به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد ساخت پل بعثت در منطقه ۱۶ گفت: در بزرگراه بعثت در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی که مقابل ترمینال جنوب و در ادامه تقاطع شهید بخارایی بر روی راه آهن و مترو است، یک پل داریم که دیگر فاقد استانداردهای فنی است.
او افزود: این که میگویم فاقد مشخصات فنی است به این معنا نیست که شهروندان برای تردد نگران باشند، بلکه از این منظر که پروژه به مقاوم سازی و بهسازی لرزهای نیاز دارد.
به گفته هادی حقبین« در سالهای گذشته این پل خیلی سریع احداث شد، در طرح جدید، یک پل قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع میشود و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور میکند، به این ترتیب پل موجود حذف میشود. همچنین در ادامه، پل جدید از جلوی ترمینال جنوب عبور میکند و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی میشود.»
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پروژه را یکی از پروژههای بسیار فنی، با کیفیت و اثرگذار دانست و تأکید کرد: طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود. با توجه به اینکه بزرگراه بعثت را در ادامه تقاطع با بزرگراه نواب و تندگویان داریم، شرایط را تسهیل خواهیم کرد چراکه در این محدوده حذف تقاطعات را طبق طرح مصوب داریم. مطالعات این پروژه تکمیل شده و امیدواریم در سال آینده وارد فاز اجرایی پروژه شویم.
او در پاسخ به این سوال که آیا نمیتوان پل موجود را حفظ کرد؟ ادامه داد: این پل به لحاظ شاخصها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزهای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد. طبق طرح مصوب باید دو چراغ را حذف کنیم. احداث این پل موجب می شود که در این منطقه شاهد روان سازی ترافیک و حذف چراغ ها باشیم. این پل، یک پل عادی و بتنی به طول ۱.۲ (یک و دو دهم کیلومتر) است و طراحیش شرایط پیچیدهای ندارد.
نظر شما