یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

شرایط آب و هوایی در چند سال اخیر به گونه‌ای بوده که کارشناسان همواره از خطر قطع آب در روز‌های گرم تابستان خبر می‌دهند.

این در حالی است که علاوه بر تلاش برای استفاده بهینه از آب و اجتناب از اسراف، اخیرا تجهیزاتی به بازار آمده‌اند که در کاهش مصرف آب نقش زیادی دارند.

هرچند هنوز استفاده از این تجهیزات همه‌گیر نشده است اما در صورتی که خانواده‌ها این تجهیزات را خریداری کرده و به شیر‌های آب متصل کنند، به‌طور قابل ملاحظه‌ای از مصرف آب آنها کاسته می‌شود.

این تجهیزات موجب می‌شوند که در عین قابل استفاده بودن آب خروجی از شیر، میزان آب خارج شده نسبت به شیر‌های معمولی کمتر باشد. به این ترتیب هنگام انجام کار‌های روزمره مانند ‌شستن ظرف، آب کمتری مصرف می‌شود. گسترش استفاده از این تجهیزات در ادارات و سازمان‌های مختلف هم می تواند سودمند باشد.

وقتی شیر، آفتاب می‌گیرد

لبنیات به ویژه شیر از جمله مواد غذایی هستند که به تابش نور خورشید و قرار گرفتن در فضای غیر از یخچال حساس هستند. این در حالی است که متاسفانه بی‌توجهی برخی فروشگاه‌ها به این نکته موجب فاسد شدن شیر و تهدید سلامتی شهروندان می‌شود.

با توجه به اینکه در فصل بهار و تابستان خورشید زود‌تر طلوع می‌کند و در ساعات اولیه صبح هم هوا گرم می‌شود، قرار گرفتن شیر در معرض نور خورشید می‌تواند موجب مسمومیت آن شود.

از آنجایی که معمولا اجناس سفارش‌داده‌شده توسط سوپرمارکت‌ها، صبح‌ها به آنها تحویل داده می‌شود، برخی مغازه‌داران، لبنیات دریافتی به خصوص شیر را خارج از فروشگاه قرار می‌دهند تا یخچال را برای جا دادن اجناس جدید خالی کنند و این درحالی است که گاهی این روند مدت زیادی طول می‌کشد.

خوب است مغازه‌دار‌ها به این نکته و فسادپذیری شیر توجه بیشتری نشان داده و آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهند.

پارکبان‌نماها

شهروندی را تصور کنید که برای صرفه‌جویی و غلبه بر سونامی گرانی از پارکبان‌ها گریخته و درکوچه پس کوچه‌ها دنبال جای پارک مجاز و مجانی می‌گردد.

بعد از کلی جست و جو زمانی که جای پارک مورد نظر را پیدا کرد باخوشحالی خودرو راقفل می‌کند اما بعد از چند ساعت که بازمی‌گردد به ناگاه یک پارکبان‌نما جلویش سبز می‌شود و از وی می‌خواهد تا هزینه توقف در این مکان را بپردازد.

راننده‌ با چشمانی کنجکاو به دنبال تابلوی ویژه محدوده پارکبان می‌گردد ولی چیزی نمی‌یابد. در این مواقع اغلب ما از وی می‌خواهیم تا این تابلو را نشان دهد.

این در حالی است که وی با پاسخ‌های بی‌ربط سعی می‌کند ما را قانع کند. متاسفانه از آنجا که بسیاری از شهروندان بحث برای پرداخت نکردن مبالغ زیر هزار تومان را در شأن خود نمی‌دانند با پرداخت پول به این مامور‌نما‌ها موجب افزایش تعداد آنها شده‌اند؛

به طوری که این روز‌ها در هر گوشه از شهر چند پارکبان‌نما به چشم می‌خورد که منتظر از راه رسیدن راننده‌های ساده هستند. به طورحتم در کنار برخورد پلیس، تنها راه مقابله با آنها خودداری از پرداخت پول به این دسته افراد سودجوست.

افزایش کارواش‌های خیابانی

طی 2هفته گذشته راننده‌ها با خیالی آسوده از اینکه دیگر باران نمی‌بارد راهی کارواش‌ها شدند و خودرو را به دست کف و فرچه‌های آنان سپردند اما بارانی که دیروز در برخی مناطق شهر بارید پیش‌بینی‌های آنان را خراب کرد.

نکته اینجا بود که بسیاری از راننده‌هایی که هم به تمیزی خودرو اهمیت می‌دادند و هم به محتویات جیب‌هایشان، راضی نشدند دوباره راهی کارواش شوند. بنابراین تعداد زیادی از آنها را می‌شد در کنار خیابان‌ها مشغول شست‌وشوی خودرو دید.

شستن خودرو‌ها در کنار خیابان‌ کاری است که به محض گرم شدن هوا طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و علاوه بر سنگینی ترافیک نارضایتی ساکنان را هم در پی دارد.

کد خبر 82100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز