رئیس سازمان هواشناسی با رد برخی شایعات مبنی بر ابرزدایی عمدی در شمالِ غرب کشور گفت: کم بارشی‌ها در مناطق مختلف کشور، ناشی از پدیده تغییر اقلیم است.

به گزارش همشهری آنلاین، سحر تاج‌بخش افزود: میانگین بارش در کشور ترکیه بیش از ۵۰۰ میلی‌متر است و کشور ما ۲۳۰ میلی‌متر است. کشور ما و کشور ترکیه با اینکه در همسایگی هم هستند اما به دلایل مختلف اقلیم متفاوتی از همدیگر دارند. به گونه‌ای که نمی‌توان وجود دریای مدیترانه در جنوب و دریای سیاه در شمال را نادیده گرفت.

کد خبر 822094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 270
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 147
  • دروغگو IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    عاردوغان بدتراشمراست گرگ درلباس میش اب رابروی ایران وعراق بازدن سدهای گوناگون بسته لعنت برشمرسفتان
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      بی عرضه گی و بی لیاقتی خودتون رو به ترکیه و دیگران نسبت ندین...هو العظیم رو کی خشک کرد...بختگان رو کی خشک‌کرد...تا کی در توهم خواهید موند
    • پادشاه IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      هورالعظیم که هیچ دریای خزرم بارون نیاد خشک میشه، اون عردوغانت که ازش دفاع میکنی به وسعت یک ونیم کیلومتر ، خوب توجه کن بک ونیم کیلومتر ایستگاه رادیویی زده در ارتفاع که ابرهای وارد شده به ایران روغیربارور کنه ،خود چینی ها که براشون نصب کردن گفتن،،البته دلیلی که آوردن این بوده ،برای محافظت از مرزها،بعدحالا تو ازاون عردوغانت دفاع میکنی ...؟
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      زاینده رود و دریاچه ارومیه وبقیه را ترکیه خشکاند ؟
    • JP ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      77 21
      وقتی ابرهای بارور توسط تورکیه دزدیه بشه در ارومیه باران نمیباره ،وقتی باران نبارید کشاورز ارومیه برای کشت بجای اب باران از ابهای ورودی دریاچه یا ابهای زیرزمینی(چاه) استفاده میکنه،وقتی ابهای ورودی دریاچه در کشاورزی مصرف شد دریاچه ارومیه خشک میشه،فهمش خیلی سخته؟؟؟؟
    • جابر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      57 44
      لطفاً گناه رو گردن اردوغان نندازیدبدون مدرک به کسی اتهام نزنید مقصر خودتونید .
    • عجب IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      40 8
      شما هر استدلالی هم داشته باشید نمیشه تقصیر ترکیه و ... و خود مسئولین رو سر پوش گذاشت هم اونا تقصیر دارم هم اینا هرکسی هم بخواد یکیشون رو بی گناه جلوه بده زر زده هردو مقصر هستن ....
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      7 0
      هورالعظیم رو سدکرخه وسد سیمره ایلام وکشاورزی در اندیمشک وشوش سوسنگرد خشک کردن ودلیل بعدی هم چینی ها برای استخراج نفت بود پهنه مردم بومی می‌دونم...تالاب رو به پنج قسمت تقسیم کردن....کارون نیمه جان و آینده رو کرده است....وقتی برداشت بیش از اندازه صورت بگیره میشه مرگ طبیعت و بعد نوبت مرگ انسان هاست
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 9
      بنظرتون دریاچه ارومیه بخاطر چی خشک شد بخاطر مسئولین یا دولت؟ بخاطر همین مردم بخاطر ماها حفر چاه های بی رویه مردم هر چیزی که میشه یادمون دادن بگیم تقصیر دولت و مسئولین نمیدونم اونا کی هستن اوناهم یکی مثل منو شما اونا هم همین مردمن نیومدن که آبو سر بکشن
    • رضا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      11 0
      جلوی اونا مسعول با لیاقت و با وجدان و باسواد میخاد که جلوش دربیاید. متأسفانه وجود ندارد و فعلا درگیر دشمن فرضی شده ایم
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 0
      از دست عوام الناس...
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 5
      متاسفانه خیلی از افراد عادت کردن به گفتن حرف های غیر کارشناسی در زمینه های مختلف..از ورزش بگیر تا سیاست فضا نجوم و....بدون اینکه یک خط در ارتباط با موضوع مطالعه کرده باشند...جالب اینحاست سنگ غربی ها رو در چیزهای مختلف به سینه میرنن ...شما که خوب فرهنگ غرب رو میشناسی اینم بگو اونها در هر زمینه ای نظر نمی‌دن
    • ماهان IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 0
      ببخشید،ولی روند تدریجی خشکسالی و کمبود آب دقیقا از دوسال بعد از انقلاب شروع شد،زمانی که ترکیه یه کشور بی در و پیکر بوده! محض اطلاع،اینا نشون دهنده اینه همون مسئولانی که سال ۷۰_۸۰ داشتن جلسه برای خشک کردن دریاوه ارومیه برگذار میکردن تا منافع اقتصادی داشته باشه براشون آدمای بی عرضه ای بودن
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      شما و ایران در غضب الهی قرار با این کاراتان ، حالا غضب خدا را از دیگران نمیتوانید جبران کنید .
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 0
      اسمتو گذاشتی پادشاه ولی در اوج حقارت گرفتاری دوس دارم بیشتر از این فشار بخوری بدبخت
    • ایران عزیزم IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      چند روز پیش یه مقاله می‌خواندم در استان های اردبیل و آذربایجان بابت حفظ باغات این استان از تگرگ دکل های از چین آوردن نصب کردند حالا تو اون دکل ها را را میگین ترکیه نصب کرده بخاطر جلوگیری از بارش تگرگ روی باغات این دکل ها را آوردند ایران و نصب کردند!!
    • علی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      شما انتظار داری رئیس جمهور ترکیه بیاد بکمک شما..؟ ایشون رئیس جمهور ترکیه است و خوب ب خودتم ثابت شده چقد تلاش میکنه ب حقوق ملت خودش. قطعی بارش ب دلیل عمکرد بد مسئولین در وظایفشون که ب گردن ملت میندازن
    • سید عباس سین IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      جالبه رییس هواشناسی میگه ترکیه در شمال و جنوب دریا داره ، مگه ایران نداره!؟ دوستی میگه بارون نیومده دریاچه خشک شده اما آیا نمیشد پل دریاچه رو شمعی کار کرد تا گردش جریان آب مختل نشه؟
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اردوغان چندین نفر را استخدام کرده که ابرها را میفشارند تا چیزی ازشون نمونه عده دیگری هم هستند که جاروهای دسته بلندی دارند که باهاش ابرها را جابجا می‌کنند ترکیه ابر دزد
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      اما ایران هم با زدن دهها سد در کردستان و کرمانشاە و کردستان شمالی کە همانا آذربایجان غربی نام گرفته مانع رساندن آب به عراق میشود
    • جلال IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      تا امثال تو هستند همین که هستیم ساده لوح
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      39 10
      کلا چندین ساله در ایران رودخانه ها و دریاچه ها و آلودگی بخاطر کارخانجات وصنایع ومازوت سوزی وبنزین بی کیفیت همه کار دشمنه
    • کشاورز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      26 4
      تا حالا هیشکی اینطوری قانعم نکرده بود🤣🤣🤣🤣🤣
    • مبین IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      هیچکس نمیگه دریاچه ارومیه رو ترکیه خشک کرد،ولی این باعث نمیشه که ترکیه تبرئه شه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    121 9
    پاییز میگفتن آخر آبان بارشهای شدید داریم هی هشدار میدادن ولی بر عکس شد
    • ناشناس RS ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      28 7
      اردغان چند نفر استخدام کرده ابرها میدوزدن کارگران اردوغان چند روز مرخصی رفته بود فرصت شد ابرها یه به طرف ایران اومدن شب یه چند قطره باران بارید به اورمیه شب هفدهم دی بود
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    110 9
    عربستان چی ؟
    • لیان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      اونوقت که میگفتن بارش داریم شایعه دولت بود که گندمایی که از کشاورز خریده ۱۱ تومن باز به خودشون بفروشه ۲۲ تومن
    • US ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      2 2
      ناتِر شاه بجه صننتچ بوعه بجه مهلمانه ، ترکیه پایتخت صننتچ بی ..یژی صننتچ .. چنگ چالدران و چنگ اول و دُیوم جحانی، زیر سر اَرداقانِ در تُورکیه بوعه، حالیم خاس خاسه..
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    78 9
    ما ساده باشه!!!
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      17 3
      احسند❤❤❤
  • فاطمه میردامادی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    خدا لعنت کنه اردغان روفاشیست آمریکایی طورو خدا به داد کشور برسید مسوولان طورو قرآن به داد ایران برسید
    • پینک IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      33 7
      خودتو نارحت نکن!!!
    • آراز IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      52 20
      فقط تعداد لایک ها و دیس لایکهایی که خوردی 😃😃
    • حاج قاسم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      22 34
      من که از کامنت شما چیزی حالیم نشد ، اگه کسی هست که زبان خارجه بلده این متن را ترجمه کنه
    • JP ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      45 48
      ادم شک میکنه اینجا ایرانه یا تورکیه وقتی به مثبت و منفی های نظر خانم میردامادی نگاه میکنه!!!یعنی لشگر سایبری پانترک جیره خوار اردوغان توی ایران از ایرانیها جمعیتشون بیشتره!!!!
    • ناشناس. IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 0
      مسول دروغگو. چرا پارسال این همه بارش بود. اقلیم در عرض چند ماه عوض شد؟ تا مسولان راست گو و دلسوز و میهن پرست نباشن همین اش و همین کاسه هست.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    تنها راه عوض کردن مدیران فعلیست چون فقط به دروغ خودشان را تبرئه‌میکنند علتش تولید گاز متان بخاطر خودروهای فرسوده و دفن نامناسب زباله ها در اطراف شهرها و فیلتر نداشتن کارخانجاته که باعث گرم شدن اتمسفر هوا و پراکندگی ابرها شده هر چند خود اردوغان برای زلزله اش گفته آمریکا برای ما هارپ استفاده‌میکند ....تا ابری باقی نماندبرای لیران
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      ای دانای مطلق اگر افتخار می‌دهید شما را بجای همه آن مسئولان نصب کنند ای بزرگ دانایان ای دانشمند ترین دانشمندان
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      آدرس اشتباه ندین فقط کار کسانی دارن تو دریاچه ارومیه کار میکنن هست اگه دقت کرده باشید از موقعی که دکل زدن ابرها انگار پاره پارس. بیدار شین
    • سلامی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      6 43
      املا یاد بگیر بعد بیا اینجا اظهار نظر سپاسی کن
    • عبدالرضا ابراهیمی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      70 14
      دقیقا حرف شما درسته دلیل اینکه بر روی ایران ابرها از بین می روند اینه که آلوده ترین سوخت جهان در ایران تولید می شود به دلیل تحریم های خود خواسته
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      44 6
      در جواب محمود درسته همه کشورها اول به فکر مردم و وطن خود شون هستن بعد جاهای دیگه .کشور ما از بس مهاجر ریخته تو کشور تمام منابع داره غارت میشه مرزها هم که بازه ارز خارج میشه بجاش تریاک وارد میشه
    • علی DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      11 24
      اول برو کلاس فارسی یاد بگیر بعد برو سیاست ترکیه اینجوریه نه تورکیه
    • رویا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      فساد وقتی باشه تو بارندگی هم نتیجشو میشه دید ..وقتی شهرداری خودش فساد می‌کنه ..چه برسه ارگانهای دیگه ..الان تو ایران فقط پول براشون مهمه اینقدر بی‌وجدان و بیسواد هستن بعضی از مسولین که به عواقب کارشون هم فکر نمیکنن
    • سهراب IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      ایران در کل تمامش رو خشکسالی فرا گرفته و هیچ کس هم ب فکر ایران متاسفانه نیست
    • سونیا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      من ایرانی هستم پس ربطی نداشت حتی خیلی دور از ترکیه و کردستان و آذربایجان غربی و...پس حرفت درست نیست شخص سومی ک میخونه کامنت ها رو به سادگی متوجه درست غلط بودن میشه وظع کشور ما همه چیش مشخصه الان هم اکثریت آگاه هستن
  • جلال IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    وقتی ترکیه میادمرزایران رودیوارمیکشه واین جورسفت وسخت نگهبانی میدن معلومه هرکاری هست کردن متاسفانه مسئولان همش شعارمیدن و ب فکرمردم نیستند
    • محمود IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      91 3
      کاردرست راترکیه انجام داده نه ایران که تمام مرزهایش راآزادگذاشته تاهم امنیت کشور به خطر بیفته وهم قاچاق دوطرفه صورت بگیره
  • فرامرز IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    140 9
    پخش پارازیت از بشقاب های نصب شده روی دکل های مخابراتی باعث ایجاد فضای ماکروویو شده و دمای شبنم در لایه کولوس هوا از بین رفته و گرمایش ماکروویو مانع تبدیل ابر کمولوس به ابر باران زای نیمبوکومولوس می گردد . این قضیه با وارد کردن دستگاههای پیشرفته روسی در چندسال اخیر بحران را افزایش داده است
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      31 39
      نه سختش نکنید همین که دوستمون اشاره کرده درسته جاروهای دسته بلندی دارند که ابرها را جابجا می کنند بیشتر احتمال داره تا اینی که تو میگی
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      17 44
      خوب نابغه اگر دکل مخابراتی پارازیت میفرسته که رو امواج موبایل هم تاثیر میذاره برو یه کم بیشتر فکر کن
    • ناظر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      49 21
      حرکت اینهمه خودرو در شهرها و اسراف شدید در مصرف گاز باعث شده کشور به کوره ای تبدیل شود
  • 😟😟😟 IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    84 13
    از عربستان چه خبر
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    58 17
    چرت وپرت تحویل مردم ندهید مگه دیوارکشی کردن
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      24 21
      آره
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      45 11
      تا شما خواب بودی دیوار کشیدند و رفتند ببخشید که به شما اطلاع ندادند
  • فرهاد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    یاد اون جمله معروف افتادم که گفت کاهش باران از بی حجابی زنان است واسه همین اروپا دچار خشکسالی شده و ایران رو آب برده
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      واسه شماها همین یه دلیل کافی هست تا گناههاتون را توجیه کنید، خداوند هزاران دلیل و بهانه را جلوی انسان قرار داده تا سد راه سعادتش شود و اگر تمام این مصایب را انسان رد کرد اونوقت دستش را میگیرد و راه سعادت را نشانش میدهد، خداوند را ساده فرض کردی چون ساده اندیش و سطحی نگر هستی
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    مسولین کدوم کشور دیدید که به فکر کشور دیگه ای باشند که مسولین ما اینچنین هستند.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      8 63
      شما هااااا خوبین
    • سندباد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      96 4
      اقا خواهشا مسایل طبیعی را به ماوراالطبیعه ومعنویات ربط ندهید مگر درقطبین شمال وجنوب کسی عبادت میکنه یا گنبدوبارگاهی هست یا درکشورهای شما اروپا مثل نروژ یاسوید ودانمارک و.....باالاسکا وسیبری روسیه این حرفها چیه خداوندمهربان اینفدرلطف وبخشش داره که دراعطای نعمات وروزی فرقی یاتفاوتی بین بندگانش قایل نمیشه که اگرغیرابن بود باید کشورهاوممالک لامذهب راهمه نابودمیکرد وممالک لاییک بابا کجای کارید خدا هیچگاه بدبندگان وافریده هایش رانمیخواهد هرچه هست زیرسراین بشردوپاست مذهب ومعنویت واخرت واینها هیچ ربطی به بارش ونزولات اسمانی ندارد
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    82 9
    شماهم دیواربکشید ،شما هم ابرهای دیگران رابدزدبد، ولی به مسلمانی تهمت نزنید واعما ل خود را به گردن دیگران نیندازید،و دیگه اینکه همه می دانند کیا همدست آمریکا هستنداونا که چاپیدندخوردند و بردن به برادران دیار غرب از جمله آمریکا.
    • کاظمی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      چرا دوست من ربط داره، در دعای عهد داریم که ( ظاهرشد فساد، در خشکیها ودریاها ،بواسطه ی اعمال زشتی که مردم انجام دادند) البته نالایقی بعضی مسئولین هم جزو همین فساد ه. و فرمایش خدا در قران هست که اگر مردم خدا را انگونه که باید اطاعت میکردند، خداوند درهای رحمت آسمان وزمین را بروی انها میگشود. خود غرب کره ی زمین هم که بصورت بالقوه پر آبه، میبینیم که بارش ها بصورت رحمت نیست و بعضا بصورت سیل یا سرمای شدید و طوفان هست وخرابیهای بسیاری به بار اورده.وخسارت باره
  • سعید‌آریایی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    17 31
    از‌اواخر‌بهمن‌ماه‌تا‌تیرماه‌ سال‌۱۴۰۳منتظربارش‌های‌سنگینوخطرناک‌وسیل‌آسا‌باشید‌مسئولین‌ حلال‌احمر‌و نیروهای‌امدادی‌ وهمچنین‌جهت جلوگیری‌از‌هدر‌رفت‌بارشهای‌سیل‌آسا‌آماده‌باش‌کامل‌مورد‌نیاز‌هست‌بالخصوص‌از‌ماههای‌اردیبهشت‌به‌بعد‌بارشهای‌ خیلی‌خطرناکی‌درپیش‌هست طبق‌پیش‌بینی‌هواشناسی‌ سنتی‌که‌طی‌۵۰سال‌گذشته‌ همه‌بارش‌های‌فصلی‌پیش‌بینی‌ والگویابی‌بر‌اساس‌دمای‌هوا‌ وفواصل‌بین‌سالها‌ونوع‌ وزش‌ بادههای‌تابستانی‌ومدت‌ این‌ وزش‌ها‌در‌پیش‌بینی‌ سنتی‌ مذکور‌موثر‌هست‌ والان‌بیشتر‌از‌۳۰سال‌ هست‌که‌بارندگی‌های‌ فصلی‌وجهت‌وزش‌ باد‌ودمای‌ هوا‌وفشار هوا‌از‌الگوی‌ اصلی‌سالیانه‌ خارج‌شده‌ وتنها‌راه‌ برگشت‌ به‌ حالت‌ طبیعی‌ عدم‌ استفاده‌ ازسوخت‌های‌ فسیلی‌می‌باشد‌ ایران‌کشوری‌هست‌که‌بزرگترین‌معدن‌انرژی‌های‌سبز‌را‌دارد‌بله اانرژی‌های‌سبز‌نورخورشید‌وباد‌وزمین‌گرمایی‌‌ ۷۰درصد‌برق‌کشور‌از‌نورخورشید‌و۳۰درصد‌از‌نیروی‌باد‌قابل‌تا‌مین‌هست‌ودرضمن‌انواع‌انرژی‌های‌سبز‌با‌توجه‌به‌نورخورشید‌وباد‌وکوهستانی‌بودن‌ایران‌قابل‌تامین‌هست‌که‌ایران‌اگر‌سرمایه‌گذاری‌کند‌ارز‌آوری‌فراوانی‌برای‌کشور‌دارد‌انشالله‌سر‌فرصت‌توضیح‌خواهیم‌داد
    • هادی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      40 5
      پیام تو چرا زده بیرون از حاشیه
  • اشنا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    50 6
    دریای مدیترانه وسیاه که طی ۲۰سال اخیربوجودنیامده انداظهارتتان برای فرارازپاسخگویی می باشدهمیشه ابرهای پربارش ازارتفاعت الپ بسمت ترکیه وازانجابسمت ایران سرازیرمی شدامابنظرمی رسددرسالهای اخیرحرکت ابرهابسمت ایران گزینشی درحوالی مرزترکیه مسدودمی شودابرهای پربارش مسدودوابرهای کم بارش اجازه عبورپیدامی کنند!
    • یک مستمری بگیر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      55 5
      یکی از کارشناسان هواشناسی هم دو روز پیش گفته بود کوههای زاگرس نمی گذارد ابرها وارد ایران شود انگار این کوهها تازه روییده و ۲۰ سال نبودند
    • تقی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      7 4
      گیردادی ،ها!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    48 42
    هیچ‌وقت‌‌ به ترکیه‌اعتمادی‌نیست
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    69 15
    دیگه تموم کنید حرفاتونو ابر دزدی چیه مسولین ابرهارو فروختن به سعودی ها عربستان انقدر بارون میباره شترهاهم تعجب کردن فک کردی ما اعمال نیکشونه خیر مال ابرهای نیک ایرانه
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      21 29
      ببخشید شما که واردی مزنه فروش ابر الان چنده بعد میخواستم بدونم دونه ای حساب میشه یا کیلویی یا لیتری یا متر مکعبی ممنون از راهنماییتون
  • آیدین IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    90 33
    باز الان میبینم یک عده دارن عقده عقب ماندگی کشور رو با تورک ستیزی جبران میکنن،حسادت به کشورهای پیشرفته دور ور ایران هیچ سودی نداره
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      ترکیه پیشرفته تر از ایرانه؟؟ ترکیه تهش مساویه ایرانه
    • مجید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      27 24
      دوست عزیز چی‌کار به ترک داریم حالا کشور غرب ایران یا کشور جنوب ایران پس نگیم عرب وترک پس این دو تا کشور از مریخ آمدن ما داریم اسم دو تا کشور ترکیه وعربستان میاریم شما به خودت میگیری یک کم با هموطنان ایرانیت مهربان باش
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      34 34
      ۱۰ تا نه تو زحمت میفتی ۵ تا از اون پیشرفت های ترکیه که قابلیت حسادت ورزیدن داشته باشه را فقط نام ببر باشه شما درست میگی
    • جذاب IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      8 5
      پیشرفته
    • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      12 9
      ترکیه دولتی سره ناتو یه نون گیرش میاد میخوره، دقیقا منظورت از پیشرفته‌ چی‌بود؟
    • عادل IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      یکی از پیشرفت های ترکیه ذخایر آبشه که چند سال بعد آب میفروشه دومین پیشرفتش اینه ما نفت داریم مشکلات ملتمون هر سال بدتر از سال بعده ترکیه با یدونه توریست و فروش لباس با کیفیت داره کشورشو اداره میکنه تو قدرت نظامی هم که خیلی پیشرفت کرده برو سرچ کن
  • امیرستار IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    28 8
    سه چهار روز قبل از ورود سامانه بارشی به کشور اگر از میزان آلاینده ها کم بشودبطرق مختلف ازجمله کاهش تردد خودروها وکاهش مصرف سوخت فسیلی و .... صد در صد باران وبرف و ...می آید بااین حجم از مصرف انرژی هر اکوسیستمی نا متعادل میشود
  • ناشناس IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    43 5
    لطف کنید صدها دستگاه ضد تگرگ که نصب شده را برچینید و سدهای دورتادور دریاچه ارومیه رو باز کنید
  • شهروند IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    31 5
    باسلام حرارت وآلودگی بسیار زیادحاصل از پکیج واجاق گاز وماشین ها که از شهرهای ایران تولید و به ارتفاعتی که ابرها گذر میکنن در ارتفاعا ت این حرارتها محیط سرد را برای ابرها ازبین میبرند واجازه باریدن را از ابرها میگیرند یادآور میشود ایران به دلیل سوخت ارزان بالاترین سطح مصرف و تولید حرارت را در بین کشورهای منطقه را دارد و بعد از آلودگی جهانی هوا وتخریب لایه اوزون میتواند دلیل اصلی کمبود بارش در ایران باشد وقتی هواشناسی پیش بینی میکند که ابرهای بارش زا در چند روز آینده درحال حرکت و واردشدن به کشور هستن با هماهنگی با صدا وسیما می توانند مردم را از روزهای قبل تشویق به ایجاد نکردن حرارت کرده وحتی ادارات را برای چند روزی تعطیل کنن تا محیط سرد برای باریدن ابرها در ارتفاعات فراهم شود .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    26 4
    دریا ها مگه تازه تاسیس شده اند
    • ایرج IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      16 7
      یکی از دلایل این هست دوم اینکه وقتی ترکیه وعربستان رمق ابرهارو میگیرند چیزی به ما نمیرسه
    • هاشم DE ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      9 4
      اگه روزی که ابرها میرسن ، کولرهای گازی رو روشن کنن و بخاری ها رو خاموش کنن ،بارون میباره؟ چقدر مشنگ و ... بابا . جالبه اینهمه دانشمند و نظریه پرداز تو هر زمینه ای داریم و وضعمون اینه ، اگه این دانشمندا نبودن چکار میکردیم ...
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      17 0
      درودبردوستان مقصرامریکاست😀
  • خورشید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    17 8
    فکر کنم ترکیه پشت دیوارهای مرزی یکاری کرده
  • امیر IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    18 2
    باشه آقا شما ریس هستین..شما درست میگین.فقط آدم فکر میکنه لبه مرز دیوار شیشه‌ای کشیدن این طرف خیابان خشکی باشه اون طرف برفی .چه منظره قشنگی میشه.
  • علیرضا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    48 3
    طبق تجربه،هرچی که مسئولین رد میکنند و میگن شایعه‌س،در واقع اتفاق افتاده و حقیقت داره.
  • هموطن IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    25 5
    ایشان بیشتر از اینکه کارشناس هواشناسی باشد کارشناس هوای سیاست است
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    31 4
    این شد دلیل؟ این که شما با اعداد و ارقام و واژه های قلمبه سلمبه میگین مردم با پوست و گوشتشون میفهمن هارپ اگر وجود نداره چرا دلفین های خلیج فارس آب پز شدن تغییر رنگ اتمسفر هنگام زلزله اینا همه نشانه هارپه که قبلاً مستنداتش تو نت بود کم ترین کاری که میتونن بکنن تغییر آب و هوا در دراز مدت نه کوتاه مدت من مهندسی مخابرات خوندم به نظرم این حوضه شما صلاحیت اعلام نظر ندارین منم ندارم ولی هستن افراد با سوادی در کشور در حوضه سیگنال و مخابرات که باید بررسی کنن
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    46 2
    ما بارش برف تو ترکیه را با بارش برف تو کرمان و یزد مقایسه نمی کنیم که می گید اقلیم فرق داره با همان منطقه شمال غربی کشور مقابسه می کنیم که اقلیمش شبیه ترکیه است .
  • جتت IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    49 7
    چه ربطی به ترکیه داره بالی کوه سبلان آنتن ابرزدایی زدن که تو درچه ارومیه بارون ویا برف نداره تا بت نن لیتیوم استخراج بکنه برای صنعت باطری سازی ، چون ماشین برقی چینی وارد کردن باید باطریش تهیه کنن ،دوستان ... خور چینی دریاچه ارومیه رو با هماهنگی خشوندند،پس ربطی به ترکیه نداره
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      بارش برف خیلی مشکوکه حتما یه بلایی سر ابرهای ایران اوردن
  • علی‌محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    30 1
    ابر‌دوزدی‌خشک‌کردن‌ ابرها‌چرته‌ولی‌بی مدیتریتی‌ .بی‌مسئولیتی‌مسئولان‌ واقعی‌ودرست‌.اقلیم‌کشور‌ به‌هم‌خورده‌خشک‌شدن‌ دریاجه‌به‌خاطر‌بی مدیریتی‌ ونداستن‌ تأثیرات‌ مهم‌ وذاتی‌این‌دریاچه‌ در‌اقلیم‌ بخش‌بزرگی‌ از‌کشور تنها‌یکی‌اژ‌نشانه‌های‌ مدیریتی‌ در‌کشور‌است.
  • جعفر IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    26 1
    مدیر کل هواشناسی امروز گفته نه بخاطر رطوبت انگار مردم نمی فهمند و اون دریاچه اورمیه .همه چی ازتون گرفتن .اون چینی ها تو باغ ها دکل که نصب میکنند
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    23 0
    تغییر اقلیم نیست اگر بود مگر میشود دوکشور هم مرز اقلیم کشور همسایه بهبود واقلیم کشور ما خشک اگر چیزایی که میگید نیست پس دلیل واقعیش چیه
  • ای سان IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 7
    واقعا بعضی وقت ها یک حرف هایی می زنند و یک عده باور می کنند. که انسان شگفت زده می شود. یکی می گه چین دکل گذاشته . یکی می گه ترکیه ابر دزدی می کنه و ....
  • Saeed IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    13 8
    بی کفایتی های خودشونو میندازن گردن کسای دیگر. یه زمانی گفتن عراق باعث ریزگرد تو خوزستان شده. بعد گفتن طالبان باعث کم ابی خراسان شده. بعد گفتن امارات باعث شده اب کشاورزی خراب بشه الانم میگن ترکیه ابرها رو میدزده باعث کم بارشی شده. یعنی همه این حرفا از پایه بی اساس و غیر علمی هس
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      7 2
      باشه قبول کار آنهاست . چرا کاری نمی کنند یاد گرفتن فقط وفقط حرف و وعده ویا بگن کار دشمنه تا کی همه کارها دشمنه وشما که این همه ساله فهمیدین چرا کاری نمی کنید مردم گوش دراز نیستن که فقط حرف تحویل بدین
  • رضا GB ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    24 2
    چرا حرف و توجیح بیجا میکنی .این چه اقلیمی هست گیریم که اقلیم اب و هوای ایران حشک تر از ترکیه باشد چرا در مرز دوکشور که دیوار و سیم خاردار هستش تعیین کننده مرز دو کشور است .نکنه ابرها میدانند که اینور ایران است و اونور ترکیه باید ببارد چرا دقیقا در یک متری مرزها طرف ایران خشک است و اونور پر برف این چه اقلیمی هست.من خودم تو همین دی ماه ماشین دارم و ترانزیت میرم وخود شاهد این اتفاقات عجیب بودم و هستم حالا چرا الکی میان و با حرفای صدمن یه قاز سر مردم را شیره میمالند؟
  • ابی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    23 2
    اقا علمش دارند همه کار میکنند ماها هم انکار میکنیم
  • رضاطهماسبی DE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    27 1
    اگه مناطق غربی و مرکزی ترکیه با ما متفاوت باشه منطقی هست.اما نه مرز دو کشور اقلیم ش متفاوت باشه که.خشک شدن دریاچه ارومیه دلیل اصلی میتونه باشه
  • سعیدحسین فخرابادی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    20 2
    این ریس جمهور دمش گرم فکر کن اگه مثل ما منابع مفت داشت چه کشوری ساخته بود
  • فری IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 4
    همش دروغه این ی عامل انسانیه ک باعث اون کشور دیگه ایی یا هارپ
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    16 1
    ایران هم در شمال وجنوب دریا دارد
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    😂😂😂
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    19 8
    کاملا مشخصه ترکیه و کشورهای غربی دست دارن در این کار یه نوع انتقام هست ما باید به دنبال این باشیم کانال بزرگی بزنیم از خلیج فارس به مرکز کشور ودریاچه مرکزی یعنی دریاچه قم یا آران وبیدگل سمنان واز این جا به تمام نقاط کشور آب برسونیم هم باعث میشه محیط سر سبزی داشته باشیم میتونیم به این وسیله درختکاری زیادی انجام بدیم
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      بنظرم پیشنهاد خوبیه میتونید با آب خلیج خیارشور بکارید تا همه جا سرسبز بشه
  • اسماعیل حیدری IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    14 2
    سلام چرا ایران مثل سالهای قبل ابرهارو بارور سازی نمیکنه بااین روش شایدکم بارشی جبران شود
    • Matin IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 1
      ابری نیست که بخوان بارورسازی کنن
  • ایرانی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    23 1
    کار خودتونه تا لیتیوم دریاچه ارومیه رو جمع کنین، نندازین گردن ترکیه
    • اصغر IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 1
      ابر شم باید بسازه سپاه
  • سندباد IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    21 1
    ادم ساده که اسم خودت ورییس هواشناسی گذاشتی اگرترکیه دریا داره مانداریم پس دریای خزر درشمال وخلیج فارس درجنوب مال عمه منه ؟حالا که ازهیچی سردرنمیاری حداقل اظهار فضل نفرمابید شما دیگه خودتون را مضحکه عام وخاص کرده اید
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    21 0
    رئیس سازمان هواشناسی خیلی بیخود کرده.با رانت شده رئیس سازمان هواشناسی که حتی نمیدونه ابر از چی تشکیل میشه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    8 0
    چرا چرت میگید اصلا بارون نمیاد امسال
  • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    7 3
    همیشه حق با مسئولین زحمتکش و دلسوز است و مردم قدرشان را نمیدانند
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 4
    وقتی همچین فناوری وجود دارد.و در ایران هم در مناطق نزدیک و هممرز ترکیه باران نمی بارد استفاده از آن بنظر قطعی است
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    10 0
    تغییر اقلیم قبول مسبب ان کیست و چرا تغییر اقلیم در ترکیه وایران این همه اختلاف داره ااصلموضوع سخن روحانی است ابر ها هم تو ایران وقتی میبینن چیزی روی زمین نمونده نمی‌بارن وقتی گاز و برق را گرون میکنن خدا هم به فکر ملت میفته که گرما و سرما کمتر بهشون بده
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 3
    نباریدن برف و باران علت اصلی و مهم مصرف زیاد سیگار میباشد این حرارت که از گشیدن سیگار و روشن کردن فندق ایجاد میشود باعث داغ شدن لایه سوم جو و ایجاد نسیم در لایهای اول و دوم جو میشود و این عامل باعث پرش ابرهای پر بارش به سمت ابرهای بی بارش میشود ،،،من بعد کلی تحقیق اینو فهمیدم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 2
    دریاچه ارومیه نباید خشک شه مردم اون منطقه سرطان میگیرن
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 10
      خداوکیلی جدی میگی؟ یا مغز بی عقلت چسیده
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 2
      زاینده رود که بیش تر از بیست ساله خشک شده و ریز گرد ها از گاو خونی بلند میشه وباعث سرطان نازایی و سر درد های .وحشتناک وغیره شده را چی میگی کسی هم محل بزار نیست فکر کنم کار ترکیه باشه
  • میثم IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    20 2
    به این مسئولین بفهمانید تمام این کم بارشی و نابودی نتیجه چهل سال نابودی محیط زیست و طبیعت ایرانه که برای مردم ارمغان آوردن
  • ایرانی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 1
    سلام خاهش ند هستم. از مهسولین بی کیفیت که از رسیدگی شود. سره مرزای. عراق ترکیه و کویت. دستگای هست که ابره هارا پراکنده میکند. خاهشمندم که خدتون یه کاری کنی مسولین بی کیفیت.
  • کاشف IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 1
    باز دلایل صد من یه غاز خب با کدوم عقل هی میگید تعغیر اقلیم تعغیر اقلیم خب ... گیریم تعغیر اقلیم اتفاق افتاده و مساحت بیشتر ایران گریبان گیر این داستان هست. ولی مگر میشود به فاصله پانصد متر از اون طرف مرز تا این طرف ذره ای برف نباریده حتی باد هم دانه های برف رو به این طرف نیاورده با کدوم عقل قبول کنیم ما نمیگیم یه استان غربی برف ببارد و سفید پوش بشه ولی یه مشکلی هست که کارشناس های هواشناسی که عالم و آدم ازشون نظر کارشناسی میخوان و سواد و جواب منطقی ندارند که بدن.....
  • کلام حق IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    10 0
    عجب.وقتی یک بیسواد وکار نابلد بزارن سر یک پست حیاتی آخرش همین ممیشه.یک گزارش هواشناسی درست ظرف این ۴۰ واندی سال ندادن .کجاس پدیده النینو
  • ناشناس IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    8 6
    اردوغان سنگ غزه رو هم به سینه میزنه و از بارندگی تو ایران هم جلوگیری میکنه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 2
    تا حدودی درست می گین اما! تا حدودی هم دروغ! ابرها قبلا مسیرشون مشخص بودو میدونستیم بعد یه روز دیگه کجارو بارش می گیره اما الان اکثر ابرها از بالای ایران دفع میشن حتی میره بالای عربستان می باره! نکنه ابرهارو هم به دلار میفروشیم همانطور که ارزش پول ملی مونو! البته اینا فرضیه هس...
  • علی قبادی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    7 9
    تردیدی در این نیست که احمق ها بر ترکیه حکومت میکنند ،چیزی نمانده بود که دودمان اردوغان برای همیشه در به در وخوار وذلیل شوند که ایران نگذاشت ،اما این نام سپاسان قدر نشناس از خدا بی خبر مرتب به ما خیانت میکنند .من روزی را میبینم که ترکیه جولانگاه نیروهای بین المللی میشود آن روز اینها دیدنیست ولی افسوس برای مسلمین .
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    29 7
    واقعیتم داشته باشه به لطف پانترکهای نفوذی در کشور یا سکوت و انفعال یا تکذیب
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 0
    شماکه اینقدر زرنگین چراکاری نمیکنین ابرهاببارن. بارورکردن ابرهاهزینه نیست. نفع کشوره
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 1
    تموم شد خیلی تاثیر گذار بود😀 خبرگذاری دستوری صدا و سیما🤣
  • مهدی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 1
    مگر سحر نام دختریازن نیست؟
  • مسعود IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    8 0
    من هم کشاورزم هم دامدار،اینجوری پیش بره بااین وضع بارش،سال آینده باکمبود علوفه ونهاده های دامی مواجه خاهیم شد وباعث گرانی نهاده های دامی خاهد شد،ودامدار مجبوره یا دامشو بفروشه یا با هزینه بالا ادامه بده،و اونوقت گوشت باقیمت بالا بدست مصرف کننده خاهد رسید،واین یعنی ضربه مهلک بر پیکر نیمه جان اقتصاد مملکت
  • مهدی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    13 0
    همه میدانند از دریاچه رضائیه عناصر گران وکمیاب برمیدارند
  • رویا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 1
    امان از این مسیولین رو ویران کردند رفت فقط جاسوس و دزد.وخرابکار تحویل می‌دهند من که از غصه دق کردم خیلی دلم برای مملکتم و جوانان این مرز بوم میسوزد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    14 0
    خانم تاج بخش وقتی میشه ابر رو بارور کرد یقینا عقیم هم میشه کرد
  • رها IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 6
    اردغان ادعای مسلمانیش هم میاد !!! انسانیت فقط
  • ارمین IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    9 1
    هواپیما هم نقص فنی داشت
  • س IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 1
    واااای سرمون پوکید چقدبحث الکی میکنید شماهانشستیدتوسرهم میزنید اونام مثل گرگ گرسنه ازهرطرف میخوان یتکه ازمون بکنن
  • میلاد IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    اینا که میگفتن پاییز پربارش نرما و فراتر از نرمال ولی حتی نزدیک به نرمال هم نبود پس اینا چجور کارشناسایی هستن به چه درد میخورن حیف پول بیت المال که صرف همچین سازمانایی میشه اسم خودشونم گذاشتن کارشناس
  • بهزاد سلگی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    9 0
    سلام آیا وجدان ازروی سن و مدرک این را میگوید یا ترک صندلی برای شما سخت است اوایل پائیز که چیز دیگری می گفتید چرا یک عضر خواهی خشک خالی هم نمی کنید چرا از کشورهای دیگر یاد نمی گیرید؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • iraniagah IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    رئیس سازمان هواشناسی درود این حرف شما درست ک می‌گویی سالانه نسبت بارش ایران وترکیه متفاوت است ما از شما نمی‌خواهیم ک کل کشور رو با همدیگر مقایسه کنی ما این سوال برامون حیرت اوره ک در یک کیلومتری مرزی کوههای ترکیه وایران در ترکیه اینهمه برف انباشته شده ولی در ایران دریغ از ی کیلو برف بروی کوها نیست اینو توضیح بده چرا؟؟؟
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    8 1
    من‌که‌باورم‌نمیشه‌یک‌کارهایی‌‌دارندمیکنندکه‌توایران‌خشکسالی میشه‌این‌کارشناسهای‌دوزاری‌چیزی‌سرشون‌نمیشه‌تامی‌یاند‌ بفهمن‌ایران‌مثل‌کویرلوت‌میشه‌.
  • بدبخت IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 0
    چرا به فکر نیستن مالیات ارزش افزوده نگاه کنید تشکر
  • سعید IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    برام جالب که تازه این میانگین ها در اومده . یه کم دانش و شعور چیز خوبیه . از بین بردن منابع زیر زمینی آب و نابودی دریاچه ارومیه و... باعث این مشکلات شده . آقایان وقتی باد بکاری طوفان برداشت خواهید کرد . بیچاره ملت و کشاورزان چه باید بکنند در سال جدید .
  • هاشمی IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    آیا ندید که در اخبار خود ایران افشا شد که دستگاه هارپ عملا با فرستادن امواج به لایه یونوسفر باعث این اتفاقها شده پس دیگه بحثی نمیمونه
  • رضا RU ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    11 0
    الان دیگه عصرحجرنیست توروخداایناچی مینوسیددیگه کسی اینهاروباورنمی کنه چرانمیگین دکلهای چینی نمیزارن بارش اتفاق بیافته
  • حسین IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    11 0
    بی غیرتی تا به کی
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    10 0
    چندسال پیش بارون میومد مگه کوه ها کوتاه تر بودن الان چطور شده که کوه ها جلو رطوبت را میگیره
  • رضی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    خوب‌اردوغان‌یهودی‌وجاسوس‌اسراییل‌وامریکاست‌حتماًاگر‌ ‌ همچین‌تکنولژی‌وجودداشته‌باشه‌اردوغان‌برای‌خوش‌خدمتی‌به‌اربابانش‌این‌کاروخواهدکردزمان‌کرونایادمه‌نگذاشت‌ماکس‌ولوازم‌بهداشتی‌ به‌غزه‌بره‌همه‌رافرستاداسراییل
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 1
    یکی نداریم نماز بارون بخونه
  • علا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 3
    همچنان نظرات وپیش بینی‌های غیرتخصصی وآب دوغ خیاری کارشناسان سازمان هواشناسی. البته غیرازدکتر اصغری
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    سامانه بارشی بعد از ورود باید در مرز تقویت شود ولی با خشک کردن هورالعظیم سیستم تقویت نمیشود مدیریت تا بلد وبیسواد دشمن کشور است
    • یک شهروند NL ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 1
      ولی دوستان تازه گیا شبهایم آفتاب درمیاد
  • مهران زنجانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    16 4
    ابرزدایی عمدی چینی ها را چرا بنام ترکیه می زنین؟ انگار کلا با کلمه تورک مشکل دارین؟ فرقی نداره تورک آذربایجانی باشه یا ترکیه؟
    • JP ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 6
      وقتی میگی اذربایجانی یعنی داری از مردمی حرف میزنی که گویششان اذریست نه ترکی یا به قول شما تورکی،اذریان را با تورکان تفاوت از عرش تا فرشست
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    علت اصلی دکل های چینی هستند که مخصوص پراکنده نمودن ابرها هستند نه چیز دیگر
  • میثم US ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    امان از دست راننده های تاکسی من نمیدونم چه مرگی دارن شایعه پراکنی میکنن
  • آرتیکاس IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    دلیل خیلی بی ربطی گفتید
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    حالاترکیه اینجوری شده برای سوئدچه حرفی دارین بزنید
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    رییسسسی گفته بود سواحل رو آزاد میکنم الان با کم شدن آب سواحل خزر ۲۰تا۱۵۰متر وآزاد سده دریاچه ارومیه هم کلا آزاد شده جوری که دارن با کامیون و لودر عمقش رو زیاد میکنن برا بعد زاینده رود هم که زمین فوتبال شده برا حمایت از ورزش
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    علت کم بارشی مطمین باشید کار خود انسانها است . انسانهای بی لیاقت و بی مسیولیت. والا خداوند خیلی مهربان و بخشنده است.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    یه نظرسنجی بذارید آیا مردم به این به اصطلاح مسیولین اعتماد دارن یا خیر تا ارزش این گزارش را بهتر بفهمید 😐
  • رمضان پارسا فرهنگی بازنشسته IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    عربستان برف باریده کویت تگرگ زده حتماً این هم دروغه
  • جانان صاحب.. IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    7 0
    از برف و باران ابر. چیزی زیبا تر وتمیز تر داریم....
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 2
    باروری وجود دارد تمام دنیا این را قبول داری کوههای که شاهانی که به ترکیه دادند ما در آن زمان باختیم
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    هور العظیم و تالاب شادگان.رودکارون.دریاچه ارومیه رو هم ترکیه خشک کرد ؟؟ اگر این واقعیت داشته باشه پس ما چه ملت بدبختی هستیم که یه کشور عوضی بتونه به ما ضربه بزنه. اگر کار ترکیه نیست پس ما چه بدبختیم که نتونستیم منابع حیاتی کشور رو نگه داریم. در ضمن ما میتونیم با بارور کردن ابرها بارندگی رو بیشتر کنیم. عربستان بیابون نشین چطوری داره صحرا رو علف زار میکنه. ما هم همون کار رو انجام بدیم.ایران عزیزمون رو نجات بدید تا خشک و نابود نشده
  • مهدی صاحبی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    9 0
    اگر باران و برف بیاد دریاچه ارومیه پر آب خواهد شد و دزدان عزیز که دارن معادن آن را می‌دزدند کارشان عقب خواهد افتاد. خاک بر سر راننده کامیونها
  • محسن شمس IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    هزارتا کارشناس دیکته شده دیگه ک بیارید تا ب مردم بگه ب قران ب پیر ب پیغمبر ب خدا،کار خود ایران نیست دیگه مردم فهمیدند ک فقط و فقط کار خودتونه و فقط بخاطر اینکه لیتیوم از دریاچه ارومیه خارج کنید دارید کشور را بی آب و مردم را در الودگی هوا میکشید..لعنت بر مسولی ک فقط منفعت خودشا در نظر میگیره و اون عده ای ک برا حقوق ناچیزی ک دارن دریافت میکنند میاند تو این سایت ها ازشون طرفداری میکنند
  • شهرام IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    10 0
    این خانم کارشناس اصلا سواد ندارن یا دروغ میگه،ترکیه چند سال پیش اعلام کرده بود گاز در برابر آب برای ایران شرط داریم،من بومی این منطقه هستم،کم بارشی ها کاملا عمدی هست شک نکنید،اظهارات بی خردانه این کارشناسان باعث خشک شدن کلی ایران خواهد شد
  • آراد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    ای بر پدر و مادرشون لعنت که تو کار خدا هم دخالت میکنن تف به شرفتون
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    7 1
    اگر شما هم عرضه دارین ابرهای ترکیه را به دزدین.
  • راضیه IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    17 2
    بازیک دروغ شاخدار دیگر ،، چرا دانش بنیانهای ایرانی دراین رابطه کاری بلد نیستن فقط بلدهستند در خدمت سند توسعه پایدار(۲۰۳۰) صهیونیست ها در ایران کار کنند، هرکاری که به نفع ملت کنار گزاشتند در خدمت نفوذی ها هستند.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    به معنی واقعی کلمه اکوسیستم کشو را نابود کردند مدیران نالایق و ناتوان منفعت طلبی و احساساتی و تعصلیذعمل کردن و احداث کارخانجاتی که برای فعالیت نیاز به مصرف آب فراوان دارند در مناطق مرکزی و خشک نیز از دلائل کاهش رطوبت و عدم بارش در کشور است
  • سجاد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 0
    ابرزدایی چیه؟ سدهای بی مدیریت جلوی تمام تالاب ها و دریاچه ها را گرفت و نابود کرد. رفسنجانی فکر کرد داره توسعه میده در صورتی که بخشی از پازل غرب بود بنام سد سازی و اما خیانت به کشور امروز نیز دیر نشده تمام سدها باید بازگشایی شود و پروژه تمام سدهای نیمه کاره تعطیل شود وگرنه ایران به کویر بدل خواهد شد.، نابود کردن محیط زیست و درختان، نیز به این بیابانی شدن کمک کرد.
  • محمودحقیقت گو IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 2
    بنام خدادرتفاوت مناطق بارشی ایران وترکیه،شکی نیست ترکیه اب و هوای شبیه اروپا دارد وکوههای مرتفع وسه دریا در اطرافش ایجاد بارش عالی دارند،بیشتر ابرهای ایران از مسیر ترکیه واذربایجان نفوذ میکنند،یکبار ترکیه سعی کرد جلوی بارش وورود ابرها رابگیرد منجر به سیل وشکسته شدن سدهایش گردیدومجبور شد اب سدهای دجله وفرات را باز کندنقش ترکیه درایجاد بحرانها ی ابی وبارشی مشخص است،بازدن صدها سد پدر عراق را دراورده،وایران را تحت تاثیر قرار داده،ممکن است با روشهایی توانسته باشد جلوی عبور ابرها رابگیرد،ولی چوبش را میخورد،چون عرکشوری به مقتضای اقلیمش بارش دارد وتغییر زیاد ان منجر به سیل وویرانی در کشور عامل میشود....
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 5
    بی سوادی از کامنتها میباره و عده‌ای هم خوب از طرف اربابان صهیونیست خودشان برای تفرقه اندازی کامنت میزارن یکی نیست بگه اگه این شدنی بود آمریکا به روی چین انجامش میداد
    • JP ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 0
      جناب باسواد؛برای تنویر افکارتان عرض شود،تا اینجای کار و درحال حاضر چین و امریکا نه دشمن بلکه فقط رقیب یکدیگرند و باهم هنوز رابطه سیاسی و اقتصادی دارندو هیچ کدام دیگری را تحریم نکرده و هیچکدام در حوزه نفوذ دیگری نفوذ و سنگ اندازی ندارند حال انکه در مورد ایران و امریکا هر دو کشور در حال جنگی نامتقارن و نیابتی در حوزه نفوذ یکدیگر بوده و در حال تهدید موجودیت یکدیگرند دوم اینکه ذرات غبارpM2 با مبدا چین در فصول گرم و خشگ سال با عبور از کلیومترها دریا هوای کشورهای اطرافش را خاک الود میکند و مهمتر از همه بر خلاف منطقه خاورمیانه و کشورهای نفت خیزش در شرق اسیا چین به لحاظ وسعت و جمعیت برای امریکا دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای بوده و امریکا همچنان به چین با نگاه فرصت مینگرد نه تهدید۔
  • هموطن IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    با نگاهی به گوگل مپ ، و عوارض زمین ، و بررسی کتاب علوم کلاس ششم ابتدایی ،و چگونگی تشکیل برف و باران ، و عمل میعان، متوجه خواهیم شد که برای باراش باران نیاز به برخورد ابر به یک هوای سرد کوهستانی داریم ، با عبور ابر از فراز دریاچه ارومیه که خشک شده عملا ابرها به یک دیوار حرارتی گرم برخورد کرده و تغییر مسیر داده و به لایه های بالاتر میرود ،و از طرف دیگر با سوختن شبانه روز سوخت‌های فسیلی از گاز تا نفت و بنزین گرفته ، شرایط بدتر می‌شود، و درجه دمای کشور بالا می‌رود، و این هم عامل بعدی عدم بارش است ، وساماندهی این وضع نیاز به تحقیقات وسیع توسط دانشگاه های کشور و متخصصان این حوزه دارد، و در اولویت قرار دادن این مهم و خسارات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل شده است .🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • ندارالملک IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 0
    چرا خرما نمی خوری خرما بخور
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 2
    حالا چرا یه عده اردوغان پرست تو ایران فشاری شدن؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 0
    همچین گفتین کارشناسان کشور یه مشت بی سواد جمع شدن هرکی هم هرچی بگه غیر مستند است،دروغ است، ممکن نیست، کاردشمن وشبکه های اجتماعیه ای ای ای کشور دسته گل ودست کیا دادیم غیر ازشما هیچ کس دروغ نمیگه پس بشینین دعاکنین دعا خوبه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    جماعتو گول نزنید دریاچه اورمیه مث مدیترانه و سیاه برای اقلیم کشورمهمست و عواقب وخیم آن را لمس میکنید تاثیرات خشکاندن سی و شش میلیاردمترمکعب ارومیه را دست کم و بشوخی گرفته بودند !احیا اورمیه بمرحله بی بازگشت رسیده تا دیروز برای گشودن سدها مردم التماس می‌کردند و بعدازاین بعلت افزایش گرما براثر انعکاس سطح بیابان شده دریاچه بارانی نخاهدبارید که مردم دست بدعا برا باران شوند و هزینه سنگین آبرسانی از دریاهای جنوب و شمال را باید بجان بخرند ؛دست دشمنان و نادانان بدتر از دوشمن مریزاد بخاطر لیتیم باجان و سلامتی پانزده میلیون انسان بازی بدی آغاز کرده اند اگر هدف پول بود منطقه پتانسیل میلیونها گردشگر را داشت ودارد با جان ملت خود شوخی نکنید
  • پویا رادمان US ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    عربستان را چی میگید ؟ که برف و سیل اومده
  • مایکل DE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 0
    مگه کوههای مرزی ترکیه تازه سر برافراشته مگه کوه سالها پیش نیس چرا دهه شصت ما درگیر برفهای زیاد بودیم اینو دیگه همه میفهمن . بلاخره دیاچه وان و... چرا خشک نمیشه چون مسئولش مسئوله
  • AF ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    اینجا که امروز به شدت باران می‌باره. حالا کی می‌فهمه که اینجا کجاست.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    بله ما کلا کشورمون. از اول بیایون بوده و خبر نداشتیم
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    مسیولین وسران کشور بجای اینکه بیان بگن. کار دشمنه ویا بندازند گردن دولت قبلی و یا گردن همدیگه چرا کاری انجام نمیدن این دلایل به چه درد می خوره کاری انجام بدین تا مشکلی پیش میاد حرفهای تکراری والکی مردم از شما انتظار رسیدگی به رفع مشکلات را دارن برای گرانی برای خشکسالی برای کرایه های بالا برای کم آبی برای زیاد بودن مهاجر غیره . ما حرف وسخنرانی نمی خواهیم
  • عقیل IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 1
    ننگ بر شما دروغگو ها...ی دفعه و طی چند سال تغییر اقلیمی شکل نمیگیره!! تغییر اقلیم ناشی از هزاران ساله...چرا باور ندارید جنگ های آب و هوایی را و کاری نمیکنید؟!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    حالا هی بشینید سریال ترکی ببینید😂
  • داریوش IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    یعنی ترکیه از ورود ابرها به ایران جلو گیری میکند . آخه برای چی ؟ مگر دشمن ایران است ؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 2
    سلام. الان که دارم تایپ میکنم در منطقه خدافرین هستم هم مرز با جمهوری آذربایجان و ارمنستان. دقیقا صفر مرزی. منطقه ما نزدیک پونزده بیست سال پیش مثل کشور روسیه سردسیر و پر برف و پر بارش بود به اندازه ای که از یک متر تا دو متر موقع بارش برف یا بارون از شدت سرما جاهایی مثل شیروانی قندیل می‌بست ولی هر سال که گذشت کمتر کمتر شد آب و هو چا رو گرم و خشکی رفت .و امسال از شروع پاییز تا به امروز فقط ده بارش خیل سبک باران بوده. ما قضیه رو دقیق و علمی و حقیقی نمی‌دونیم ولی با چشم غیر مسلح خیلی از مساحت های خاک آذربایجان و ارمنستان دیده میشه که همسح با خاک ایران هس مثل اینور نه برف هس نه بارون فقط فقط کوه های مرتفع ارمنستان و آذربایجان نوک قله برف دیده میشه ولاغیر .بقیه مثل تابستانه. تشکر که مطلب من رو خوندین
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 0
    تزریق رطوبت اصلی ترین عامل بارش باران است که این تزریق در منطقه دریاچه اورومیه به صورت طبیعی تزریق میشد . با خشکانیدن دریاچه ارومیه ، این تزریق طبیعی حذف شد هدکه باعث این بلا و کم بارشی شده است . ظاهرا ابدار کردن دریاچه ارومیه فعلا در دسترس نیست ،
  • جوجه خروس US ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    درود ظاهرآ کشور ترکیه از وجود ابرها در بحث بارش بیشترین استفاده و میکنه و با مطالعات فراوان در زمینه اقلیم و شرایط جوی طی حداقل ۲۰سال گذشته انجام دادن که به محض تشکیل ابرها کمال بهره وری و میبرند جالبه که ۲۵-۳۰ سال پیش متخصصین ایرانی هشدار دادند که در آینده ( همین سالهای فعلی ) جنگ نوینی بنام جنگ آب خواهیم داشت( کو گوش شنوا؟ )و دولت ترکیه شروع به احداث سدهای مطالعه شده کرد( برخلاف ما) و الانم جزو مقامهای برتر ذخیره آبی در آسیا هستند و محیط زیست زیبایی دارند و برای آیندگان به ارث گذاشتند ترکیه با مطالعه نسبت به باروری ابرها اقدام، و همین باروری مازاد، باعث ریزش پیش از موعد و اصطلاحآ تخلیه بارشی میشه. وایکاش مسئولین مربوطه بجای(..🤬..) یه تفاهم نامه با دولت ترکیه درخصوص بارور سازی ابرها و تبادل اطلاعات لازم منعقد می کردندکه دامنه ریزش در ایران هم ادامه داشته باشه و مشکل کم آبی در بخش گسترده اقلیمی و هم دربخش شهر و روستایی، حل شده و تالابها و محیط زیست بفنا رفته ایران از مرگ نجات پیدا کنه..🤲 ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه کردید منتظر نقطه نظرات شما هستم با تشکر🙏
  • IT ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 1
    پناه برخدا چه چیزایی آدم میشنوه
  • هموطن IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 1
    ازقدیم گفتن رقص نمیتونست کنه میگفت زمین کجه حالا چطورشدهمه چیزبرای ایران فقط عوض شده اقلیم دریا کوهها بابابس کنید جای دیگه گندزدن حالا گندش درآمده همش تقصیر بندازید گردن آب دریا کو ه مردمو چی فرزکردید
  • حسین IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    خانم تاج بخش این قضیه باید بحدی باسد که جاده مرزی ایران باترکیه سمت ایران خشک وسمت ترکیه پربرف باشد ...
  • محبوبه IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    بلاخره یه کارایی کردن دیگه
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    سلام بی عرضگی خودتون رو بندازین گردن تغییر اقلیم نادونها554
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    این خانم تاجبخش اگر ذره ای مسئولیت داشته باشه،بابت پیش بینی های اشتباه و خطای مدل محاسباتی باید هم استعفا بده ...
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      لطفاً یا نظراتم رو کامل چاپ کنید یا اصلاً چاپ نکنید.
  • ‌‌ IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    حتی عربستان هم برف اومده اونوقت ایران چقدر از دنیا عقبه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    تا نابودی کویر شدن ایران چیزی نمونده نصف سد های کشور خشک و خالی شدن منتظر جیره بندی آب برق باشید
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    واقعا چرا مسئولان خودشان را به خواب زدن در مورد احداث سدها هم دقیقا همین نظرات را میدادن تا اینم یکی دو سال گذشت و بعدا دوو لت اعتراف کرد بسه دیگه قرص خواب کمتر بخورید هر بلای سر ایران میاد مقصر اقلیم هست چرا ون تمام این مشکلات از بی سوادی خودشان هست و میخوان دستشان رو نشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 0
    ای ترکیه بد چرا ابر دزدی میگنی تا چین مهربان مجبور بشه این همه هزینه کنه روزانه صدها کامیون نمک دریاچه برای رضای الله جابجا کنه
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    تمام مشکلات ما از بیسوادی است . همشم تقصیر دانشگاههاس که از هر دانشجویی میپرسی چرا رفتی دانشگاه میگه فقط بخاطر زد بازی. خدایا مردم مارو از جهل و دهن بینی افسار گسیخته نجات بده .
  • 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 1
    خدا همتونو شفا بده انشاءالله تا هر حرف بی منطق وچرتی رو به زبون نیارین
  • وحید IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    وقتی با ارز کشور کود انسانی ازشون می‌خرید چه انتظاری از مسولین کشور میشه داشت دور مرزشون به ایران هم دیوار کشیدند خدا می‌دونه چه خوابی برامون دیدند
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 1
    چرا باید کشوری که در سال‌های گذشته بارش خوبی داشته یکدفعه بارش‌هاش کم بشه نمیتونیم همه تقصیر هارو به گردن دیگران بندازیم.آیا استفاده از نیروگاه‌ها از سوخت مازت واستفاده بی‌رویه نیروگاه‌ها و کشاورزان از منابع آب زیرزمینی کار کشورهای دیگه می باشد.در تمام دنیا استفاده از این نیروگاه‌ها منسوخ شده واز نیرویگاههای تجدید پذیر(خوشیدی،بادی و...)استفاده میکنند.چراباید عربستان برنامه برای کاشت یک میلیارد درخت داشته باشه.ما باید حتی اگر بارندی خوبی داشیم استفاده از منابع آب زیر زمینی محدود واز کشورهایی مثل ترکیه بجای گازی که به آنها می‌دهیم آب وارد کنیم.تا منابع زیر مینی به حالت قبل برگرده .
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      شاییییییییید برای قرارداد نگهداری ضایعات نیروگاهی روسی باشه به من چه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    دستگاه های نصب شده چینی توربینهای چینی نصب شده.ر ز ه ابر را فراری میدهد.لعنت به هر چی توربین چینی .خود چینیها .انها باعث رفتن ابرها ‌به جای دیگر هستند ...بله...‌خدایا ..‌به مردم ایران زمین .کمک کن .....ما مسئول دلسوز نداریم .....خدایا چرا مهربانی در وجود ادمها وجود ندارد....ایرانی باید ایرانی باشد ومیهن دویت .....خدایا مارا از نعمت خود دریغ مدار.....مرسی.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    وقتی آب کارون ودز را به کویر می‌فرستید تا کارخانه های اراک با آب کمال صالح وعده ای حال خوب داشته باشند تو قم با قمرود یک دو... صنایع اببر تو اصفهان با کوهرنگ یک دو سه وبخشت آباد وخرسان وجدیدا هم شیراز با تنگ سرخ وباعث بی آبی مردم زاگرس نشین وجلگه خوزستان شدید چه انتظاری از افغانستان و ترکیه دارید
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    پس تغییر اقلیم ناشی از چیست؟ خشک شدن دریاچه ها تالاب ها، رودها، چشمه ها و قنات هایی هم که هزاران سال زنده و جاری بوده اند و در طول این سه دهه دچار خشکی شده اند هم از اثرات تغییر محیط است یا بی درایتی و ناکارامدی سیاست ها و مدیریت ها ؟این خشکسالی و تغییر اقلیم در کلیه بخش های اقتصادی، اجتماهی، فرهنگی سیاسی، مدیریتی و...روی داده و همه این بخش ها دچار فاجعه مرگبار شده اند.اما به هیچ وجه، شرکت فعال در انتخابات مجلس یادتان نرود.
  • شهروند IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    خطرخشکسالی پیاپی خطرش ازبمب اتم کمترنیست،چرا مسئولان در جهت تعیین علت ان ورفع هرچه‌ سریعتر این فاجعه اقدامی تابحال نکرده واینطور باسهل انگاری جان میلیون هاایرانی رابخطرانداخته و کشوررانابودکردند،بایدمسئولان مسبب این فاجعه شدیدا مجازات شوند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    دروغ مسئولین و ظلم به مردم جلوی رحمت الهی را گرفته
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    مگه میشه تو این فصل حتی یک قطره هم باران نیاد آخه چرا اینقدر دروغ میگید بابا بسه دیگه
  • کامی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    فقط بخاطر وارونه سوخت نیروگاه شهید رجایی و ماشینهای اسقاط بازم هوای قزوین امروز بخاطر سوخت مازوت باطل شد خودتونو سر کار نزارید
  • رایان IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    ابر منو کی بردددد ابر منو بیار بده داداش
  • داود IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    من اصلا صدا و سیما رو قبول ندارم ،اون وقت مردم رو خاطر نشان میکنی که ابر دزدی نمیشه.تمام تحلیل هاتون خالی بندی هه پشت دوربین میخندین به ما
  • S IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    از این به بعد متاسفانه وضعیت همینه و خشکسالی بخاطر گرم شدن کره زمینه فقط به ایران هم ربطی نداره و این گرم شدن باعث میشه یه جا سیل شدید بیاد یه جا هم خشکسالی
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    این بازی باشه ایرانیان بایدکوچ کنن به بهشت به امید خدا فکرکنم اونجام برسن بهشت هم خشک بشه
  • کاوه IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    از دروغ پردازی و شیادی دست نمی کشید خوبه کلمه اقلیم رو یاد گرفته اید. مگر می شود در این ۴دهه یک جوی اب در هیچ یک از کشورهای همسایه خشک نشده ولی در کشور ما بیش از ۷۵درصد رودها و ۸۰درصد تالاب ها خشک شده اند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! مگر می شود با کدام عقل و علم جور در میاد واقعا مردم و جهان را چه فرض کرده اید ؟؟؟؟؟؟
  • بازنشسته IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    دروغ میگه این خانم
  • ملت ایران IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    حالا هی سرتون رو تو برف کنید و بقول خودتون دلیل علمی برای مردم بیاورید، بعد چند سال مثل طرح کاهش جمعیت ببینید که توطئه بوده و چه کلاه گشادی سر ملت گذاشتین، حتما که به خاطر نفوذ وقدرت منفعت عده ای، مردم فدا میشن وشما هم خواسته ناخواسته آتش بیار معرکه شدین
  • بهمن IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اون میانگین بارندگی هم به لطف شمال کشور شده 230میلی متر وگرنه شهرستانهای دیگه اصلا بارندگی نداریم
  • رضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    کشورماهم‌درجنوب‌وهم‌درشمال‌دریا‌داردپس‌چرامثل‌ترکیه‌باران‌نمیبارد؟
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    دروغ نگو. تغییر اقلیم به تدریج در طول مکان اتفاق می‌افته اما تصاویر ماهواره‌ای دو سمت مرز با فاصله اندک چند کیلومتری دو شرایط صددرصد متفاوت رو نشون میده.
  • مجتبی عبادی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    واقعا جای تأسف است با این همه ادعای سطح معلومات و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور و افزایش سواد،اینچنین چرت و پرت هوایی نقل محافل و مطالب سایت ها شده است،وپس از چند سال هنوز متوجه نشدیم که بابا اقلیم ایران با ترکیه فرق می کند،من نمی دانم مطالب درس جغرافیا برای دانش آموزان چه چیزی یاد داده است،عوض اینکه مدیریت مصرف آب نقل محافل شود این مطالب رد و بدل می شود.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    پس چطور است که در ترکیه می بارد ولی در ایران نمی بارد وسالهای سال ما که در شمال غرب کشور زندگی می کنیم شاهد بودیم که بعد از بازش در ترکیه نهایتا یک روز بعدش در ایران هم بارش اتفاق می افتاد ولی نه به شدت ترکیه ولی الان چنین چیزی اصلا رخ نمی دهد کمی اوضاع مشکوک به نظر می رسد.
  • ناجی حسینی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    این تعقیر اقلیم چرا فقط برای کشور ما اتفاق میفته با این حرفها به شعور و سواد مردم توهین نکنید با یک کیلومتر اختلاف مرزی ایران و ترکیه تعقیر اقلیم فقط برای طرف ایرانه
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اینو نگید چی بگید
  • رضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    لعنت خدا بر هر چی مسئول نادان و بی لیاقت و کثیفه
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    یخورده عقل داشته باشید بدلیل آلودگی هوا در کل جهان و گرم شدن هوای زمین .سالهاست هیچ مرکز کم فشار رطوبتی در مدیترانه و شاخ آفریقا ایجاد نمیشه . تمام رطوبت مدیترانه مستقیما بسمت عرضهابسمت بالا میره وزش بادها بجای غربی بسمت شمال هست . اندک بارونی که میاد از سمت دریای سرخ هست .اونم بگیر نگیر داره .بجای حرفهای بی ربط دولت سریعا اقدام به انتقال آب از دریای خزر و دریای عمان بداخل کشور دهد
  • م.م IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    عقل سالم می گوید که پخش شدن ابرها در بدو ورود به ایران از داخل کشور اتفاق می افتاد.
  • سیدالرییس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    جمع کنین خبیث‌های دروغگو
  • مسلم IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    سعی کنیم بدون مدرک منطقی نظر ندیم بعضی افراد درصدد تفرقه انداختن بین ایران با همسایه هاش هستن حالا به هرکاری هم که بشه دست میزنند
  • امید IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    رییس اداره هواشناسی شکر خورده، اقلیم ترکیه و عربستان خوبه به خاک ایران که میرسه عوض میشه؟؟
  • Aa IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    فقط یک سئوال این اقلیم سانتیمتری عمل میکنه تا لب مرز ایران خشکسالی از مرز پا میگذاری اون ور برف و باران خدا چکار میکنه ما داریم اشتباه میبینیم یا شما داری سر ما کلاه میگذاری.
  • Amir IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    بی نهایت مزخرفه
  • رضا NL ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    تغییر اقلیم و گرمایش زمینو رکود اقتصادی و..... همه بدبختیا فقط مال کشور ماست
  • مریم سادات IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    من نمیدونم نغییر اقلیم براچی فقط تو ایرانه جاهای دیگه جزئی از کره زمین نیستن؟ گناه نکنید،تقوا داشته باشیم همه چی درست میشه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 1
    علم در برابر دعا بی تاثیره فقط دعا کنید بادو بارون بیاد.حجابم یه بدبختی که باعث خشکشالی میشه لطفا ملاحظه کنید
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    دروغه
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    تغییر اقلیم حرف دهت پرکن اما پوچ و توخالی،و ناشی از عدم مدیریت است مثلا در اصفهان شهرداری ناحیه یک، علت خشکی حداقل شصت درخت چنار یک تا حداقل چهل ساله را در حاشیه مادی نیاصرم را ناشی از تغییر اقلیم می داند اما با یک خیابان فاصله (خ چهرباغ عباسی) شهرداری ناحیه سه درختان چنار سالمند و سبز
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    ترکیه آمریکا و اسرائیل همه تلاش خود را برای ابر زدایی از ایران بکار برده اند! چطور سر مرز با اقلیم مشابه دو طرف مرز ترکیه پر بارش برف هست اینور مرز ما خشک
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    چرا وقتی که به ترکیه زلزله اومد ینجا برف امدکمی عمیقتر فکر کنید
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    در ایران مد شده که اگر بیکاری وتورم بود تقصیر کشور افغانستانه (مهاجرین) و اگر بارون نیومد تقصیر ترکیه و عربستانه حالا آمریکا و انگلیس و اسرائیل کم بودن که اینه هم اضافه شدن خدا به خیر کنه تا چند سال دیگه ببینیم کدوم کشور ها اضافه می‌شوند.
  • حمید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    نخیر کار چین هست که داره دریاچه رو جارو میکنه
  • حسین IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    چرت و پرت تحویل مردم نده
  • H IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    نمیدانیم به کدامین گناه کشورم نه آب دارد نه نفس نه زمین.بگو خاک پاکم ؛ایرانم،وطنم چه شد چه برسرت آمده.چیه توهم دلت گرفته یا دیگر بغضت را هم از دریغ کردی! کسی چه میداند تو درسینه چه داری چه مصیبتها که ندیدی....فقط دلتنگتم
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    آقا با ترکیه چرا مقایسه میکنی، با عربستان مقایسه کنید، هم بارندگی و هم بارش خدب، خواهش میکنم فیلم‌ها رو سرچ کنید
  • M IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    یعنی یک روز میاد که دیگه دروغهای این افراد را ما نشنویم جالب هست فکر میکنن مردم این چرندیات راباور می کنند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    ماهم در شمال دریای خزر و در جنوب خلیج فارس داریم چرا ؟
  • نجات دنیادیده IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اگر مسئله لیتیوم نیست پس مجوز برداشت نمک راهم کنسل کنید چون وجود بیل مکانیکی برای برداشت نمک ضروری ندارد بیل مکانیکی برای حفاری های عمیق استفاده می‌شود پس کلا برداشت نمک خشک را هم تعطیل کنید تا رفع ذن شود
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    بی مدیریتی ودروغ ها یتا ن را روی خداوند بر ملا خواهد کرد مطمئن باشید
  • شهاب IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    به نظر من که اونا حجاب ندارن خدا هم قهرش گرفته همش برف و بارون نصیبشون کرده که یه روز خوش نبینن از خونه بزنن بیرون ،بی حجابی کنن...
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 1
    لعنت به اردوغان عثمانی
  • US ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    ما متوجه شدیم هرچی که بگید صحت نداره راست است
  • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    اردوغان در فکر احیا امپراطوری به‌شکل عثمانی است بارها بارها گفته و برای نابود کردن آذربایجان و ضعیف شدن آذربایجان ایران هر کاری خواهد کرد تا مردم به سمت آذربایجان باکو و ترکیه بروند همین است بس
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    این صحبت ها خیلی بچه گانه است وبر اساس کوته فکریست اگر کمی اطلاعات اقلیمی داشتید این حرف ها را نمیزدید همه مثل شما بیمارنیستند
  • رحیم IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    قسم ابولفضل را باور کنیم یا دم خروس را
  • عزیز درویش IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 1
    توی تهران ، به طور قاطعانه اب هدر میره . یعنی با ابی که میخورن ، حمام میکنن و همه چی رو میشورن ، این طرز مصرف ناشکر و تلف کردن اب با ارزشه . یادتون نره جنگ سالهای اینده ، جنگ اب خواهد بود . اسراییل صنعت اب قوی داره ، میشه مدیریتش رو نحوه استفاده اش رو بپیچونیم از روی دستشون و بدون اینکه بفهمن سریع یاد بگیریم .منابع ابی کشور هم به طور حرفه ای استفاده کنیم . یعنی برای اب مصرف کردن استاندارد خاصی تعریف کنیم و یاد بدیم به مردم استفاده کنن . ۲۰ تا ۳۰ سال اینده ، نسلی که مسئول مدیریت کشور میشن و اختیار سرپرستی رو تو خانواده ه و جامعه به عهده می گیرند ، اولین نسلی میشه به طور غریزی اب رو درست مصرف میکنه . نظر من بود ،
  • زرشک IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    قطعا پای ابر دزدی در میانه همین عربستان برا اولین بار تو عمرش برف و سیل تو بیابون هاش داره میبره عجیب نیس؟نه؟
  • سالها IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    کل عمرم فقط شنیدم دشمن خوبه این کلمه دشمن بود قدیما همه را به گردن خدا می انداختند
  • مسعود IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    همه چیز تقصیر خارجیاست، اینا بی تقصیرن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    آخه پیش بینی شما که همیشه برعکس بوده ،بی وجدان ،بیسواد. شترهای بیابان عربستان برف بازی میکنن،شما اینجا نظر صد من یه غاز میدی
  • شهروند IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    اصفهان راهم اردوغان نابود کرد یا مدیران نالایق شما؟؟؟؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    تکذیب کنند آنچه عیان است چه حاجت به بیان است