مردم سال گذشته می‌خواستند بدانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به کجا رفته‌اند.

مسی و رونالدو

همشهری آنلاین- ورود کریستیانو رونالدو به هر جایی منشا برکت است. این درباره مسی و برخی ابرستارگان دیگر نیز صدق می‌کند. رونالدو وقتی با ۱۰۰میلیون یورو از رئال به یوونتوس فروخته شد، یک هفته‌ای هزینه خرید خودش را با فروش پیراهن برگرداند، حق پخش سری‌آ را افزایش ‌داد، پای ستارگان دیگر را به لیگ فراموش شده ایتالیا باز کرد، توجه و دنبال‌کننده به همراه آورد و... این جدا از تاثیر ورزشی این دست سلبریتی‌هاست. هنوز یادمان نرفته ورود کریستیانو به تهران چه هیجانی با خودش آورد. النصر قرار است با او به چین برود و برای ۲بازی دوستانه ۹میلیون دلار بگیرد...

این مقدمه و توجیهی بود برای فهرست منتشر شده از بیشترین جست‌وجوهای ترند در اینترنت در سال ۲۰۲۳ که «النصر» در صدر قرار داشت. تا پیش از انتقال رونالدو از منچستریونایتد به این باشگاه عربستانی کمتر کسی اسم باشگاه النصر را شنیده بود شاید هم نمی‌دانست عربستان هم لیگ فوتبال دارد.

یک توضیح هم ضروری است؛ اینکه این آمار بیشترین جست‌وجوی کاربران در گوگل نیست بلکه فهرست موضوعاتی است که ترند شده، یعنی به بیشترین موضوعات مورد بحث روز یا دوره‌ای خاص تبدیل شده است. در فهرست بیشترین ترندهای اینترنت اندرو تیت در رده دوم ایستاد. این کیک‌بوکسور گفته بود: «گروهی از افراد کنترل انسان‌ها را در دست دارند، آنها جهان حقیقی را به سمت مجازی شدن هدایت می‌کنند تا بتوانند کنترل ذهن انسان‌ها را بیش از پیش در دست بگیرند.» از نظر اندرو، تماشای اخبار به این دلیل رایگان است که ماتریکس می‌خواهد به فکر انسان‌ها جهت بدهد و به همین دلیل با سانسور گسترده روبه‌رو شد. اینترمایامی، باشگاه لیونل مسی هم در رده نوزدهم قرار گرفت. حتی جنگ غزه هم که این همه سروصدا کرد در رده‌های بالایی قرار نداشت و بیستم شد.

با این حال در بخش اخبار، جنگ غزه رده نخست بیش‌ترین جست‌وجوی گوگل را به خود اختصاص داد. زیردریایی تایتانیک، زمین‌لرزه ترکیه، توفان هیلاری و توفان آیدالیا در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در بخش سرچ افراد این پنج نفر بیش‌ترین کنجکاوی را برانگیختند: دمر هملین، جرمی رنر، اندرو تیت، کیلین امباپه و تراویس کلچه.

در بخش درگذشتگان: متیو پری (بازیگر سریال فرندز)، تینا ترنر، سیناد اوکانر، کن بلاک و جری اسپرینگز.

در بخش بازیگران: جرمی رنر، جنا اورتگا، ایچیکاوا انونسوکه، دنی مسترسون و پدرو پاسکال (به‌خاطر سریال آخرین بازمانده از ما).

در بخش فیلم: باربی، اوپنهایمر، فیلم هندی جوان، صدای آزادی و جان ویک ۴.

در بخش موزیسین‌ها: شکیرا، جیسن آلدین، جو جوناس، اسمش ماوث و پپینو دی‌کاپری.

در بخش ورزشکاران: دمر هملین، کیلین امباپه، تراویس کلچه، جا مورانت و هری کین (رونالدو و مسی چون شناخته شده بودند کمتر سرچ شدند).

در بخش باشگاه‌های ورزشی: اینترمایامی، لس‌آنجلس لیکرز، النصر، منچسترسیتی و مایامی هیت (دلیل این‌که اینترمایامی در صدر است این است که بیش‌تر جست‌وجو شده اما النصر بیش‌تر ترند شده).

در بخش سریال‌های تلویزیونی: آخرین بازمانده از ما، ونزدی، جینی ئ جرجیا، یک تکه و کالایدوسکوپ.

بیش‌ترین ورزشگاه‌های مورد جست‌وجو: اسپاتیفای نوکمپ، سانتیاگو برنابئو، ومبلی، توکیو دوم و سن‌سیرو.

مردم ایران در سال میلادی گذشته چه چیزهایی را جست‌وجو کردند؟

کلمات آهنگ، فیلم، ایران، بازی و عکس، پرتکرارترین جست‌وجوهای ایرانیان در سال ۲۰۲۳ بود. در دسته اخبار مردم ایران در سال ۲۰۲۳، خودرو، ایران خودرو، هواشناسی، وام و سایپا را جست‌وجو کردند. ریاضی، زلزله و ماشین حساب نیز در گوگل زیاد سرچ شد.

کد خبر 821560
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha