کمال کامیابی‌نیا می‌گوید اگر جام ملت‌های آسیا دیرتر آغاز می‌شد امیدوار بود که دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشد.

ذوب‌آهن

علی‌اصغر درویش – همشهری‌آنلاین

کمال کامیابی‌نیا پس از جدایی از پرسپولیس رفته رفته شرایط خوبی در تیم ذوب‌آهن پیدا کرده و این روزها به یکی از مهره‌های ثابت محمد ربیعی در این تیم تبدیل شده است. کامیابی‌نیا در دیدار این هفته ذوب‌آهن در خانه صنعت نفت در ترکیب اصلی قرار گرفت و به کمک هم‌تیمی‌هایش به سه امتیاز مهم در آبادان رسیدند.

هافبک جنگنده فوتبال ایران درخصوص پیروزی ذوب‌آهن و آخرین وضعیت خود در این تیم با همشهری گفت‌وگو کرد.

*سه امتیاز مهم در اواخر نیم‌فصل آن هم در آبادان باعث شد که ذوب‌آهن به جمع ۵ تیم بالای جدول اضافه شود. بازی چطور بود؟

بازی خیلی سختی بود به این دلیل که صنعت نفت چند هفته نتیجه نگرفته بود و به دنبال امتیاز کامل بازی بودند ضمن اینکه بازی در آبادان مقابل این تیم خیلی سخت است اما با آنالیز و تمرکزی که روی برنامه‌ کادر فنی داشتیم خداروشکر توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

*ذوب‌آهن تا اینجای فصل به عنوان یکی از تیم‌های جوان لیگ بسیار خوب نتیجه گرفته، چه تعریفی از نقش محمد ربیعی در نتایج این تیم داری؟

محمد ربیعی در بین مربی‌های نسل جدید یکی از بهترین‌هاست، ایده‌های زیادی دارد ومطمئن باشید در آینده بیشتر از او می‌شنوید. به نظرم ربیعی تا چند سال آینده پتانسیل حضور در تیم ملی را هم دارد.

*به عنوان یک بازیکن بسیار باتجربه چه پیش‌بینی‌ای از نتایج ذوب‌آهن در پایان فصل داری؟

لیگ بسیار عجیبی است و فاصله تیم‌ها در این فصل کم و پیش‌بینی نتایج خیلی سخت شده. کم شدن فاصله بین تیم‌ها به این دلیل است که سهمیه بزرگسالان کم شده وبازیکنان جوان بیشتر در ترکیب تیم‌ها دیده می‌شوند البته وفقه‌های لیگ هم بی‌تاثیر در تغییر نتایج نبوده. تیم ما تا یک جایی روند نتیجه‌گیری خوبی داشت اما وقفه‌های لیگ به ضرر ذوب‌آهن شد مثل بازی تیم ما با پیکان و فولاد که با نتیجه تساوی تمام شد و اگر سه امتیاز از یکی از آن بازی‌ها قطعا شرایطمان در جدول بهتر می‌شد. فکر کنم بعد از پیکان دومین تیم جوان لیگ هستم و با این شرایط بازی به بازی پیش ‌می‌رویم و نباید توقعات را از ذوب‌آهن بالا ببریم ولی ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که دل هواداران ذوب‌آهن را در پایان فصل شاد کنیم.

*ذوب‌آهن با هدایت محمد ربیعی یکی از بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ بوده و نتایج قابل قبولی هم گرفته. به نظر می‌رسد بعد از پرسپولیس انتخاب خیلی خوبی داشتی تا از حاشیه‌ها دور باشی؟

برای حضور در ذوب‌آهن با ۴، ‌۵ نفر مشورت کردم و با توجه به شناختی که از آقای ربیعی داشتم و به اهدافم نزدیک بود ذوب‌آهن را انتخاب کردم.

*محمد ربیعی برای حضور بازیکنان در ترکیب اصلی چه شیوه‌ای دارد و آیا مثلا علاقه داشتن به یک بازیکن خاص روی انتخابش تاثیر دارد؟

من در تیم ملی امیدها سابقه کار کردن با آقای ربیعی را دارم و این را بگویم که محمد ربیعی در چینش بازیکنان بسیار بی‌رحم است و اصلا به اسم بازیکن نگاه نمی‌کند. این مربی بسیار حرفه‌ای و سخت‌گیری‌های خاص خودش را دارد و این سخت‌گیری‌ها درنهایت به نفع تیم ذوب‌آهن خواهد بود.

*چه تیم یا تیم‌هایی را شانس اصلی قهرمانی می‌بینی؟

همانطور که گفت پیش‌بینی در این فصل خیلی سخت شده است. در دوره‌های گذشته لیگ از هفته دهم به بعد می‌شد تیم‌های مدعی را پیش‌بینی کرد اما همانطور که می‌بینید با نزدیک شدن به نیم‌فصل هنوز هیچ چیز مشخص نیست. به نظرم تیم‌ها از نیم‌فصل به بعد به سه دسته تقسیم می‌شوند تیم‌های بالای جدول، میانه جدول و پایین جدول.

*امید داری که دوباره به تیم ملی برسی؟

ای کاش جام ملت‌ها یکماه دیرتر برگزار می‌شد و امید داشتم چرا که اردوی ملی‌پوشان تا هفته دیگر شروع می‌شود و کادر فنی بازیکنان مدنظرش را انتخاب کرده است.

کد خبر 819894
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha