاید و حتی چهار درصد افزایش فروش در سال 2008 داشته است. این شرکت خودروسازی انتظار دارد 10 درصد کمتر خودرو بفروشد.

کد خبر 81820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز