به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان دیلی، اسکاتی گفت: «هرچه هوا سردتر باشد، باتری اتومبیل شما سخت تر ماشین را روشن می کند. چون موتور در سرما سخت می چرخد و روغن ماشین هم سنگینتر است. وقتی هوا صفر درجه سانتیگراد باشد، ۳۵ درصد از قدرت میل لنگ باتری از دست می رود. البته، مشکل دیگر این است که اتصالات در خودرو کثیف و گاهی دچار خوردگی می شوند که این هم کار را سختتر میکند.» به گفته کلیمر این موارد می تواند تاثیر مستقمی روی باتری های خودرو و تولید برق کند.
جریان برق توسط دو صفحه فلزی غوطه ور در محلول الکترولیت ایجاد می شود. هنگامی که باتری شارژ می شود، این صفحات با محلول واکنش داده و الکترون تولید می کنند که به عنوان جریان الکتریکی به مدار منتقل می شود. در دمای انجماد، این فرآیند کارایی کمتری دارد زیرا واکنش در اثر سرما کندتر می شود و تولید، حفظ و تخلیه نیرو برای باتری دشوارتر می شود.
خوشبختانه، کیلمر چند راه حل سریع ارائه کرد که می تواند به حل این مشکل کمک کند. اول از همه، پایانه های باتری (اتصالات فلزی بالای باتری) را به طور مرتب تمیز کنید، به خصوص اگر زنگ زدگی یا خوردگی روی آنها مشاهده کردید. همیشه مطمئن شوید که موتور خاموش است و اتصال باتری قطع شده است.
یک راه آسان برای تمیز کردن باتری ها این است که کمی جوش شیرین و سپس چند قطره آب لیمو روی آن بپاشید و سپس با پنبه یا مسواک روی آن بکشید. پس از انجام این کار، کمی ژله نفتی، مانند وازلین به هر پایانه بمالید و آنها را دوباره وصل کنید، این بار با پایانه مثبت شروع کنید.
توصیه دوم اسکاتی این است که باتری خودرو را مرتباً توسط یک مکانیک محلی بررسی کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد چون آنها می توانند به شما توصیه کنند که آیا نیاز به تعویض باتری دارید یا خیر. این کار از خرید یک باتری نو کم هزینه تر است.
بیشتر بخوانید:
همیشه هنگام کار با برق برای جلوگیری از شوک یا برق گرفتگی احتمالی اقدامات احتیاطی را انجام دهید و اگر در مورد نحوه انجام آن مطمئن نیستید کار را توسط یک متخصص انجام دهید.
نظر شما