تیم آرسنال در شبی که موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه لیورپول خلق کرد با یک گل به خودی در دقایق پایانی شکست تلخی را در جام حذفی تجربه کرد.

آرسنال - لیورپول

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیدگل ۲تیم در پایان بازی؛ آرسنال ۲.۳ و لیورپول ۰.۹. اگر ضربات داخل چارچوب و خارج چارچوب و تعداد پاس و مالکیت توپ را هم درنظر بگیریم، این حق آرسنال بود که با عبور از سد لیورپول به‌عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها به مرحله چهارم جام‌حذفی انگلستان برود اما نتیجه را این چیزها تعیین نمی‌کند.

این لیورپول بود که برای نخستین بار در این فصل مقابل یک تیم بالای جدول و بزرگ به پیروزی رسید، آن هم در زمین حریف. آرسنال این بار در جام‌حذفی ۲بر صفر به لیورپول باخت و با توجه به ۴شکست این تیم از دسامبر تا به امروز به‌نظر می‌رسد توپچی‌ها وارد بحران شده‌اند. آنها فصل پیش هم در نیم‌فصل صدرنشین لیگ برتر بودند و در نهایت همه جام‌ها را واگذار کردند. تعداد مصدومان این تیم که ژسوس در آخرین لحظه به آنها اضافه شد، وضعیت تیم را ترسناک‌تر هم می‌کند.

- آرسنال در ۲بازی آخرش در امارات ۴۸شوت زده و هیچ گلی به ثمر نرسانده است؛ ۶۱شوت در ۳بازی آخر در همه رقابت‌ها و تنها یک گل. آرسنال در ۳بازی اخیر با امید گل ۶.۴۷ فقط یک گل زده است.

- آرتتا درباره گل نزدن بازیکنانش گفت: «دیگر چه می‌توان کرد؟ من نمی‌توانم به بازیکنانم بگویم شوت نزنید موقعیت خلق نکنید حمله نکنید و منتظر بمانید دقیقه۸۰ لیورپول یک گل به‌خودی بزند تا بازی را ببریم!» اشاره او به گل به‌خودی کیویور، مدافع لهستانی و خرید این فصل خودش بود. سرمربی آرسنال افزود: «تیمی را پیدا نمی‌کنید که در یک‌سال اخیر این تعداد موقعیت را مقابل لیورپول خلق کرده باشد.»

- آرتتا در نخستین فصل حضورش در آرسنال این تیم را به قهرمانی جام‌حذفی رساند اما از آن پس عملکرد ضعیفی در این رقابت‌ها داشت. عملکرد آرسنال در ۴دوره اخیر اف‌ای کاپ؛ ۲۰۲۱: حذف در دور چهارم مقابل ساوتهمپتون، ۲۰۲۲: حذف در دور سوم مقابل ناتینگهام فارست، ۲۰۲۳: حذف در دور چهارم مقابل منچسترسیتی، ۲۰۲۴: حذف در دور سوم مقابل لیورپول.

- آرسنال برای نخستین بار در ۱۵سال اخیر ۲بازی متوالی خانگی را با اختلاف ۲گل باخت.

- این نخستین بار است که آرسنال زیرنظر آرتتا طی ۷بازی متوالی فقط یک برد کسب می‌کند.

- لیورپول ۴بازی از ۵بازی آخرش در امارات را برده است و ۱۱گل به ثمر رسانده و فقط ۳گل خورده؛ یک پیروزی بیشتر از ۲۶دیدار قبلی (۳). در واقع لیورپول از ۱۷بازی اول خود در ورزشگاه امارات از سال ۲۰۰۶تا ۲۰۲۰فقط ۲برد کسب کرده بود (۸تساوی و ۷شکست).آنها از آن زمان تاکنون در ۴بازی از ۵بازی آخر خارج از خانه خود مقابل آرسنال در همه رقابت‌ها پیروز شده و تنها یک‌بار باخته‌اند.

- در ۵۰بازی خانگی آخر در تاریخ جام‌حذفی، آرسنال برای چهارمین بار باخت (۳۶برد و ۱۰تساوی)؛ شکست یک بر صفر مقابل بلکبرن در فصل ۱۳-۲۰۱۲، باخت ۲بر یک مقابل واتفورد در فصل ۱۶-۲۰۱۵و شکست ۳بر یک مقابل منچستریونایتد در فصل ۱۹-۲۰۱۸.

- لیورپول پس از شکست مقابل تاتنهام، در ۱۶دیدار اخیر خود شکست‌ناپذیر بوده است(۱۱برد و ۵تساوی).

- لیورپول طی ۵دیدار اخیر خارج از خانه خود مقابل آرسنال ۴پیروزی به‌دست آورده است.

- دیگو ژوتا با پاس گل در بازی با آرسنال، بیش از هر بازیکن دیگری مقابل این تیم گل زده و پاس گل داده است. (۸گل و ۲پاس گل). او همچنین در هر ۵بازی خود در ورزشگاه امارات موفق به ثبت گل یا پاس گل شده است.

- قرمزها برای ششمین بار در ۱۸رویارویی جام‌حذفی در وقت قانونی توانستند توپچی‌ها را ببرند.

کد خبر 822906
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha