جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پاکستان از محاصره طالبان در دره سوات خبر داد

به گزارش رویترز، یک ژنرال ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروهای دولتی شبه نظامیان طالبان را در پایگاه کوهستانی خود و نیز در شهرک اصلی دره سوات به محاصره درآورده‌اند.

ارتش پاکستان، دیروز گروهی از خبرنگاران خبرگزاری‌های خارجی را با هلی‌کوپتر به بازدید هوایی از منطقه دره سوات برد. در این بازدید هوایی از شهرک مینگورا هیچ خودرویی در حال تردد در خیابان‌های شهر دیده نشد و به‌گفته خبرنگاران، شواهدی از بروز درگیری شدید و حملات هوایی که ارتش پاکستان ادعا می‌کند، مشاهده نشد.

با این حال ژنرال سجاد غنی از فرماندهان بلندپایه ارتش پاکستان اعلام کرد: نیروهای دولتی، شبه نظامیان طالبان را در مناطق مینگورا و پیوچار که مقر مولانا فضل‌الله سرکرده طالبان در منطقه محسوب می‌شود، محاصره کرده‌اند.

همزمان با این تحول، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دفتر سازمان ملل متحد در پاکستان اعلام کرده که یک میلیون و 900 آواره در پاکستان به کمک فوری که بر 540‌میلیون دلار بالغ می‌شود، نیاز دارند. این افراد به سبب درگیری‌های اخیر بین ارتش پاکستان و شبه نظامیان مسلح طالبان محلی پاکستان در دره سوات، آواره شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در اسلام آباد همچنین از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در یک منطقه نظامی در جنوب وزیرستان خبر داد که بر اثر آن، 8‌نفر کشته و 35‌نفر  زخمی شدند.

دیروز همچنین جمعی از مخالفان دخالت آمریکا در امور پاکستان پس از مراسم نماز جمعه با تجمع درمقابل مسجد فیصل اسلام‌آباد، به توطئه‌های آمریکا در پاکستان و منطقه ابراز انزجار کردند.

به گزارش خبرنگار صدا و سیما از اسلام آباد؛ تجمع‌کنندگان که دست‌نوشته‌هایی در مخالفت حضور آمریکا در منطقه در دست داشتند، با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

کد خبر 81934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز