گروه بورس: خریدار بلوک مدیریتی سهام فولاد خوزستان اعلام کرد: درصورتی‌که پرونده وی در هیات داوری خصوصی‌سازی‌ به نتیجه نرسد موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش همشهری، در شرایطی که نزدیک به 11 ماه از فروش بلوک 5/30درصدی سهام فولاد خوزستان به ارزش 1364 میلیارد تومان می‌گذرد، هنوز سرنوشت بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس تهران مشخص نشده، این در حالی است که مشخص شدن ترکیب قطعی هیأت‌مدیره این شرکت بزرگ منوط به روشن شدن تکلیف این معامله است.

محمد جابریان، تیر ماه سال گذشته موفق شد ه بود پس از 9 روز رقابت فشرده، بلوک 1364 میلیارد تومانی سهام فولاد خوزستان را خریداری کند و بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس را به نام خود رقم بزند اما از آن زمان تاکنون زمینه انتقال قانونی سهام خریداری شده توسط جابریان انجام نشده، چراکه وی مدعی است پس از خرید این میزان سهام نه تنها سود سهام این شرکت براساس توافق قبلی به وی تعلق نگرفته بلکه از حضورش در هیأت‌مدیره این شرکت نیز جلوگیری شده است.

جابریان 8 ماه پس از انجام معامله تاکید کرد؛  مبلغ نقدی خرید سهام را به سازمان خصوصی‌سازی‌ پرداخت کرده و وکالتنامه‌های مربوطه نیز امضا شده اما پرداخت نشدن سود سالانه 44 میلیارد تومانی، طولانی شدن فرایند تعیین تکلیف این معامله و موافقت نکردن سازمان خصوصی‌سازی‌ و هیات واگذاری با پیشنهادهای وی مبنی بر استمهال 10 ساله پرداخت اقساط و لحاظ نشدن طلب 46 میلیارد تومانی باعث شده است او  از خرید این سهام انصراف دهد.

اعلام انصراف بزرگ‌ترین معامله‌گر تاریخ بورس از خرید سهام فولاد خوزستان باعث شد تا روند خصوصی‌سازی‌ و سرنوشت این مبادله بزرگ وارد چالش اساسی شود، چون سازمان خصوصی‌سازی‌ بلافاصله پس از اعلام انصراف جابریان از خرید سهام این شرکت اعلام کرد امکان فسخ قرارداد وجود ندارد و موضوع باید توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی شود.

به این ترتیب با شکایت جابریان به هیات داوری اصل44، پرونده بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی‌ تاریخ بورس رسما به مرحله ابطال نزدیک شد، اما با گذشت ماه‌ها از زمان انجام معامله و پس از آن طرح شکایت هنوز وضعیت این پرونده به سرانجام نرسید و برنامه فروش دوباره سهام فولاد خوزستان نیز در هاله‌ای از ابهام است.

در همین زمینه غلامرضا حیدری کردزنگنه رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفت: جابریان شکایت خود را به هیات داوری ارائه کرده است و سازمان خصوصی‌سازی‌ نیز منتظر رای هیات داوری است تا وضعیت فروش سهام شرکت فولاد خوزستان مشخص شود.وی با بیان اینکه این شرکت در زمان حاضر در اختیار سازمان خصوصی‌سازی‌ است، گفت: اکنون حدود 172 میلیارد تومان به علاوه سپرده خرید سهام جابریان نزد این سازمان قرار دارد، بر همین اساس سازمان خصوصی‌سازی‌ مشکلی درخصوص شرکت فولاد خوزستان ندارد.

به‌دنبال این اظهارات محمد جابریان نیز در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: درصورتی‌که نتایج مورد نظر در هیات داوری به دست نیاید موضوع را در مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

او همچنین افزود: هیات داوری هنوز رایی صادر نکرده و از ما نیز نخواسته است برای توضیحات حاضر شویم. وی در پاسخ به این پرسش که اگر هیات داوری قرارداد را فسخ نکند وی پرونده را چگونه رسیدگی خواهد کرد؟ گفت: در این صورت موضوع توسط مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 81937

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز