معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست درخصوص استفاده از سیستم هارپ و کاهش چشمگیر بارش‌ها در کشورمان توضیح داد.

سیستم هارپ

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی ذوالجودی؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با علت کم‌بارشی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: علت اصلی به موقعیت جغرافیایی کشور ما برمی‌گردد. ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک جهان قرار دارد و اگر میانگین بلندمدت بارندگی را نگاه کنید، می‌بینید که جزو کشورهایی هستیم که بارندگی کمی دارند و حتی نسبت به کشورهای همسایه‌مان نیز بارندگی کمی داریم.

وی ادامه داد: لذا به نظر من علت اصلی به موقعیت جغرافیایی کشور ما برمی‌گردد. پیش‌بینی شرایط بارش‌ها بسیار مهم است و در این خصوص عزیزان ما در سازمان هواشناسی باید تقویت شوند تا بتوانند به بهترین شکل کار خود را انجام دهند.

معاون محیط دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مقایسه شرایط بارش‌های ترکیه و ایران گفت: اگر میانگین بارش‌ها را نگاه کنیم، می‌بینیم که ترکیه همیشه شرایط بارندگی خوبی داشته است و سامانه‌های جوی که به منطقه ورود پیدا می‌کنند، معمولاً به سمت ترکیه می‌روند.

ذوالجودی در پاسخ به این سؤال که آیا هارپ در رقم خوردن کم‌بارشی‌های ایران دخیل بوده است، گفت: مطالعاتی در سطح دنیا در این خصوص انجام می‌شود اما برای تأیید شدن آنها زود است. جمهوری اسلامی ایران هم مطالعاتی را در خصوص بارورسازی ابرها و کنترل کردن عناصر طبیعی داشته است اما به هرحال موضوعاتی مانند هارپ این‌ها ادعاهایی هستند که باید روی آنها مطالعه کنیم تا بتوانیم بگوییم که آیا واقعاً تأثیر گذاشته بوده است یا خیر.

وی افزود: کشور آمریکا جزو کشورهای مدعی در این موضوعات است، اما می‌بیند که در کشور خودش در بسیاری از سال‌ها خشکسالی و خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها را داشته است. اگر موضوع هارپ و کنترل بارندگی حقیقت داشت، حتماً این کشورها برای مسائل و مشکلات محیط زیستی و خشکسالی خودشان از آن استفاده می‌کردند.

معاون محیط دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: بسیاری از این کشورها ادعا می‌کنند که از طریق یونیزاسیون در شرایط عادی نیز می‌توانند بارندگی ایجاد کنند. این در حالی است که در بسیاری از این کشورها مرتباً آتش‌سوزی جنگل اتفاق می‌افتد و برای کنترل کردن آتش‌سوزی نهایت کاری که انجام می‌دهند، آب‌پاشی است و دیده نشده از سیستم‌هایی که ادعای آن را دارند، استفاده کنند.

ذوالجودی خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم هارپ در حد فرضیه است و نیاز داریم در این رابطه بیشتر مطالعات کنیم که در این راستا همکاران دانشگاهی ما مطالعات را دنبال می‌کنند و سازمان‌های مسئول نیز باید دنبال‌کننده مطالعات دانشگاه‌ها باشند تا در این زمینه به جمع‌بندی خوب برسیم.

کد خبر 819107
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 323
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 353
  • فرشاد ... IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    خدا قهر کرده ...
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      عجب! برات وحی فرستاد فرشاد
    • فرراد IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      موقعیت جغرافیایی کشور ما از چند سال پیش تغییر کرده؟!!! تو دهه ۴۰ تا حتی دهه ۸۰ که من بخاطر دارم به ندرت کم بارشی داشتیم و حتی سال ۵۳ بارش ۸متر برف تو ایران هم ثبت شده! چه چشمه ها و رودخانه های بزرگی من دیدم که به دلیل کم بارشی کاملا خشک شده! حالا دلیل دلیل خشکسالی های پشت سرهم شده موقعیت جغرافیایی؟! مگر اونموقع که اینهمه بارندگی های خوب داشتیم موقعیت جغرافیایی همین نبوده؟! خیلی روشنه که دلیلش هرچی باشه این نیست و شما هم از اونهایی هستی که بدون تخصص و دانش لازم کیلویی بت پست دادن و هیچ اطلاعی از شرایط اقلیمی و هواشناسی و غیره ذکر نداری مردم خودشون بهتر میدونن دلیل خشکسالی ها چیه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 1
      پا قدم اقای رییسی هست. مملکت روز به روز به ابادانی نزدیک میشه
    • ناشناس IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 2
      کاملا درسته ، حضرت علی علیه السلام می فرماید در سرزمینی که قضات آن به حق قضاوت نکنند باران نخواهد آمد اونایی که این بنده خدا رو مسخره می کنید چهار تا صفحه کتاب بخونید ، هیچ کار خدا بی حکمت نیست
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 0
      همه اینا که میگن فقط توجیه هست، پدیده هارپ، خشک کردن دریاچه ارومیه، مصرف بی رویه و عدم مدیریت باعث به هم خوردن اقلیم شده و در نتیجه از باران و برف خبری نیست..
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    عربستان بعضی جاهاش که تا الان برف ندیدن داره برف میاد . بعد ایرانی که همیشه بارانی و برف بوده هیچی نمیاد. متاسفم واسه ...
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      94 9
      ۱۹۸۴ جورج اورول بطور حتم در کتابهای جغرافیای دبستان و متوسطه چند سال اینده ایگونه تحریف و تدریس خواهد شدکه بارشهای برف و باران در شبه جزیره عربستان از میلیونها سال قبل و خشکسالی و قحطی اب در ایران همیشگی بوده.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    چرا چهل سال پیش برف بیش از حد می‌بارید سه ماه خانه نشین بودیم فقط کارمون شده بود به گاو گوسفند رسیدن والاه جو عوض شده خدا رحم کنه با کاسه از چاه آب بر می‌داشتیم الان رفته سیصد متری زیر زمین ما که پیر شدیم رفتنی هستیم وای به حال نصل جدید خدا رحم کنه ده سال دیگه آب پیدا نمیشه آخر زمان
    • امید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      پدیده ال نینو دردودهه اخیربخاطر مصرف بیش ازحد سوخت فسیلی وایجاد گازهای گلخانه ای توسط اروپا وهند وامریکا وچین ایجادشده ولی 40 سال پیش این وضعیت نبود حتی الان اروپا که قاره سبز هست درگیر ال نینو شده وچندین دریاچه در ایتالیا والمان وفرانسه خشک شده اینگه عربستان یا بیابان چین ووووبرف میباره خودش معنی همان پدیده ال‌نینو راواضح میمنه که دربیوقت وجای نامناسب برف میباره کمی علمی باشید نه دهن بین
    • مسعود IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      187 8
      پس چطور قدیما 2یا 3متر برف می‌بارید اون موقع ایران در منطقه خشک قرار نداشت الان در منطقه خشک قرار گرفته
  • یک مستمری بگیر IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    هر جایی دچار مشکل شوید قطعا تقصیر را به گردن دشمن خواهید انداخت !! خخخخخ
    • حتما مستند ایکسونامی رو ببینید IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      متن رو بخون بعد یه دروغی بباف
    • مهدی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 0
      قطعا بشر دو پا رو این قضیه تاثیر گذاشته نگید موجودات فضایی بودن ازهر زاویه ای به این کم بارشی نگاه کنید تقصیر بشر زبون دار بوده به هرچی فکر کنین آخرش به این بشر عقل کل میرسین اگه میخای ردی از خشکسالی بگیرین به این بشر پر نعمت میرسین خلاصه کار کار خودشه بشر چشم سیاه رنگی سفید
  • افروز US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بابا هارپ کیلو چنده؟
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      39 34
      کیلویی نیست بابا
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    یک روزی مساجد پر از نماز خوان بود
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 1
      چی باعث شده که کم بشه حتی در خانه
  • م IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    خدابزرگه روزی همه میرسه جوش نزنید
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 1
      خدا روزی را میرسونه ولی بندگان بی سواد خدا از بس دست تو کار طبیعت می برند باعث خشکی میشند
  • فریبرز ازاد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بارش کم بگیم طبیعی خب پس چرا محصولات چون گوجه به روسیه هندوانه سیب زمینی پیاز به عراق و ترکیه ۷ برابر گندم جو مصرف آب دارند حتی تابستان امسال آب معدنی هم صادر میشه اونم به ترکیه روسیه که خودشان قطب کشاورزی هستن ونیمی از درآمدشان از کشاورزی توریست است آیا صادر کردن آب نیس
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    تازمانیکه آمریکا تحریم کرده جلو بارش باران هم میگیره خودتون هم مطمعن هستید
  • اندیمشک IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    شمامیگیدسرازمریخ درآوردید:پس چیشد حالامسعولین بدانن که ماهنوزعقب هستیم
    • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      دقیقا فقط همینه ولاغیر
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    جهت اطلاع آتش سوزی در گرما رخ میدهد نه در هوای ابری که آنرا بخواهند برای اطفال حر یق بارور کنند
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      36 21
      دوست عزیز خب آن کشورها ادعا میکنند ما هر وقت بخواهیم میتونید باران مصنوعی بسازیم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    54 17
    آقا آدم فضائیه !!! با سحر و جادو دارن ابرها رو می بندند!!! بگردید دنبال آینه بین نشونتون میده !!! باور نمی کنی ؟ اعتقاد نداری !!! قلبت صاف نی / آب انار بخور بعدش نیت کن !!!!! امیدوارم جز جیگر بزنی که حرف من با شصت سال سن رو باور نمی کنی !!!
    • زهرا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      24 14
      اطفاء نه اطفال عزیز ،یه کم املاءکار کن😜😜😜
    • مم. IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      بزرگوار اطفا حریق ن اطفال حریق حداقل نوشتن بلدشو بعد لیا نظر بده
    • فرزاد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      ادای باران مصنوعی چی باید ابری باشه تا بارور کنن ببار آتش سوزی تو فصل گرما رخ میده اینجا ابرها میان میرن ما نگاه میکنیم اونها هم نگاه میکنن
  • ایرانی مسلمان IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    همه میدانند که آمریکا بیشترین تمرکز سیاسی ونظامیش دراستعمار وسلطه وظلم جهانیست واینکه از هارپ برای خشکسالی واتش سوزی جنگلی در کشور خودش استفاده نمیکند دلیلی برصحت ودروغ این مورد نیست ویک سیاست پنهانی در استفاده واولویتی که مدنظرشان هست ومنافع بیشتر وپیشبرد اهداف وسلطه سیاسی ونظامیش در جهان وحفظ موقعیتش نوعی پنهانکاری و رد گم کردن که عدم استفاده در کشورش دلیل بر نداشتن هارپ نیست و این شیطان بزرگ رو به افول وفرزند خوانده کودک کشش هر جنایت واعمال کثیفی دریغ نمی‌کنند وبهتراست که مسیولین در این قضیه سطحی می‌اندیشند وسرعت عمل به خرج دهند ویه روزی خبردار نشن که دور شده باشد وقتیکه ایران هم توان رسیدن به این علم وباروری ابرها را دارد،امروز هیچ حقه ونامردی در جهان وقدرتهای ستمگر جهانی بعید نیست وهوشیاری میطلبد نه سطحی نگری ونگاهی ظاهری.مردم هم میدانند که تغییراتی مصنوعی در حال وقوعه مثل ریزگردها،برف در صحرای عربستان،بارانهای شدید و سیلهای غیر قابل کنترل و...
    • میثم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 1
      با نظر شما موافقم.
  • رها IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    عربستان برف بارید ایران داره خشک میشه عربستان دزدی بشه دست دزد قطع میکنن اگه مقاماتشون فساد کنن اعدام میشن ما مسولین دزدی میکنن آب از آب تکون نمی خوره مسولین فساد های وحشتناک میکنن آب از آب تکون نمیخوره ما مردمم هم که مظلوم و دستمون به جایی بند نیست
    • بی مخ IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 3
      حالت خوبه عمو،تو روزنامه کا میکنی🤣🤣🤣🤣🤣
  • بانو IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بابا ساکت بشید تورو خدا
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      ساکت هستیم که اوضاع اینه دیگه...نیستی تو ایران؟مردم ساکتن.دولت دستش تو جیبه مردمه و مالیات به کوفتم میگیره مردم ساکت نشستن دوغشونو مینوشن....
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    دشمن کجا بود؟همه چیزو گرون میکنید تا مالیات بگیرید...آخه چرا؟دشمن خارجی نیست...
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      21 73
      نه گفت تقصیره دشمنه متن رو خوب بخون بعد اصلا چه ربطی داشت به مالیات ...
    • ناشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 0
      دقیقا دشمن داخل کشور ماست،بیرون مرز دشمنی وجود نداره
    • ناشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 0
      والا ک ما سال های سال ک ساکتیم حرف نمی‌زنیم یعنی مجبورمون کردن دم از ازادی بیان میزنن پشت سر میان میزنن تو دهنمون ولی تا کی هر روز ی فساد اونم از انواع مختلفش یکیش همین چند وقت پیش در مورد چای دبش ک میلیاردها میلیارد وام برداشت در رفت بعد ما بخاطر ی وام از بانکا موندیم ک چرا بهمون نمیدن ب والله علی قسم یسال پای وام از بانک کشاورزی نشستیم هر ماه میگن ماه بعد خدا بخیر بکنه ما ملت با این رئیس و رسامون
  • GB ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بی کفایتی مدیریت منابع آبی رو هم انتداختین گردن دشمن؟
  • غیرت ملی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    172 9
    آقای جودی 20 سال برای نجات آب کشور دیر شروع کردید. اگر یک دهم حواسی که به انرژی هسته ای دارید به منابع آبی و آب پشت سدها داشتید الان وضع بهتری بود شما از متخصصین داخلی استفاده نمی‌کنید.
    • محمود IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      25 42
      پرفسور از چیزی که سر در نمیاری حرف نزن یکی از بزرگترین فواید جانبی نیروگاه های هسته ای شیرین کردن آب هستش و اینکه همه جای دنیا به این نتیجه رسیدن سد زدن یکی از بزرگترین آسیب ها را به محیط زیست میزنه نمونه اش همین زاینده رود خودمون ، تالاب گاوخونی دریاچه ارومیه که بخاطر سدسحق آبه شون نرسید و خشک شدن اینقدر آدم خود تحقیر و نادان نوبره والا
    • ایران IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      چی میگی بابا مگه ایران مرض داره🇮🇷
    • سلمان IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 1
      آقا فقط از مسئولین بپرسید علت کم آبی چیست ؟ مسئولین خوووب میدونند
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 0
      درسته واین انرژی هسته ای خودش باعث آلودگی بیشتر هواست
  • علی اکبر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    دشمن اصلی روس ملعون است
  • محمود IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    72 20
    سلام جناب ذوالجودی عزیز . دارند درباره هارپ تحقیق می کنند اینها دا بگذارید کنار حتما کشورهای دشمن ما همگی از راهکارهای مختلف برای ضربه زدن به ایران استفاده می کنند و هارپ هم یکی از آنهاست و حتما هم استفاده می کنند چراباید ایران باید درست بعداز جنگ هشت ساله دچار کم بارشی شود آیا این مشکوک نیست شما گفتید در منطقه جغرافیایی کم بارش قرار داریم ۰ چرا قبل از انقلاب در دهه های ۵۰ به قبل بارش فراوان داشتیم ‌. درست است دستهایی در کاراست تا ایران را با روش های مختلف چه بارندگی و چه جنگ های روانی و حقیقی و فضای مجازی باشد ضربه خود رابزنند . با جنگ نتوانستن . اما با راههای کمترشناخته شده مانند هارپ و پروژه های دیگر که هنوز کشف نشده اند دارند ابرها را از هوای ایران خارج و یا ازبین می‌برند تا اقتصاد کشاورزی و آبی ازبین برود تا محتاج دیگران باشیم لطفا بگید مسئولان و نخبگان کشور برای نجات کشور و مردم سریعتر اقدام کنند که دارد دیر می‌شود. جنگ آینده نزدیک کشورها . جنگ آب خواهد بود هرکشوری آب داشت قدرت در دست او خواهد بود . سریعا چاره جویی کنید واز توان نخبگان استفاده کنید . باتشکر از همه .
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      57 14
      حتما اصلا همه‌چیز تقصیر دشمن است. خودت به خواب زدی یا نمیبینی
  • علیرضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    49 3
    به نظر من هرچی هست مربوط به تغیرات اب وهوایی است درهمدان یک هفته مرتب ابرهای زیادی می آمدند ولی بدون بارش باسرعت می رفتند .اگر امکان داشته باشه ابرهارابارور کنیم انوقت اتفاق دیگری خواهد افتاد
  • Saeid IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    76 10
    من از زمانی که یادم میاد هر وقت میخواست یه توده هوای بارش بیاد میگفتن از سیبری وکلی برف میومد تو مملکت ولی الان فوتم نمیاد چه برسه به توده این روسهای ملعون نمیزارن ابری بیاد اینور
    • شهروند IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      25 7
      یکبار بارور کردند رفت افغانستان باران بارید بارور کردن ابرها با نقره هزینه های زیادی داره یکم تحقیق کنید بعدا نظر یدید
  • مهرداد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    نشان از بی دینی مردم ،،،خداقهرش گرفته
    • سینا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      94 7
      چرا برا ترکیه قهرش نگرفته؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    28 16
    هارپ با امواج رادیویی فرکانس بالا که توسط رادارهای خود منتشر می‌کند ایجاد تغییراتی در یونوسفر که دورترین و ناشناخته‌ترین بخش جو زمین است را انجام می‌دهد ، آیا در فضای وسیع حریم آسمان کشور ما چنین اتفاقاتی رخ می دهد ؟
    • حق گو IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      50 14
      اگر قضات به حق قضاوت نکنند باران در وقتش نمی‌بارد.
  • مهدی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    21 39
    هنوز ۳ماه زمستون داریم عجله نکنید
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    64 12
    با ملت رو راست باشید بارون میاد قطعا
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    72 14
    کاکو...هم روسیه هم انگلیس،هم چندتای دیگه...اینا تسخیر شده شیاطین وفرازمینیهای،متخاصم هستند..وتا ایرانمون را نابود خشک ویران و عقب مانده نکنند دست بردار نیستنند،اینها برنامشون نابود کردن وطنمون هست.به تاریخ و عظمت ایران حسودی میکنند.
  • بهروز بیاض IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    52 22
    با سلام .اگه دولت میخواد خشک سالی در کشورمان تموم شه دریای خزر رو به خلیج فارس متصل کنه شاید یه کمی به زیست محیط ضرر بزنه ولی ازشر خشکسالی راحت میشم و هم شاه راه جهان میشم
    • Deathcry IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      واقعا از این فکر خوشم اومد.وقت می‌بره و هزینه ولی انصافا اگه بشه خیلی خوب میشه.آب اقیانوس که تموم نمیشه و تو کل کشور جاری بشه هوا هم فرق می‌کنه.کاش رو این مطالعه کنن و نتیجه رو اعلام
    • بنده NO ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 1
      آقا جون، دریای مازندران آبش شیرینه و خلیج فارس آبش شور. دو ثانیه فکر کنی میفهمی نمیشه این دو تا رو به هم بچسبونی
    • R IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂
  • احمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    64 15
    آقایان همه جا را خشکانده آمد وهر چیزی را به دشمن نسبت میدهند چرا هارپ جلو بارش ترکیه رانگرفته جلو بارش در ایران و گرفته آقایون برید درست مطالعه کنید داینقدر دشمن دشمن نگید
    • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      امکان وصل خلیج فارس به دریایه خزر نیست به دلیل اختلاف ارتفاع خزر با آب های آزاد همینطور عبور از رشته کوه البرز ولی اگه پروژه ایران رود اجرا بشه و از طریق ارمنستان به دریای سیاه وصل بشه و بتوان کشتیرانی کرد همینطور پر کردن گودی های کویر ایران به صورت دریاچه خیلی به اقتصاد کشور کمک میکنه همینطور مشکل کم آبی تا حدود زیادی برطرف می شود
  • جعفر IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    48 4
    دستگاه هایی هست و وجود داره، علم پیشرفت کرده، ضروریه که در این زمینه از نخبگان مربوط به این فن استفاده بشه، نخبه هایی که حتی دستگاه بارور سازی روی زمین ساختند. این نخبگان رو نگه دارید و از آنها استفاده کنید، اونها رو فراری ندید. البته یه ایرانی باید به عشق وطنش بایسته و اگه دستگاهی در این زمینه ساخته در کشور خودش استفاده کنه و خارج نبره
  • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    54 5
    اونقدر ساده و بی سوادید که نمیدونید علم پیشرفت کرده و همه چی رو دارن کنترلش میکنن حتی ابرها رو چطور در کشور های اطراف ایران همش برف و بارون داره میباره ولی به ایران که میرسه انگاری کل اب ابرها رو خالی کردن لطفا این همه دروغ تحویل مردم ندید خودتونم میدونید که یه قضیه ی سیاسی پشت این ماجراست ولی باز خودتونو به کوچه ی علی چپ میزنید.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      چون منابع طبیعی نابود شده. چون طرح های آبخیزداری اجرا نمیشه و جاش سد ساخته میشه دیگه طبیعت چقدر از خودش انعطاف نشون بده. توی شهر ما سد زدن ولی پدر آب‌های زیر زمینی در اومد. خشکسالی شروع شد. آخه کدوم احمقی میاد بالا دست رودخونه ای که آب و خاکش شیرینه سد میزنه؟ دوره سد سازی منسوخ شده لطفا دیگه سد نزنید
  • ستار ستاری IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    41 3
    شما همچنان در خواب عمیق هستیم
  • ایرانی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    42 1
    موقعیت جغرافیایی ۳۰ سال پیش مگه همین جانبود؟؟!! اذر ماه روستای ما ۳ متر برف می اومد حالا بماند ک زمستونش برف بی نهایت می اومد امشب ۶ دی هس رنگ برف و ندیدیم
  • ناشناس IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    56 5
    حتمن آسمون هم میگه من ببارم که ی مشت اختلاس کنند و بدزدن و ببرند چیکار مگه بیکارم
  • رضا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    56 4
    چرا فقط ما در منطقه به این شدت خشکسالی داریم مگر نگفتید ما میتونیم ابر هارو بار ور کنیم پس چی شد تمام بد بختی در ایران هست بله شرایط جوی عوض شده ولی برای ما کلا دار نابود میشه آقای ذوالجودی ما داریم نابود میشیم بعد شما خیلی راحت داری از روی این مسُله به این بزرگی رد میشی شما باید یه فکری بکنید که کشور آسیب نبینه فقط با صحبت کار حل نمیشه همین چون اینجوری دیگه تمام .شمارو گذاشتن که مسُله به این مهمی رو درست کنید ولی متاسفیم خیلی راحت حرف وسخن انی میکنید .
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      جالب بود. اینو خوب اومدی😁😁
  • استقلالی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    28 3
    شفا خدایا شفا بده
  • مرتضی CA ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    41 2
    پدربزرگم میگفت تا سی سال پیش کمتر از سه متر ما برف نداشتیم،بعد الان ما تو حسرت یه برفیم یه برف بعد عربستان ک کویره کلا برف داره تموم روخونه های زنجان نصفشون خشک شدن نصفشونم درحال خشک شدنه تمام کشاورزا دارن مهاجرت میکنن وای بروزی ک همشون مجبور ب مهاجرت بشن نمیدونم دولت چجوری میخواد این همه کشاورزو شکمش سیر کنه یا اصلا تهران یا شهرای دیگه ظرفیت کشش این همه آدم داره؟
  • ایوب IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    34 5
    بله عزیزان اینکه میگن ابرها را با هارپ نابارور می کنند دقیقا درسته یک ایرانی که آلمان علم و فن این کار علمی را داشت و دارد باید به هر شکلی که هست بیارنش ایرا برای بار ور کردن ابرها میگن وشنیدم در ای مورد خیلی علم و اطلا عات داره ولی متاسف
  • نا امید IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    37 2
    خوب بهونه ایی شده برا شماها...اگر ابر هم بود کاری نمیکردید
  • Ali IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    35 1
    وقتی تمام طالبها و رودخانه ها و دریاچه را با سو مدیریت خشکاندید نتیجه اش میشه این حالا هی بگید ایران در ناحیه خشک و کم باران است یعنی ایران تو این سی سال وارد ناحیه ی خشک شده سالهای قبلش حتی قبل ترش چی...
  • محمدرضا IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    35 0
    سلام چه راه دور میرید ۴۰پیش ؟؟ سال۹۵درشهرماکه منطقه نیمه خشک هست تا۱۵اردیبهشت برف داخل حیاط داشتیم
    • آرای IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      47 19
      دریاچه اررومیه خشک شده .کلا طوفان نمک میشه .ما که تو ارومیه هستیم . شمال اذبایجان غربی .چالدارن و ماکو و ....اینقدر برف اومدا مدارسشون تعطیله همچنین جنوبش .تکاب و ...ولی برا ارومیه یه قطره برف که هیچ .بارونم دیگه نمیاد ..ایای دریاچه ارومیه رو هم امریکا خوشکوند؟یا این مهندسان بی لیاقت و بی سواد ؟روی هر ابی یه سد بستن با تبخیر زیاد و استفاده نابجای کشاورزان سدها هم جوابگو نیست .دریاچه هم‌که خشکید .الان طوفان نمک خاک و محصولات کشاورزی رو هم نابود میکنه .خاک هامون شور شده و درختها داره خک میشه .ما که محصولمون سیب و انگور بود الان داریم پسته میکاریم که محصول خاک گرم و بیایانی هست .ایا همه اینها کار امریکا و روسیه و ....هست ایا دشمن اونا هستن یا بی سوادی ما ؟
  • احمد IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    51 2
    اگر منطقه ما خشک وکم بارش هست پس چرا دهه های۶۰ ما کلی بارش برف و باران داشتیم.آنقدر برف می بارید که از پشت بام پرتاب می شدیم روی برفها.مشکل چیز دیگری هست!
  • عاشق مردم IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    65 4
    نباریدن باران هم افتادگردن دشمن ازکجا معلوم شاید آلودگی هواهم کاره دشمن باشه شاید باماشین های دود زا میان توشهرهای ما دور دور می کنن ومیرن ازکجا معلوم 🤣🤣🤣
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    22 99
    به نظر من بخاطر بی بندوباری و لختیگری و بیحجابی بعضی خانمها و بی غیرتی و پست فطرتی بعضی آقایونه که خدا قهرش گرفته وبیخیالی دولت کنه هیچ تدبیری برای مقابله با این معضل اجتماعی نداره
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      65 7
      قرن بیست ویکه چرت نگواون وقت بایدکشورهای دیگه نه برف بودنه بارون بود...
    • مهدی ... IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      آفرین ب هوش ت
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      اشتباهی مثبت دادم چرا پنجاه شصت سال پیش اینقدر پر برکت بود
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    42 10
    شاید هم این پارازیتها و امواجی که برای ماهواره ها میندازند که مردم از طریق شبکه های خارجی گمراه نشوند باعث ناباروری ابرها شده
  • خ.ل IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    54 3
    تازه میخواین مطالعه کنید؟ یعنی شما و امثال شما اونجا نشستید تو این چندین سال خشکسالی نتونستید مطالعه کنید؟ آمریکا کجاش خشکسالیه؟ اونجا که یکسره برف میاد آتش سوزی که میگی مربوط به فصل تابستونشونه نه زمستون آقای معاون باسواد ادله هات به درد خودت و امثالت میخوره مردم بدبخت کردین
    • ح IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      امکانش زیاده حد اقل یه دلیل منطقی می‌تونه باشه
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    24 2
    در زمان فعلی هرمشکلی هم درزمینه بارشها باشد مسوولین ودست اندرکاران باید کاری بکنند ودست روی دست نگذارند وضعیت ما در حال وخیم شدن وخشکسالی وحشتناک می رود
  • کمال IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 4
    عصر عصر تکنولوژی هست و جنگ الکترونیک تا دیر نشده یه تکان به خودتون بدید بی هیچی نیست عزیزان حتما شیطنت برخی کشورهای همسایه هست به این میگن جنگ نرم بلا آخره یه راه کار داره این شیطنت گرد و خاک آلودگی الان هم کم بارشی
  • حبیب IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    25 9
    نه بابا هارپو ،آدم فضاییو ،این حرفها نیست،خدا دیده امسال من رفتم دو تا پالتو واسه زمستون خریدم،میخواد منو خیط کنه.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    40 3
    ی کمی از اختلاس‌های بیشرمان رو ب باروری ابرها اختصاص دهند مشکل بارندگی حل خواهد شد
    • سیدمحمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      8 10
      سلام خدا را شکر می‌کنم در زمانی خشگ سالی نسیب رودخانه‌ها وآبهای روان شده که تکنولوژی هست در آخر زمان مردم از خشگی زمین به تنگ میان و به برکت زهور منجی بارش زیاد میشود وعلم جندین برابر میشود دعا کنید وشکر گزار باشید تا خداوند رحمتش را گسترش دهد
  • Navid IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 1
    ما باید به وسیله علم پیش بریم. ... تولید ابر. باروری ابرها. جلوگیری از خطر هارپ و خیلی چیزای دیگه
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    17 2
    کسانی بدون تخصص اقدام به (مثلا)بارورکردن ابرهامیکنندکه نتیجه کار همین میشود
  • تاری US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    23 0
    خودروهای اشغال سبک سنگین از دور خارج کنید کارخانه هائیکه که در کل کشور رعایت زیست محیطی را انجام ندهند باید صدر در صد اصلاح بشود سپس ببینید همچین خوب میشود تهران تبریز ارومیه کرمانشاه اصفهان مشهد شیراز که و بیشتر شهر های ایران خود اختاپوس زیست محیطی هستند باران ابر بار دار عمان بالا خشک دود بخار میشود
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    28 1
    میخوای بچه گول بزنی. گوشهامون درازه یا روی پیشونیمون چیزی نوشته
  • اسماعیل پرتوی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    22 9
    در هر صورت باید بودجه انتقال اب از جنوب را افزایش داد و تین کار بسیار سریعتر انجام شود....
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    33 2
    به نظر من چیزی را که ازش اطلاع نداری توجیح نکن فقط بگو نمیدونم، روزگارایران رو این مسوولین به اصطلاح همه چیز دان به اینروز انداختن!
  • شهرام IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    25 20
    ظلم و خیانت باعث نزول بلاست!!
  • صادق IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    28 0
    اینو نگید چی دارید بگید....
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 3
    خووشون در مورد سیستم هارپ همچین ادعایی ندارن این شایعات در کشورهایی مثل ما شکل گرفته که همه به دنبال بهانه ای میگردن تا همه مشکلات بندازن گردنش هارپم شده مثل تحریم
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    23 0
    چیزی رو که بلد نیستید میگید فرضیه هست . فقط ادعا دارید و در عمل صفر
  • ایرانی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    24 1
    تا شما مطالعه کنید کشور لز خشکسالی تلف شده. هر سال آلودگی هوا بیشتر و بیشتر میشه. میشه بفرمایید برای پیشگیری از آلودگی هوا سازمان محیط زیست چکار میکنه؟ جواب: هیچ چی. فقط مدارس رو تعطیل میکنند.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    36 0
    علت کم بارشی سه اختلاس اخیر است که معادل ۳۵۶ سال بودجه ایران است.بارون هم کانادا میاد
  • خوار IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 41
    علتهای اصلی که بارون نمی باره 1_گناه ،فساد فهشا،دزدی ،اختلاس وووووووو(ملت و دولت ) 2_امریکا و اسرائیل هوا را دستکاری میکنند 3_اجنه و شیاطینی که اسرائیل از سمت غرب وارد کشور کرده 4_تغییرات آب و هوایی وسلام
  • مشاهده کننده IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    23 2
    لطفا فعالان محیط زیست را ازاد کنید و از علمشان استفاده کنید . اگر واقعا مقصر نیستید
    • محمدرضا IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      خخخخ
  • را IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    24 0
    99درصد کم بارشی به خاطر پالایشگاه ها و کارخونه ها وگرمایی که ایجاد میکنیم هست فضای کره زمین گرم خشک شده رطوبت نیست تا رطوبت نباشه بارانی در کار نیست دولت کلا به فکر صنعت هست وضربه محکمی به منابع آبی میزنه و بارندگی در کار نیست
  • محمد حسنی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    22 2
    قبلاً می گفتن از بی حجابی هست حالا پای دشمنان درمیانه فکر کنم اختلاس گران ودزدان ابرها راباخودشان به کانادا بردن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    26 0
    خدایا خودت رحم کن چه کنیم چاره نداریم خدایا .خسته ایم از دنیا.
  • غزل IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 0
    هرچی هست.خدا میدونه دارن چکار میکنن.عربستانی که باران به خودش نمیدید الان برف اون رو پوشونده.اخه این یعنی چی.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    21 0
    تا شما دنبال مطالعه بگردین کشوررا. وملت نابود شدن بجنبین
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    25 1
    من با ابرها صحبت کردم علت را پرسیدم گفت زیاد باریدیم یه عده دزد از چای و برنج و حبوبات اختلاسهای میلیاردی زدن به جیب دودش رفت چشم مردم بخاطر همین دیگه اینجا نمیباریم دلمون میخواد نباریم
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    23 2
    باروری ابرها چی این که یک علم در حال بهره برداریه اقلا حتی با صرف هزینه زیاد در این فصل که ابر وجود داره از خشک سالی جلوگیری شده تا از آثار وحشتناک اون در وضع جامعه جلوگیری بشه جایی مثل تهران را در نبود آب فرض کنید وبعد ببینید فاجعه چه عمقی داره
  • نادر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 0
    توی این چند سال موقعبت جغرافیایی ما گرم و خشک شده ؟؟!! تا چند سال پیش برف و باران همیشه بود و طبیعی میبارید چطور شده تو این چند سال اینطور شده ؟ ...
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 1
    زیر سر ترکیس😂
  • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 0
    نگران نباشید یه شب میخوابید میبینید به اندازه ساختمانتون برف باریده،البته اونم توخواب نه تو واقعیت،،،الان دیگه تو ایران باید همه چی رو تو خواب ببینی
  • س IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 1
    س به نظرمیرسه آسمان ازرفتارهای ما خسیس شده پارسال برف خوب امد امریکا یادش رفت جلوشو بگیره
  • AU ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 1
    عجب ! اختلاس و دزدی هم کار هارپه!
  • احمدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 2
    من که میگم بازم ممکنه که قضیه راست باشه ، باید به صورت نامحصوص چند نفر برن آن جاهایی که آنتن ها هستند و غیره و سر از کار در بیاورند و اگر درست باشد باید ایران اعلام کند و تصمیمات جدی بگیرد و آن آنتن ها را هدف قرار دهد
  • علی صادقی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    شماهمه چی بلدین اینکاررونمیتونین بکنین
  • حسینی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 0
    سازمان حفاظت محیط زیست با حوزه علمیه قراردادببنده ومشکل کم بارشی رو به صورت ریشه ای حل کنه.
  • علی GB ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 0
    زمان پدر و پدربزرگ و اجداد ما چند برابر حالا بارانو برف می آمد. با این اوصاف آینده وحشتناکی برای نسلهای آینده باید پیش بینی کرد. حالا مردم را تشویق به فرزندآوری کنید.
  • بططببب US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 3
    چند طلبه رو استخدام کنید تو سازمان هواشناسب
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 3
    کدوم دشمن؟!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 2
    مطالعات اخیر نشان می‌دهد که جنگل‌ها و درختان نقش عمده‌ای در چرخه آب و خنک کردن دما، کمک به امنیت غذایی و سازگاری با تغییرات آب وهوا را بر عهده دارند. براساس گزارش فائو در سال ۲۰۱۶، جنگل‌ها یک سوم از سطح زمین را پوشانده‌اند. بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲، توسعه شهری، تغییر کاربری اراضی جنگلی و تبدیل آنها به زمین‌های کشاورزی و آتش سوزی ‌های وسیع سبب از دست دادن ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون کیلومتر مربع از سطح پوشش درختی جهان یا حدود ۳.۲ درصد از سطح جهانی جنگل‌ها شده است. این کاهش شدید سطح جنگل‌ها بیشتر ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده است.جنگل‌زدایی و تغییر کاربری اراضی توسط انسان‌ها دارای پیامدهای مهمی بر آب و هوا، اکوسیستم، پایداری معیشت و بقای گونه‌ها به همراه داشته است. در حال حاضر نگرانی شدیدی در مورد آسیب بلندمدت بر عملکرد سیستم طبیعی زمین ناشی از جنگل‌زدایی وجود دارد. جنگل‌زدایی می‌تواند بر گرم شدن زمین تأثیر گذاشته و در مقیاس محلی و تغییر بارندگی و دسترسی به آب، اثرگذار باشد.
  • ممد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 1
    مطالعه کن وخوب درست را بخوان
  • ن IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    سلام با انتقال آب از دو طرف به جاهای کم آب و اتصال این دو دریا با کانال برلی کشتیرانی و کارها دیکه و در نهایت تولید آب در نقیاس بالا نیتدنه کار رو حل کرد
  • مهتاب FR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 0
    همه ی دنیا اب دارن بارشهای حسابی دارن فقط ایران خشکسالیه تا ۴۰ سال پیش که همه چی خوب بود با همین موقعیت جغرافیایی ،حتما پارسال یه مقدار بارش شد همه جارا سیل برد دیدن پس بر نمیان تصمیم گرفتن امسال نگذار ن بارش بشه ، تا شما هم بیاید تحقیق کنید ببینید هارپ بوده یا نه ایران بیابان خشک وکویر برهوت شده
  • پیر مرد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 0
    هر چقدر ابر باشه تا امر نباشه نمیبره ب فکر جوانها باشید تا خدا هم رحم کنه و امر ب ابر
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    28 0
    دزدها و کلاهبرداران باعث عذاب الهی شدن..البته خودشون کانادا دارن خوش میگزارنند.
  • بازنشسته IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 1
    فکر کنم در کل درست باشه ولی
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 2
    ای دمت گرم آقا فرزاد کاملا درست میگی خداشاهده
  • محسن IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 5
    ینی اگه امسال برف نیاد سال دیگه رو نخواهیم دید 😐😲😲😲😲 برعکس شده دیگه کار اسراءیل هس خدا مرگت بده آمریکا
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 2
    خوب مطالعه کنید چون هنوز ایران کامل خشک نشده. اگر مانند سال گذشته باشه که خيلی از انسان ها و حیوانات و باغات می روند به تاریخ می پیوندند
  • رضا DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 0
    همه چی گردن دشمن بندازیم . آیا قدرت خدا قوی هست یا قدرت خلق خدا. الان به آمریکا ایمان بیاریم یا خدای شما؟
  • مهندث IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 1
    علم پیشرفت کرده و غیر فعال کردن ابرها کاره سختی نیست فقط کافیه یونه منفی با بار الکتریکی مثبت فرستاده بشه که به صورت فرکانس وارد گسستگی ابر ها میشه و نابارور میشه
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 0
    اشتباه گفتی
  • جعفر IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    باید براش بخوانید تا ببارد .برو بریم.بارون بارون.....زمینا خیس میشه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    اینا به جایی نرسیدن که نعمت های خدارا دست کاری کنن حالا امسال بارش کم بود سال بعد شاید بیشتر از سال قبل بارش های قبلی کم خسارت زدن
  • سایه بان GB ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 3
    احتمالا بتوان با ایجاد سایه بر روی منطقه ایران (ارسال ماهواره و گستراندن چتر) در فاصله دور از زمین که محاسبه فاصله، خیلی ساده هست عملا گرمای کشور را کاهش داد
  • إلشن IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 20
    #ظــــــــــــهــــور #آخرالزمـــــــــــــان
  • مجید IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 10
    بهتره نباره پارسال بارندگی شد گوشت از صدتمن شد ۵۰۰ تمن حیوون دار نمیفروخت حیوونشو تا بارون میزنه بازاری جنسشو دوبرابر میده بزار نزنه خدا خودش خرشو بهتر میشناسه هنوز یه ابر نیومده که حرکت میکنید برای عرقخوری
  • ناشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 3
    هنوز بصورت جدی و در حد وسیع کسی نتوانسته در اب هوا بصورت فوری و با تکونولوژی موجود دستکاری کند هارپ هم بزرگنمایی شده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 2
    ایران مگر در۴۴ سال پیش در منطقه خشک و نیمه خشک وجود نداشت؟؟؟؟؟!!!!!
    • حسین امی ی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      سلام.سیستم هارپ با امواج موج کوتاه رادیوئی کار میکند و کارش هم فقط از بین بردن ابر....هست یک موشکی هست که با امواج خنثی میکنه بارور که نمیکنه.فرکانسهای بزرگی میفرسته که در حد صلاح لیزری عمل میکنه ومنطقه مورد نظر توی پرتوهای خودش نابود میکنه.بیشترین تمرکز از مرکز ایران هست که شما شمال وجنوب باران میبیند واستانهای نزدیک به وسط نابود شدند.
  • جعفر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 7
    این نظرات فرار به جلو است دشمن از هر امکاناتی برای به زانو در اوردن ایران استفاده میکند ،دانشمند نما ها ی جیره خوار انها هارپ را زیر سوال میبرند که هنوز امتحانش را پس نداده وچنین وچنان ...حال پرتغال فروش را پیدا کنید
    • ناصر IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      تا زمانی که این مرز و بوم از استادش گرفته تا مردم عادیش. از آموزش لازم و کافی بهره نبرده و راه علم و منطق را برای کشف حقیقت انتخاب نکرده اند همچون انسانهای حکایت فیل در تاریک خانه ی مولانا بر سر و کله ی هم خواهند زد و ره بجائی نخواند برد چرا که به علت عدم نور در تاریکخانه هیچ کس نخواهد توانست خارج از دایره ی احساسات خود بیاندیشد و تفکر کند. و خوش با دست خود خویشتن را نابود خواهد کرد.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    به خاطر ظلم هایی که به مردم میشه خدا نزول رحمت نمیکنه
  • مصطفی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    دلیل نمیشه هر تکنولوژی که دارن رو کنند.مثلا اب سوز کردن خودرو رو ۵۰ سال پیش سازمان سیا انجام داده ولی رو نکردند.والانم واسه یه اتش سوزی نمیان هارپ را رو کنن
  • امین IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    عربستان و امارات در صحرا ابر بارور می کنند شما به عیر از حرف زدن کاری بلدید
  • ادموند IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اینها همشون افسانه هست که میگید ایران منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد.پس چرا قدیم میبارید الان نمیباره برید از دریاچه اورمیه بپرسید اون خودش شاهده
  • جهان IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هارپ ،با فرستادن امواج به لایه یونیسفر زمین باعث گرما میشن ،گرما در لایه یونیسفر عامل اصلی عدم بارشهاست
  • زهرا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    علت اصلی تمام این مشکلات گرم شدن بیش از حد آسمان ایران هست وقتی توی ۳۸۵ روز سال فقط ۸۵ روزش رو هوا پاکه چه انتظاری داریم وقتی حریم کوهها رو برداشتیم واسه خودمون برجهایی به بلندای خود این کوهها ساختیم چه انتظاری داریم وقتی از سوخت مازوت استفاده می‌کنیم خب مشخصه هوا سرد میشه ولی به اون حد برسه که اون ابر بارور بارش داشته باشه به دلیل جو آسمان نمیشه چرا همون ابر توی بیابونها و روی کوهها در حد کم میباره ولی توی سطح شهرها نه مصرف بی رویه آب ها هم عامل اصلی خشکسالی هست جنگل‌های نداشته هم همینطور استان گلستان رسما شده بیابون
  • FR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    من میگم کار کار روس هاست 😁😁
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    یا شما بی علمی یا خودتو زدی به اون راه دنیارو با تکنولوژی علم تغییر دادن عربستان داره میشه شمال بعد شما میگی نیمه خشک ؟! حرفای شمارو خانوادتم نباید قبول کنن
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    یا شما بی علمی یا خودتو زدی به اون راه دنیارو با تکنولوژی علم تغییر دادن عربستان داره میشه شمال بعد شما میگی نیمه خشک ؟! حرفای شمارو خانوادتم نباید قبول کنن
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    صحیح است همه کارهای مملکت ما از گرانی گرفته تا افزایش قیمت کالاها از جمله قیر،ماسه،اجر،سنگ،باران،ابر،خشکیدن دریاچه ها،رودخانه ها،از جمله دریاچه ارومیه،فرار روستاییان به شهرها،بیکاری،فقر،فساد،دزدی،شارلاتانی،لوطی بازی چاله میدانی بعنوان ورزش،بی عدالتی،حق کشی توسط قاضی القضاتها،و ......... همه کار دشمنان بخصوص کشورهای مسلمان است که با اونها درافتاده ایم انشالله بزودی نابودشان می کنیم تا هم خود هم برادران مان ،ارمنی ها،هندی ها،روس ،چبنی ها،ودیگر رفقا را به آسایش وآرامش وآسوده خوابیدن کوروش را برسانیم.البته برابر تکیه کلام زبان مقدس مان در این مشکلات پیش آمده از طرف دشمن ،زیاد غصه نخورید بلکه بگید بابا بی خیال هرچه پیش آید خوش آید.
  • محسن IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    تا شما بیایید مطالعه کنید و تحقیقات کنید و تقویت کنید مردم از خشکسالی و قحطی مردن شماها یدونه کارو به ما بگید که درست و بموقع وصحیح بدردبخور انجام داده باشید بقیش پیشکش
  • امیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    همیشه برای اینکه واقعیت تحریف بشه به تمارض نیازه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    یک کیلو گوشت خریدیم هفت صد تومن
  • محمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    قبلان می گفتند بی حجابی باعث شده بعدش دیدن دارن چرند میگن الان میگن کار دشمنها. بخدا اگه دزدی نکنید دروغ نگیرد به مردم ظلم نکنید بخوای که به قسم هم برف میاد هم باران .البته خودشان میدانند ولی شهامت ندارم بگن
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    همین گونه که ابرها را بارور میکنن میتوانند نابارورش هم بکنن شکی نیست علم پیشرفته است تو کشور ما علم نیست یه عده بیسواد توی کشور دارن کشور نابود میکنن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    در سرزمینی که ابرها میگذرند بی انکه بارانی ببارد در ان کشور ظلم وبی عدالتی بیداد میکنه
  • حق IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام .از زمانی که صنعت پیشرفت کرد و انسان دست بیشتری در نابودی طبیعت برد و از بکر بودن خارج شدیم تغییرات رخ داد. چیزی از بکر بودن خارج بشه طبیعتا ساختارش بهم میخوره. شما یکی از دنده های عقربه ساعت رو بردار زمانت بهم میخوره. بیایید درست فکر کنیم و منطقی. یا حق
  • طبیعت IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام .از زمانی که صنعت پیشرفت کرد و انسان دست بیشتری در نابودی طبیعت برد و از بکر بودن خارج شدیم تغییرات رخ داد. چیزی از بکر بودن خارج بشه طبیعتا ساختارش بهم میخوره. شما یکی از دنده های عقربه ساعت رو بردار زمانت بهم میخوره. بیایید درست فکر کنیم و منطقی. یا حق
  • ادرین IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    من فکر میکنم ما داریم ابرا رابی بار میکنیم نه باردار چون هروقت ابری توی اسمان میاد هوافوری سرد میشه در صورتی که باید برعکس گرم بشه
  • داش IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    پوتین همدست آمریکا هست بایدازپوتین پرسید چرا.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مدیران ومسئولین ما یا علم و دانش و تخصص دراین رابطه ندارند و یا دانسته سعی در کتمان این امر دارند والا مگر می شود ۲۴ ساعت یک منطقه و شهر هوای ابری داشته باشد و حتی یک قطره باران نیاید ؟
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نخیر این حرفهانیست...دزدی واختلاس ودروغ بین مسئولین ورده های اول مملکت زیادشده
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اینم حتما کار دشمنه شک نکنید . در این چند دهه با زد وبند تمام جنگلها را برای ویلاسازی با نفوذ مسولین از بین بردید با سد سازیهای غیر کارشناسی اکوسیستم مناطق را دستکاری کردید با حفر چاهای عمیق و غیر قانونی با رانت و رابطه و مجوزهای زیر میزی اب های زیر زمینی را خشکاندید و با مازوت سوزی و الودگی هوا شرایط بارش را دستخوش تغییر کردید . خداوند ظهور منجی عالم را تعجیل فرماید
  • علی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    ما که ی آدم عادی هستیم چند ساله داریم میگیم هارپه .این تغییر اقلیم طبیعی نیست بدست انسانه.مرک بر آمریکا
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    وقتی هواشناسی مون آنقدر ضعیف عمل می کنه شفاتربگم آبروریزی کرده امسال بهترازاین نمیتوان جواب گرفت که موقعیت جغرافیمون بده توعقل بروزرسانی نشده بگرد دنبال ریشه اصلی
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چاههای عمیق کشاورزی ودارکنید فقط ۲ اینچ اب بردارن وچاههای غیر مجاز با همکاری مردم قلع قم وپر کنید ابخیزداری همین باران کم مدیریت کنید ابرها باران زا می ایند اب به ایران که رتوبتی نمانده میرسد از باروری می افتد
  • محمد کاظم IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هارپ حقیقت دارد البته هارپ خدا هست نه بندگان خدا وقتی اختلاس فساد فحشا بی عدالتی دروغگویی رباه ظلم در حق مردم انجام شود ازسمت حاکمیت پس خدا هم بیکارنمینشیند انتقام مظلومین. را میگیرد حال باروشهای مختلف که به ذهن هیچ بنده ای نمیرسد
  • مهدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    امان از این دشمن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    عاقبت مون خودش بخیر کنه تا خودش نخواد برگی از درخت نمی افته
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هاا کار دشمن فرضی بید
  • من IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    دشمن مردم ایران مخصوصا قشر ضعیف دولت هست با این وضع اقتصادی
  • پرویز IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این خبر هیچی هم که نداشت عوضش یه اشاره ریز به مشکلات عدیده غرب از جمله خشکسالی در آمریکا داشت تا به نوعی غیر مستقیم بگه ما بدبخت ترین مردم گیر افتاده در افتضاح ترین طول و عرض جغرافیایی جهان نیستیم!!! و غرب وضعش نه تنها خراب ، بلکه بدتر از ماست
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    والا با این امواج پارازیت و مازوت سوزی نیروگاهها و ماشین های غیراستاندارد و سوخت و بنزین آلوده از بین بردن درخت‌ها و جنگلها آدمها دهم دارن نابارور میشن چه برسه به ابرها هر مشکلی هست همینجا هست نه حتی دیگه
  • میثم IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هارپ عایا 🤣🥴🥴 کل زمین و زمان رو کاج کاشتن و رو هر رودخونه شونصد تا صد زدن ،دیگه چه انتظاری دارین
  • کشاورزخوزستانی US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    به حضرت موسي ع خداوندميفرمايد!كه به قوم خودبگو۳سال قحطی درراه است وای یهودبشتابیدوذخیره کنید.یهودکه شنیدن وبه موسی هم اطمینان داشتن.درهای حیاط که به بیرون منتهی میشدراگل گرفتند!وهرکدام دری به همسایه خودوازکردند.ودرهمان روزهای اول قحطی به هم دیگه رسیدند.یابهتراست)بهم رحم کردن)۳ماه بعدباران شدیدی بارید.وحضرت باخدای خودگفتگوکردکه چه شدقحطی صورت نگرفت.خداوندفرمود.به قوم خودبگوتارحم بین یکدیگرهست قحطی درکارنیست.چون من ارحم الراحمینم...وتابه امروزبااین همه ظلمی که درحق فلسطینیان روامیکنندولی خدانعمتشان رافزون کرده چون به هم دیگه رحم....رحم درکشورمامتاسفانه کم رنگ شده به جرات میگم.!!!!؟؟نه هارپی هست نه غیره(ارحم مافی الارض یرحمکم من فی السماء)
  • مصطفی محمدپور IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    علتش اینه که ابر زیرشو نگاه می کنه می بینه خشک هست می ره جای دیگه می باره.... خخخخخخخ
  • مهدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خداوند قهرش بخاطرکسانیکه خودشون نماینده خدامیدونن ودست به هرجنایتی میزنن که بارانی نمیاد
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    پپکنه در حال مطالعه و پژوهش در این مورد باشند اما بشر هنوز به مرحله تاثیر گذاری در طبیعت به این وسعت و قدرت هنوز نرسیده احتمالا روزی خواهد رسید که حتی بر روی ستارگان هم اثرات بگذارند البته اگر در امریکا با میلیاردها سلاحی که در جامعه ایت همدیگر را کلا نفله نکنند فعلا که رغم قتلهای معمولی در شهرهای ایالات پتحده وحشتناکه
  • Nm IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    می دونم راحتی
  • آدولف هیتلر IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    درود همیهنان گرامی و ارجمند این سخنان همش بهونه هستش، ی گپی میزنم شاید باشند کسانی ک بخندن 😊 البته همیشه کامتان شیرین این بی بارشیها همه کار خودت دولت هستش تا کشاورز گندم برداشت نکنه و دولت گندم از کشاورز نخره و واردات کنه چنکه با واردات پول به جیب آقایون میره .... همین حالاشم دولت داره گریه میکنه ک من پول ندارم از کشاورز گندم بخرم. خندیدی از چیزی ک گفتم !؟ پس همیشه به خنده باشی 😊
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چرت نگو همه میدونن که کار دشمنانه این دیگه همه میدونن ایران این ۲۰سال کم بارش شده دلیلشم استاده از سیستم ابرران هست که نمیزاره ابر بالای سر ایران بمونه یه زمانی یادمه قبل تکنولژی اینقد بارون میزد که مردم دعا میکردن بارون بند بیاد مردم تا ۷شبانه روز چشمشون خورشید نمیدید
  • رضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این مسولین کشور اگر جمله دشمن نداشتن چکار میکردن
  • م IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چرا حرف الکی میزنی
  • حسین IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    از ۱۵ سال پیش فهمیدن همه جارو سد بارون کردن تا آب کم نیاریم شما آلان می گید برف نمی باره حل میشه
  • خسین IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    علم شاخه های زیاد دارد.در برخی علوم هنوز ضعیف هستیم. درعلوم اقلیم و تغییر آب و هوا هنوز ضعیف هستیم. الان چند سالی است. که برخی کشاورزان در شهر ما از وسایلی استفاده میکنند که میتواند با تکه پاره کردن ابر ها جلوگیری از ایجاد تگرگ کند.صنعتی که وارداتی است. و برای جلوگیری از خسارت تگرگ به باغات پسته ،نظم طبیعی آب و هوایی بهم میزنند!!! بعید نیست تکنولوژی هارپ که در دست دشمن است باعث خشکسالی هاوکم بارشی در کشور شود....باید به علم روز در تمام علوم واقف شویم. کوتاهی خسارات جبران ناپذیری برای آینده کشور خواهد داشت
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    من یادم اون موقع پنج روز پشت هم بارون میند یا سر تا سر زمستون برف میومد چرا حالا ن برف میاد ن بارون پس معلوم کا دشمن ابرها میدزدن ویکی هم بنده های خدا هم بی دین شدن از خدا و پی٥مبر خدا دور شدن همه اینها ناسیر گذار است
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    من یادم اون موقع پنج روز پشت هم بارون میند یا سر تا سر زمستون برف میومد چرا حالا ن برف میاد ن بارون پس معلوم کا دشمن ابرها میدزدن ویکی هم بنده های خدا هم بی دین شدن از خدا و پی٥مبر خدا دور شدن همه اینها ناسیر گذار است
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    من یادم اون موقع پنج روز پشت هم بارون میند یا سر تا سر زمستون برف میومد چرا حالا ن برف میاد ن بارون پس معلوم کا دشمن ابرها میدزدن ویکی هم بنده های خدا هم بی دین شدن از خدا و پی٥مبر خدا دور شدن همه اینها ناسیر گذار است
  • ب م IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام. از دانشمندان دانشگاهیمان تقاضامندیم روی موضوع هارپ بیشتر مطالعه کنند تا ببینیم خشک شدن دریاچه هامون از هارپ است یا از شرایط جغرافیایی کشورمان است؟
  • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چرا نمی گیت اختلاسها زیادشده چرا خودتان را گول می زنید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    تا شما از خواب بلند شید وتوسط گارشناسان افسرده تان تحقیق کنید ایران شده کویر
  • امین غصه حور IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هارپ نمی دانم ولی کارخانه های به شدت الاینده وسوخت وسازهای نامناسب ووموجب اختلال درتراکش وبارش زایی ابرهاشده است.نشان به این نشان ابراندازه کافی هست مدتی دادوبیدادمیکنندوچندقطره اشک میریزن ومیرن چرابایدجایی مثل عروس زاگرس چندین پتروشیمی سیمان وووبی رویه وبدون فیلتر
  • مصطفی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    فقط وفقط بی حجابیه اقا😂😂
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    لطفا دولت به بازنشیتگانی که خودرو ندارن وام بدون سپرده خودرو بده خدا خیرتون بده ول کنید زمین وآسمان رو در آرزوی داشتن یک پراید یا پیکانیم خدا هروقت بخواد برف وبارون رو میفرسته تو کار خدا دخالت نکنید به داد بازنشسته های بدون خودرو باشید سپاس
  • محمود IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    هارپ مثل جنگ ستارگان یک دروغ بزرگ آمریکایی است فقط چیزی که هست با نفوذ در بعضی کارشناسان و مدیران تصمیم گیر و القا یک سری برنامه هایی که منافع غرب را تامین می‌کند باعث این مشکلات می‌شود کشور ما از نور خورشید مناسبی برخوردار است اما بجای استفاده از نور پاک خورشید گسترش استفاده از گاز رو القا کردن . حالا در نظر بگیرید گرمایی که بواسطه سوخت گاز به لایه های بارش زای ابر نفوذ می‌کند چطور می‌تواند جلوی تشکیل بلورهای بارش زا را بگیرد
  • آریایی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این حرفها فقط برای توجیه خودتون است.دیگه عصر تکنولوژی و پیشرفت است.الان کشورهای بیابانی مثل امارات که در طول تاریخ خود حتی یه رودخانه نداشته،با علم و تکنولوژی و بارور کردن ابرها توانسته‌اند سد بسازند .بر روی رودخانه ،و اینکه بارش برف چند روز پیش در عربستان در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده پس موقعیت جغرافیای توجیه غیر مسئولانه هست.الان برای توجیه کردن مردم فکری به حال خشکسالی که ظرف چند ماه دیگه بحرانی تر هم میشود،و تنش آبی ایجاد خواهد کرد بکنید.
  • . IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این بخاطر پدیده ال نینو و گرمایش جهانی هستش و باعث میشه مرکز های فشار زمین تغییر کنه و توده هوای مدیترانه ای تا مرز ایران بیاد ولی بخاطر تغییر جهت وزش باد به ترکیه می ره و در کشور هایی مثل عربستان آب دریا را تصفیه می کنند و نمک به دست آمده رو با هواپیما روی ابرها می ریزند تا باردار شوند و بارندگی به وجود می آید سال ۵۳ که بارش برف داشتیم زمانی بود که از سوخت های فسیلی تا این حد استفاده نشده بود و دمای زمین تا این حد بالا نرفته بود ، البته یه دلیل دیگه شم به خاطر کاهش فعالیت های خورشیده که بعضی که به ندرت رخ می دهد الکی واسه خودتون نبافید
  • رسول IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    زمانی رحمت الهی کم می‌شود که بنده یا بندگانش شکر نعمت بجا نیاورند و کارهای ناشايست انجام دهند و فقط به فکر خود باشند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    به درک که برف نزد اصلا آسمان دلش نمیخاد بباره مگه زوره
  • سید IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    فقط بخاطر گناه مردم ایران خیلی بد شدن یکی از علتاش کشتن سگ های ولگرد و گناه و البته این اول ماجراس از این بدتر خواهید شد اگر ب سوی خدا برگردید نه
  • ید گلستان IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    قطعا پروژه هارپ در روسیه بر شرایط جوی تاثیر گذار یک مثال بزنم شما منطقه ترکمن صحرا از هر نفری بپرسی قبل از شروع به کار کارخانه ید چه زمستان چه تابستان پر بارشی داشت ولی همین که کارخانه شروع به کار کرد شد صحرای لوت هیچ زراعت دست کشاورزان منطقه رو نمیگیره چند وقت پیش مردم تجمع کردن و مجبور شدن چند وقت کارخانه رو تعطیل کنند باور کنید ظرف مدت ده روز بعد از تعطیلی باران شدید امد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چون علائم ظهور نزدیک هستش.کلا فصل‌ها تغییر خواهند کرد.این از گفته های آیت الله بهجت. مصداق کاشانی هستش.بنده کتابشم خوندم.ودر ضمن فساد در محضر پروردگار هم علت این خشکسالی‌هاست.همه هر طور دلشان می‌خواهد لباس حرزکی بر تن میکنن.جلوی نامحرمان کم مانده لغت بکردنن. خداوند در قرآن کریم فرموده ،که ای زنان اندام‌های خود و زینتهایتان را از نامحرمان بپوشانید.وقتی عده‌ای گوش نمیدن.انتظار دارید خدا روزیش را بر سرمان بریزد.برید شکر کنید سنگ از آسمان نمی‌ریزد.
  • ایرج IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    آیا ایران در این چند 20سال رفته روی مدار خشک ونیمه خشک. چرا در دهه60و70باران های فراوانی داشتم. جدی دست دشمن دراین جریان خشک سالی وجود دارد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    فروردین ۹۸ که بارندگی زیاد بود یه عده گفتند ابرها رو بار بر کرده ایران ! یه عده هم فاز نیچه برداشته بودند استوری میذاشتند باران نبار ایران غرق اب است و از این چرت و پرتا پاییز ۱۴۰۲ که بارندگی کم شد شد تقصیر آمریکا ! یه عده هم فاز عذاب الهی گرفتند
  • محسن IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    بی خود کرده با این نظریه چرا اون ور رودخانه ارس برف میاد ولی این طرف چیزی نیست؟؟ چرا قبل انقلاب مناطق ایران خشک و نیمه خشک نبود؟؟؟؟ هر کجا ظلم و بی عدالتی باشه خدا هم رحمتش کم میکنه
  • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دستکاری نیست مال بی حجابی استخخخخخححخخخ
  • رضا IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    صدرصد از سیستم هارپ استفاده میشه میخوان ایران را خالی از سکنه کنند شما کافیست تمام تلویزیونهای ماهواره ایی رو نگاه کنید میبیند تما م کشورهای همسایه دست بدست هم داده اند تا ایرانیان کشورشان را ترک کنند شب و روز در پی تبلیغ مهاجرت ایرانیان هستند ودر این زمان شاهد هستیم که عکسی در شبکه های اجتماعی به بیرون درز پیدا میکنه که در مرزهای ایران همه کشورها برف باریده ولی مرز ایران ذره ایی برف بر زمین ننشته ، انگار ایرانیان پول برفشان را نداده اند و کنتور برف را قطع کرده اند
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دیگه برای همه بدیهیه که امسال از نظر کم آبی بدترین سال خواهد بود ولی مسئولین تو را خدا بیایید یک فکری بکنید یک راهکاری داشته باشید تا مردم از این بحران عبور کنن این حرفها را رها کنید که علت خشکسالی و کم بارشی را به مردم بگید
  • وطن خواه IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    همه چی دست الله یگانه هست انشاالله باران هم میاد برف هم میاد زنده باد رهبر عزیز مرگ بر روسیه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اینقدرمملکت ماغرق فسادودزدی هستش که خداروشوازمابرگردونده...یادش بخیرقدیماهر فصلی خودشونشون میداد...الان زمستون باتابستون یه فصله ادم قاطی میکنه که واگعیه الان توفصل زمستون هستیم
  • رستم IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ابر هارو هم مثل چای دبش نوش جان کردن
  • غلام عباس IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ببخشید کی ثابت میکنید؟ موقعی که کشاورزی و دامداری و........نابود شد؟ با کدام تکنولوژی می‌خوایید ثابت کنید ما ک حتی ماهواره هواشناسی هم نداریم،بارش ها داره به صفر میرسه ابرها دستکاری میشن خلاص.
  • بهرام عالی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یه جایی میگفتندجن داره بعدردش روگرفتن دیدن یکنفرباعث این همه وحشت شده بعدش گفتنداونجاکه میگفتندجن داره جن نبودکه تخم جن بود.حالاحکایت ماست تازه میخواهیدمطالعه کنیدبیسوادها شمابایدعلمتون به روزباشه مواظب باشیدشصت پاتون نره توچشتون
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شماها تمام گند کاری ها و بی لیاقتی و دزدی و کثافتکاریهایتان را به گردن دشمن فرضی میندازید این خرزو خان کی که همش میگید دشمن
  • آذربایجان IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یکی نوشته تو اروپا و آمریکا هم خیلی از دریاچه ها بخاطر پدیده ال نینو خشک شده ! با سند و مدرک حرف بزنید یا خفه شید !!! ایران چندین رودخانه تالاب گاوخونی تالاب هامون تالاب بختگان دریاچه ارومیه دریاچه قم و و و ... خشک شدن سند و مدرک هم نیاز نیست چون ۸۰ میلیون نفر شاهد داریم اونایی هم که سرشون رو مثل کپک کردن تو برف همون گوسفند های قلعه حیوانات هستن!!! این حجم از خشک شدن منابع آبی روی زمین و زیر زمین رو تو هر کشور همسایه تونستید مثالش رو گیر بیارید البته نه با حرف مفت ! با سند و مدرک ، اونوقت بیاید بگید پدیده ال نینو و فلان و بهمان ! تو مرز ایران با ترکیه در یه منطقه جغرافیایی کوه های طرف ایران خشک و کوههای ترکیه پوشیده از برفه ! همین موضوع گویای خیلی مسائلی هست که قرار نیست مردم در موردش واقعیت رو بدونن ! تو مرز آستارا با کشور آذربایجان وقتی از جاده گردنه حیران گذر میکنید توجه کنید فقط یه مرز سیم خاردار فاصله بین جنگل انبوه جوری که نمیتونید حتی ۱۰۰ متر فضای بدون درخت ببینید و سمت ایران زمین های خالی که فقط روی سطح زمین گیاه و چمن سبز شده تک و توک هم درخت میب
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شما که پز می دادین تکنولوژی ای دارین که حتی امریکا هم نداره. خب هارپ رو( بر فرض محال اگه باشه) خنثی کنید. فقط گه زیادی دارین تو منطقه میخورین و هی گرمای اتمسفری در ایران با این سوخت های فاسد ایجاد می کنید.
  • داریوش IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ترکیه ساحلی نداره که گشت ارشاد داشته باشد
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    خودمون به خودمون رحم نمی‌کنیم اون موقع رحمت الهی میخواید ؟؟؟؟ اگر اون دست دلبازی قديم برگردی شاید ؟؟ شاید رحمت خداوند برگردد؟
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر دست کاری نیست پس چی هست ؟ عجیبه ابر میاد ولی بارش نداره
  • دلگیر IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    در قدیم گفته اند اگه حاکم یک قسمتی از سر زمین بر مردم ظلم کند.برای سرزمین تحت حاکمیت اون حاکم بلایای طبیعی،سبل،زلزله،خشکسالی و....نازل می شود.
  • دلگیر IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    در قدیم گفته اند اگه حاکم یک قسمتی از سر زمین بر مردم ظلم کند.برای سرزمین تحت حاکمیت اون حاکم بلایای طبیعی،سبل،زلزله،خشکسالی و....نازل می شود.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    صد البته پای عوامل انسانی درمیان هست مگه زمستون هم اینجوری آدم رو میسوزونه خدا کنه زلزله بزرگ پشت این خشکسالی نباشه پارسال هوا اینجوری بود زلزله ی مهیب خوی رخ داد و بعد اون بارش ها آغاز شد 🥹😔
  • امین میرزائی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شکی نیست و مثل روز روشن مشخصه که کشورهای اطرافمون مثل عربستان. ترکیه.روسیه دارن از فناوری های جدید استفاده میبرن و مردم عادی هم درک میکنن که سهم بارندگی و اب را همسایگان موذی ما میبرند و بعضی از مسئولین که علم غیب دارن میگن ما دچار خشکسالی طبیعی هستیم.....
  • ژوزف IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    همینکه موشک داریم کافیه
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اول که این خشک سالی جهانی است به عیر از چند کشور مثل ترکمنستان و قرقیزستان و روسیه و ترکیه حتا نه در اروپا و نه امریکا تاکنون برف باران دورستی بارید البته بیشتر بی بارندگی در ایران متلق به خشکادن تالاب ها هم است چون تالاب خودش بایس بارندگی می شود و از طرفیم بخاطر اب هوا هم است چون چنین خشکسالی های ما نمونش دومورد در زمان قاجار داشتیم یک دربار قبل از سال ۱۲۵۰ بود که دیگر ۱۲۴۸ تا ۱۲۵۰ در ایران قطعی میاید بنام قطعی علفی و یکبارهم قبل امدن رضاشا که قطهی و بیماری های بده ومختلفی در ایران اتفاق میفتت و چنین بگویم که از باستان بو د حتا از لویه های که از هخامنشی بیادگار ماند میبینیم که داریوش بزرگ دعا میکرد که خدایا این کشور از دروغ و خشکسالی محفط نگدار و بخشیم برمیگرد به دروع واختلاص های و طلم های که در بین خودمان رواج دارد و همچنین دروغ وصدها مورددیگر ووووووو که نگویم بهتر است
  • ناصر IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تو مملکتی که این همه ظلم و رباخواری و ریاکاری باشه معلومه خداوند برکتش رو میگیره
  • عباسی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی اقایون مسئول زیست محیطی و هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از هارپ ندارند دیگه چه توقعی باید از انها داشت تنها دلیلی که برای کم بارشی می اورند اینه که کشور ما در موقعیت منطقه نیم خشک قرار گرفته اما این دلیل قانع کننده ای نیست شما یک دهه برگردید عقب نرم بارندگی ها را ببینید تا متوجه بشید حرف اقایون اصلا درست نیست خیلی از کشورها در موضوع هواشناسی و بارندگی های مصنوعی پیشرفت های زیادی کرده اند اما کشور ما هنوز اندر خم یک کوچه است
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شما هم برای این که برکنار نشی، واقعیت رو نمی گی. تا جایی که ما یادمون میاد، در زمان شاه، این موقع از سال، کلی بارندگی داشتیم و همیشه عربستان بود که دچار خشکسالی بود نه ما. اما حالا چی شده که عربستان کشوری آباد شده و ما دچار قحطی آب شده ایم؟ اگه صحبت از اقلیم باشه که عربستانی ها باید تا حالا از بی آبی مرده باشند!
  • بهرنگ IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر به خدا اعتقاد داشتید خدا از شما روبرگردان نمیشد
  • هاشم IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ابرهایی که از کشورهای عربی وارد ایران میشوند در بالای عسلویه ودریا خراب میشوند یا به دو قسمت میشوند چندین ساله که همه باور دارند مشکل باران جنوب فارس و هرمزگان از سایت های گازی هست ولی هیچکس کاری نمیکنه ی قطره باران نداریم چندین ساله
  • کاکوی شیرازی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام عامو چتونه چرا انقد شلوغ کردین خبری خو همو نیس ما تازه رفتیم تو زمستون اصل برف و بارونم تو زمستون هست جای که گناه بندازیم گردن بقیه و مشغول ضمشون بشین قشنگ تر نیس که به خدا و قدرت و دست و دلبازیش ایمان بیاریم خدا روزی رسونه تا خدا هست پدیده ال نینو و دشمن و آمریکا و روسیه و تقی و نقی بز کی هستن از ته دلت یکبار سرت کن روبه آسمون از ته دلت بگو چیشم کف دست تو هستا خدا جون هواسته امیدم به رحمت و کرامت و معرفت تو هس والا به خودش قسم که بارون میزنم میگی نه امتحانش کن
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی صداقت وراستگویی وپاکی در جامعه رخت برمی بندد وجای آن را دروغ ریا بی حیایی بی بندباری دزدی شرابخواری لابالیگری وهرآنچه صفت‌های بد خوب جلوه می‌کند پس چرا خداوند غضب نکند در خانواده‌ها بنگرید چطور فروپاشی اخلاقی صورت می‌گیرد آیا یک طرف عمده آن بعضی مدیران نیستند ؟ خداوند وعده داده که اگر بعضی مسولین به مردم بی توجهی کنند قطعا خداوند برکتهایش بهر شکلی را قطع می‌کند
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تاززمانی که حاکمان این کشورسرجنگ بادنیادارن وحکومت خودشون الهی میدونن بقیه رومسکتبرظالم...بایدمنتظربدترازایناشم باشیم وتافته جدابافته نباشبم وبادنیاباصلح دوستی ارتباط برقرارکنیم
  • امید ۲ IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    با سلام . با فرض اینکه هارپ درست باشد . شما با این همه شرکت دانش بنیان چه هنری دارید . ؟
  • محمد IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    مگر اسم اسلام را یدک نمی کشید خوب روایات اعمه اطهار ر پیامبر اسلام را در مورد کم بارانی بخوانید تا بفهمید که هارپ از خودتان است
  • JP ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    پروژه نیکلا تسلا هارپ سالهاست در ایران انجام میشه وایران دشمنان داخلی زیاد داره از جمله سران کشور و دشمنان خارجی کل اروپا آمریکا روسیه چین استرالیا کل اعراب کثیف
  • حسین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    من تو منطقه سردسیری هستم بچه بودبم ۱ونیم دو متر هر هفته برف میباربد اقا برین هموندمطالعتون در مورد هارپ زیاد کنین
  • جواد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    طلم و فساد ودروغ کم بشه حتما برف بارونم میاد.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ایشون یا سیاسی کاری کرده و واقعیت را کتمان می کند یا سواد نداره اگر موقعیت جغرافیایی بود ابر نمیامد نه اینکه ابر بیاید و نبارد
  • مهدی دوران IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    کاش مسوول مربوطه میگفت این خشکسالی ایران کار امریکاست که ابزار هارب داره کینه ما نسبت به امریکا تکمیل میشد.
  • الفول IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    به خدا هارو شارپ دست آمریکا و شیطان بزرگ ویروس درست می کند اسراییل می سازد خشکسالی به وجود می آورد آدم میکشد ایران از طریق آذربایجان و کشورهای همسایه ها هارپ و هار تشکیل می دهد
  • روح الله IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    از قدیم گفتن در جامعه ای که دروغ ریا ظلم وفساد زیاد شود برکت ازآن جامعه می رود به گردن دشمنان نندازید خودتان را اصلاح یا کشور را به اهلش واگذار کنید تا دیر نشده
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی بارور کردن ابرها درسته وشدنی هست این را بدانید که نا بارور کردن ابرها خیلی راحت تر از آن انجام میشه وشدنی هست پس برای ضعیف کردن ایران دست دشمن همراه با وطن فروش خودی در کار مباشه که ایران عزیز را به این روز در بیارن امروز همه با هم باید در همه زمینه‌ها قوی شویم انشالله
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    حرف ایشان بنظر فاقد پشتوانه است عربستان بارندگی بیشتر شده ترکیه همینطور آذربایجان همینطور سوال برانگیز است خدا رحم‌کند
  • سیروس AM ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چطورعربستان برهوت وبیابانی برف میادولی ایران نه صددرصد عده ای سودجوی دزد باعث وبانی این بدبختیهاست ولی هی سخن رابه حاشیه میبرن وبایک سخن مزخرف سالهاذهن هارادورمیکنند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یک نگاهی به پشت سرتان نگاه کنیدوحرف جرت بزنید ازسال ۱۳۰۰تا۱۳۷۰ ارومیه برف بیش ازیکمتردریک روز بارش واگرزمین رایک یادومترمیکندی اب جاری میشدحالا شده صدمتر
  • Fgh IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی تخصص این اقای مسئول رو ببینید احتمالا کارشناص علوم تربیتیه رفته سازمان محیح زیست
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام من گه میگم از محصول زعفران سال های قبل زعفران کجا بود اگه خوب نگاه کنید چند سال هست مردم خیلی زعفران میکارن زعفران گرم زمین داغ نمیزاره بباره
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شما گفتید اسمان ترکیه بهتر از اسمان ایران است بارندگی اما زمین ترکیه و سیایت ترکیه هم بهتر از ایران است
  • بهرام IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    فقط وفقط مسئولان بی سواد و غیرکارشناس.کلی مشکل اعم از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اینم زیست محیطی و بارندگی هاش هست دیگه. مسئول با دو کلاس سواد بیشتر از این نمیشه
  • محسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دشمن همینجاست . روسیه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    خدایا ب داد این سرزمین برس از قطعی ودروغ وخشکسالی مصون بدار پروردگارا🤲
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تا چند سال پیش میگفتن به خاطر بی حجابی خانمهاست الان میگن به خاطر دشمنانه
  • رضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دعای باران کنید صلوات بفرستید هم بارون میباره .میگن دعا کردن حاجته و حاجت هم مراده و مراد هم کرم
  • مهدی US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    علت خشکسالی ایران خشک شدن دریاچه ارومیست تبخیر اب و نمک هاله گرم متان ایجاد کرده ب گستره ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع هر ابری از سمت شمال غرب وارد میشه از بین میره
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چندین ساله من بیسواددارم میگم این کاردست بشر هست عزیزم وقتی درچهارطرف ایران سیل وبرف چندمتری میباره ودرقلب ایران خشکسالیه معلومه کار دست بشر هست قرار نیست اسرائیل تکنولوژی روزش رو دراختیاردیگران بذاره مثل ایران که موشک از چین میخره بنام خودش نمایش میده اینا همه از بی تدبیری مسیولین ماست.وازماست که بر ماست.
  • وفایی راعت IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یکی از سازمانهاوافراد مسول خودتی عمو.فقط خبرنگاری میکنی؟
  • حسن IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اگه این وضعیت عدم بارش به این روال ادامه داشته باشه کشاورزی ایران نابود خواهد شد
  • علی افشاری IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    عموجان من استان زنجان داخل شهر وروستاارتفاع دومترشاید هم بیشر دیدم چطورالان شدیم منطقه خشک برید بگردیدمشکلوپیداکنید کسی که مسعولشه برای همین کارحقوق میگیره
  • شرفی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    باسلام. ممکن است پدیده. هارپ درست باشد. ! ولی مصرف بیش از حد داخلی ازاین نعمت الهی (آب)کمبود ،دوچندان شده،بایدفرهنگ مصرف دربین جامعه رابه نحو احسن بالا ببریم. در صنعت در کشاورزی....
  • رضا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام من این حرفها را باور ندارم خداوند اراده کند باران ابرهای سنگین ازدوردستها می‌آید انشاالله چشمه سارهای ایران هم پربرف واب شود
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    حتمن از کسی می تر سه با ران نمیاد
  • نقی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    پارسال درصداوسیا اعلام کردند که دانشمندان ما به فناوری با ور سازی ابرها دست پیدا کردند .پس سرکاری بود .
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    این کارشناس چرا نمیگه به دلیل استفاده از مازوت و بنزین بی کیفیت خودروهای پرمصرف دمای نقطه ای منطقه بالا هست و شرایط بارش از بین نیره
  • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چقدر کوتاه فکریم ایا زبانمان به بینیمان می رسد اگر بمیریم بهتر است که این حرفها را بشنیویم وباور کنیم
  • آرش IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی فساد زیاد میشه روزی کم میشه
  • علی US ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ظلم زیاد شده خدا قهرش گرفته
  • محمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    مازوت سوزی
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی یک بزغاله میگن ۶میلیون همین میشه دیگه یک کیلو گوجه و دو کیلو سیب زمینی و یک کاهو میشه دویست تومن و بهم رحم نمی کنیم همین میشه سیا ه سالی و روانی شدن مردم بدنبال داره
  • حسن اویسی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    کم بارش‌ها کشور مشکوک هست ممکن هست دشمن این کار ر و انجام میده
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    عسلویه و گازهای منتشر شده در حاشیه خلیج فارس بلای جان خشکسالی فارس و جنوب
  • ناشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    علت بارندگی کم آلودگی هوای ایران است علت آلودگی هم سوخت بی کیفیت ماشین های بی کیفیت ازرده خارج است کوههای طالقان پوشیده از برف است کرج تهران باران هم نیامده کلا خشک است
  • جواد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چرا بعد از امضای برجام انقدر بارون اومد که سدا داشت می‌شکست؟! یادتون میاد چه سیلی راه افتاد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یادمه ۵، ۶ سال پیش یکی از استادامون میگفت ابرامون دزدیدن ولی سال بعدش کلی برف اومد حالا اون استاد دانشگاه بود دیگه چه انتظاری از مردم عادی میشه داشت
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    درسرزمینهای که حاکمان بیش از حد به مردم ظلم کنند و مردم در رنج و نفرین باشند بلایای طبیعی و خشک سالی بیداد خواهد کرد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    موقعی ایران درست میشه که هیچی دیگر نباشد آب نباشه هیچی نیست آب مایه حیات است
  • حامد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    عزیزان ما در سازمان هوا شناسی تقویت شوند!!!؟
  • لیلا IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خدا بزرگه ...از خدا بخوایم که رحمتش به ما بده اگه همه مون دست به دعا باشیم از ته دل ازش آرزوم بخوایم مطمهن باشید که رحمتش به ماهم میرسه ...🙌
  • بختیاری مدافع وطن IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شما که اینقدر دم از هوا فضا و زمین و دریا و کوه و کمر می‌زنید چکاره اید که کشور های دیگه این کار رو انجام میدن پس تا الا شما را خواب برده بود .
  • ایران عزیز IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    کارنامه ی اعمال ماست
  • طبرستان IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    کارنامه ی اعمال ماست!
  • علی IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بالاخره تکلیف مردم رو روشن کنید ، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند یا اینکه تمام غلط ها کار دشمن است
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    این هوش مصنوعی کجاست چرا نمی‌تواند ابرها را به سمت ایران هدایت کند و ابرها را بارور کند🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩👌👌🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    باید راه پول درآوردن وتجارات از صادرات چیزایی که نیاز مردم کشوره جداشه،چیزیکه وقتی صادرش کنی داخل گرون شه یا کم شه..نباید صادر بشه جای دیگه
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    جائیکه دستورات اسلام اجرا نشه باران نمیاد
  • عبدالوحاب، IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    این حفره اسمانی را ندوزید بهتره،،،راحت میشه دید ک دوده های مازوت داره ب اسمان هفتم وکیوم .میشه،،،،
  • خ IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    وقتی سر آدم جاهای دیگه گرم بشه ومملکت از یاد برده یه وقت بیدار میشه میبینه همه بر علیه او از هرجا که بتوانند ۱ربه میزنند بس است خوابیدن بیدار شوید بیدار شوید
  • حسن IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    همه نظرات شما عالی قطعا میبارد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیست سال پیش بلکه بیشتر گفتن هارپ در ابرها تاثیر میزاره وشما هنوز دارین مطالعه میکنین فکر کنم قیامت مطالعه شما پایان میپذیره
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    هارپ امریکایی اسراییلی یک واقعیت پوشیده و مخفی است
  • منوچهر IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خیلی وقته ثابت شده که امواج رادیوی مضر که به اسم پارازیت یا نویز میشناسیم تأثیر بسیار زیادی در پراکنده کردن ابرها دارند خواهش میکنم حداقل در هوای ابری این فرستنده های نویز را خاموش کنید.
  • رض IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خدا بزرگه خدا دلش برای جانداران حداقل بسوزه الهی امین 🤲🤲🤲
  • یوسف IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام به‌نظر من هیچ مسله خارجی در کار نیست وجود گرما ودود ماشین و کارخانجات بزرگترین عامل تغییر جوی در این سیاره مظلوم می باشد
  • عبدالله IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    رئیس دنبال کننده مطالعات یا تحقیقات ،اصولا منظورتان از مطالعات چیست
  • مهسا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    حضرت امیرالمومنین علی (ع) میفرمایند وقتی حکام دروغ بگویند در آن سرزمین خشکسالی میشود
  • علی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چقدر احمقید خدا وقتی بخواد میباره باران کسی جلو دار خدا نمی تونه بشه این بستگی داره به نیت های مردم هر مکان
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چرا علمای دینی برای باران بیاد ملت فراخوان نمیدن که ملت بیان با اتفاق علمای بزرگ دعا بکنن تا باران بیاد سال‌های قبل علمای دینی مردم تشویق میکردن برای اینکار پس چرا امثال نمیان بگن ودر روز جمعه همراه با نماز جمعه به کوهستان برن برای دعای باران
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آره کا
  • سلیم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    معاون محیط دریایی!، واقعا که مسئولان بی سوادی داریم میخاد تو وسط تابستون هوای گرم که هیچ ابری تو آسمان نیست امریکا آسمان رو بارور کنه و جلوی آتش سوزی جنگل رو بگیره....
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    من مطمئنم که آب و هوای کشور تحت کنترل آمریکا و اسرائیل هست از سال ۱۳۷۰
  • شهرامی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    عراق و ترکیه با ما هم مرزن ولی کلی بارش باران دارن. جالبه ما فقط در منطقه خشک هستیم.
  • Ali IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اهااا قبلاً چی اونموقع؟ برید مسخره خودتونید همش کار آدمیزاده
  • مجد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اگرهارپ نیست پس چرا فقط کشور ما دچار ۲۷ سال خشک سالی شده چرا پیش بینی های بارش بیش از حد نرمال امسال درست از اب درنیامد هیچ بدترین پاییز ایران شد
  • محسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    من به هارپ اعتقاد دارم . گیریم ابر نداربم و غیره پس چرا هوا اصلا سرد نیست . الان چه فرقی با تابستون داره از گرما مًردیم
  • Aria IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چی میگی تو؟؟؟ اردبیل منطقه کوهستانیه از پاییز ما برف میدیدیم چه برسه به زمستان امسال همه جا خشکه و بارندگی نیست
  • حسین اعظمی آقگنبد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دشمن باید تو خاک ایران باشدهارپ را به کار بیندازد
  • دزدانه بی ریا IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    تا دیروز که می گفتن واسه بد حجابی هست که باران نمیاد حالا شد ابر دزدی نکنه رئییس چایی دپش پشت ماجراست
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بافرکانس وامواج هرکاری ممکن است پراکنده کردن وخنثی کردن ابرها باانواع امواج وفرکانس رادیویی یک کارساده برایشان است
  • حسن IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بایدسپاه پهبادی بسازد وه بتواند ابرهارا بارور کند وباران افزایش یابد
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خشکاندن عمدی و سیستماتیک دریاچه ارومیه به منظور برداشت عنصر ارزشمند لیتیوم که در نمک اون موجوده و درآمد سرشار اون،بک غارتگری ضد ایرانیه که سبب شده بحران آب و هوا و کم بارشی در اون منطقه بشه.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 1
    سیستم هارپ را روسیه هم دارد
  • محسن IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    جمعيت از ۱۰۰ سال بیش تا الان ۱۰ برابر شده متوسط سرانه مصرف آب هر نفر در سال رو حساب کنید متوجه شدید ....!؟...
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    وقتی اکثر ایرانی ها به همدیگه و به حیوانات و طبیعت ظلم و بی رحمی میکنن خیلی چیزا میشه. روح هیتی همه دتیا یک انرژی پیسته هست و بازخورد و مکافات عمل پیش میاد. هندیا به میگن کارما.