شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

مهدی ربوشه: انتظار می‌رفت سرمربی استقلال تهران پس از دیدار مقابل الجزیره امارات معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد تا بازهم معادله انتخاب جانشین قلعه‌نویی مجهول باقی بماند.

نام سرمربی فصل آینده استقلال همچنان علامت سئوال بزرگی است که شایعات فراوانی را به وجود آورده است.   

در ابتدای هفته آینده اعضای هیات مدیره استقلال به همراه رئیس مجمع این باشگاه تشکیل جلسه خواهند داد تا سرمربی جدید را معرفی کنند. برگزاری این جلسه در حالی است که انتظار می‌رفت صمد مرفاوی به عنوان سرمربی معرفی شود اما این امر صورت نگرفت. 

جالب اینکه درهیاهوی انتخاب سرمربی جدید استقلال، چهارشنبه هفته گذشته، مصاحبه‌ای از قول زریبافان مبنی براینکه قلعه‌نویی را دراستقلال حفظ می‌کنیم روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرارگرفت اما رئیس مجمع باشگاه استقلال این مصاحبه را تکذیب کرد تا مشخص شود پرونده ماندن قلعه‌نویی در استقلال بسته شده است. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود طی همین هفته، سرمربی جدید استقلال معرفی شود.

چراغ سبز قلعه‌نویی به استقلال

اتفاقی بهتر از این نمی‌توانست تا این حد امیر قلعه‌نویی را به وجد بیاورد وقتی از طریق یکی از دوستان نزدیکش مطلع شد که رئیس مجمع باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای از وی به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری استقلال نام برده است. همین مسئله باعث شد تا قلعه‌نویی امیدواری‌هایش برای بازگشت به استقلال را از دل گفت‌وگویی متفاوت جست‌وجو کند. به همین دلیل ضمن تغییر موضع قبلی خود در خصوص شایعه بازگشت به استقلال تصریح کرد: «اگر مسئولان باشگاه استقلال برای ادامه همکاری با وی ابراز تمایل کنند، حاضر است به خاطر هواداران این تیم مجددا به جمع آبی‌پوشان بازگردد.»

امیر قلعه‌نویی ضمن بیان این مطلب در خصوص اظهار نظر اخیر زریبافان که اعلام کرده است قلعه‌نویی هنوز گزینه سرمربیگری است، گفت: «من همیشه استقلال را خانه خود می‌دانم و به هواداران این تیم مدیونم. خیلی خوشحالم که آقای زریبافان به عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال این چنین به وضعیت باشگاه اشراف کامل دارد. من مصاحبه آقای زریبافان را خوانده‌ام و بر همین اساس و به عشق هواداران استقلال حاضرم به خانه اصلی‌ام بازگشته و دین خود را به این تیم و هوادارانش ادا کنم.»

اما تازه‌ترین خبرها باعث تغییر موضع وی شد. شاید اگر این مصاحبه از سوی هر فرد دیگری جز رئیس مجمع باشگاه استقلال انجام می‌شد قلعه‌نویی تا این حد از آن استقبال نمی‌کرد اما نکته مهمی وجود داشت. رئیس مجمع می‌تواند بر رای مدیر عامل اعمال نفوذ داشته باشد .شاید این اصلی‌ترین دلیل استقبال قلعه‌نویی از مصاحبه زریبافان بود اما این پایان ماجرا نبود.

 تکذیب بازگشت قلعه‌نویی

 مسعود زریبافان با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر گزینه بودن امیر قلعه‌نویی برای سرمربیگری استقلال گفت: «من هیچ‌گاه نگفته‌ام که قلعه‌نویی کاندیدای سرمربیگری تیم استقلال است و تمام خبرها را در این زمینه تکذیب می‌کنم. باشگاه استقلال طبق روالی که دارد، در مورد انتخاب سرمربی تیم تصمیم می‌گیرد.» وی انتخاب سرمربی جدید برای استقلال را مسئله‌ای مربوط به آشتیانی دانست و تاکید کرد: «در این زمینه واعظ‌آشتیانی که البته مورد تایید من نیز هست، اختیار تام دارد.»

قلعه‌نویی البته در تازه‌ترین واکنش خود باز هم موضع جدیدی اتخاذ کرده و گفته است: «امروز با سپاهان قرارداد امضا می‌کنم.» قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که آیا با چند بازیکن شاخص استقلال برای رفتن به اصفهان مذاکره کرده گفت: «بنده مثل برخی‌ها دنبال کارهای شیطانی نیستم و از حالا به بعد درصدد رفع مشکلات سپاهان هستم و به استقلال کاری ندارم.» 

 واکنش شدید آشتیانی نسبت به جوسازی‌های اخیر

واعظ آشتیانی، در مصاحبه اخیر خود گفته است: «در خصوص آقای قلعه‌نویی تعجب  کردم وقتی  شنیدم که گفته  من برای خودم استانداردهایی دارم. مگر می‌شود کسی برای خودش استاندارد تعریف کند؟ به هر حال اینها معضلاتی است که مجموعه فوتبال ما بابت آن با یک چالش جدی روبه‌رو است.  وقتی یک مجموعه سیستم داشته باشد با رفتن شخص دچار تزلزل نخواهد شد. حداقل در تیمی که مدیریتش به عهده من است، اینگونه نخواهد بود که یک نفر در موفقیت آن نقش اول و آخر را داشته باشد. استقلال بدون قلعه‌نویی هم موفق خواهد بود.»  آشتیانی ضمن انتقاد شدید از برخی لیدرهایی که موجبات ناامنی بازیکنان را فراهم آورده بودند، تاکید کرد: «من خیلی زود با آدم‌های مواجب بگیر که اسم خود را لیدر گذاشته‌اند، مواجه شدم و نمی‌توانستم نسبت به آن بی‌تفاوت باشم.

چرا باید سکوت کنم وقتی می‌شنوم پس از قهرمانی تیم در مشهد، یک لیدر بی‌تربیت که تمام بدنش جای چاقو دارد، می‌آید در اتوبوس تیم و به راحتی به بازیکنان بی‌حرمتی می‌کند؟ یا وقتی بنده سرتمرین می‌روم و می‌بینم عده‌ای از لیدرها دور هم جمع شده‌اند و تمرین فحاشی می‌کنند، چگونه می‌توانم بی‌تفاوت باشم؟ من همان روز می‌دانستم که همان لیدرهایی که در حال تمرین فحاشی به رقیبان استقلال هستند روزی به من و دیگر عوامل باشگاه هم ناسزا می‌گویند که تعبیر و تحلیلم درست از آب درآمد. به این دلیل که آنها سازماندهی شده بودند و با پول گرفتن از برخی‌ها، ابزار دست آنها شده بودند.»

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای فنی در باشگاه استقلال به برنا گفت: «می‌خواهیم برای فصل آینده کمیته فنی تشکیل دهیم. وقتی آقایان می‌گویند مدیرعامل حق دخالت در کارهای فنی را ندارد، معنی‌اش این است که ما در باشگاه دو مدیرعامل داریم، یک شخص مدیرعامل و دیگری سرمربی.

چه کسی گفته مدیرعامل حق دخالت در مسائل فنی را ندارد؟ مدیرعامل متولی جزء‌ به ‌جزء مسائل باشگاه است، ولی در این راه باید از ابزارهای مشاوره‌ای خود به خوبی استفاده کند.»  آشتیانی ضمن واکنش شدید به جوسازی‌های اخیر پیرامون جدایی برخی بازیکنانی که با قلعه نویی ارتباط نزدیکی دارند، تصریح کرد:   «اگر به من ثابت شود که بازیکنی گفته، قلعه‌نویی برود من هم می‌روم، خودم اخراجش می‌کنم. معتقدم اگر بازیکنی بخواهد به خاطر بنده یا فرد دیگری به استقلال بیاید، بازیکن نمی‌شود.»

کد خبر 81953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز