شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

مهدی ربوشه: همه چیز همانطوری پیش رفت که قابل انتظار بود.

 اگرچه مسئولان باشگاه پرسپولیس از 90 دقیقه‌ای که سرخ‌ها با بیش از 90 هزار هوادار ناگهان فرو ریختند انتظار دیگری داشتند اما این پرسپولیس بود که نوار ناکامی‌هایش را با حذف از آسیا کامل کرد. همه چیز روشن بود. وقتی تمرینات روزهای قبل از مصاف با بنیاد‌کار در نهایت تشنج انجام شد و در آستانه بازی حیاتی سرخپوشان رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس به دنبال اختلافاتش با عباس انصاری‌فرد اعلام کناره‌گیری کرد، دیگر حلقه مفقوده‌ای وجود نداشت.

دیگر نه حمله شدید خوردبین به وینگادا گره گشای کار است و نه زشت خواندن حرکت نمایشی ریوالدو که در نهایت حرفه‌‌ای‌گری از مدافع پرسپولیس پنالتی گرفت. حتی دیگر انتقادهای تکراری علی پروین که بازیکنان را بی‌غیرت می‌خواند نیز حلقه مفقوده ماجرای ناکامی پرسپولیس نیست.شاید همه چیز آنجایی روشن شد که نزدیک به صد هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آزادی یک صدا علیه مدیران پرسپولیس شعار سر دادند.

 اعتراف دیرهنگام وینگادا

 پرسپولیس در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ناکامی رسید اما وینگادا ترجیح داد زمانی از ناموفق‌بودن خود در پرسپولیس سخن بگوید که دقایقی  پس از باخت پرسپولیس مقابل بنیادکار، عباس انصاری‌فرد از برکناری وی خبر داده بود.  دیگر برای اعتراف دیر شده بود، اعتراف دیر‌‌هنگامی که برای پرسپولیس هیچ فایده‌ای نداشت.

موافقت انصاری‌فرد با استعفای وینگادا

عباس انصاری‌فرد اعلام کرد با توجه به اینکه وینگادا در بازی با بنیادکار کناره‌گیری خود را از پرسپولیس اعلام کرده است ما نیز با نظر ایشان موافقت می‌کنیم و وینگادا می‌تواند تهران را ترک کند.  اما وینگادا نیز در آخرین گفته‌های خود پذیرفته که در پرسپولیس مربی ناموفقی بوده است.

 وینگادا گفت: «بسیار متاسفم که در زمان باخت، مسئولان پرسپولیس من را تنها گذاشتند.» نلو وینگادا که برای دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس در تهران به سر می‌برد، در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: «شکی نیست در فوتبال زمانی که یک تیم می‌بازد تقصیرها به گردن سرمربی است. اما در برد بسیاری خود را سهیم می‌دانند. تنها مسئول ناکامی پرسپولیس من نبودم و دوست دارم مسئولان همان‌طور که در پیروزی‌ها خود را سهیم می‌دانند در شکست‌ها هم مسئولیت بپذیرند. متاسفم که برخی افراد در داخل باشگاه مسائلی را به وجود می‌آورند و علیه من صحبت می‌کنند.»

 وی تاکید کرد: «من تقصیرات ناکامی تیم را به گردن می‌گیرم اما دیگران هم نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.» وینگادا خاطرنشان کرد: «پرسپولیس نقاط ضعفی داشت که قطبی و پیروانی هم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. از جمله‌ آنها مشکل در دفاع چپ پرسپولیس بود.» وینگادا درباره‌ ماجرای اخراج افشین پیروانی هم گفت: «این تصمیمی بود که انصاری‌فرد گرفت و من در این زمینه حرفه‌ای عمل کردم و تصمیم مدیرعامل باشگاه را پذیرفتم. در این زمینه دخالتی نداشتم و شاید مشکلی از قبل وجود داشته است که مدیرعامل این تصمیم را گرفت و من هم به عنوان یک مربی حرفه‌ای آن را پذیرفتم.»

افشاری انصاری‌فرد به ماندن در پرسپولیس

در حالی که هواداران پرسپولیس طی بازی‌های اخیر این تیم با سر دادن شعارهایی علیه مدیرعامل باشگاه خواهان کناره‌گیری وی شده‌اند او  همچنان به ابقای خود در پرسپولیس تاکید و پافشاری دارد. جالب اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین مانور تبلیغاتی خود و برای فرار از اعتراض هواداران و افکار عمومی تاکید کرده که پروین را به پرسپولیس باز‌می‌گرداند. این در حالی است که هواداران پرسپولیس قبل از هر اقدامی در خصوص جذب مربی جدید خواهان برکناری خود انصاری‌فرد هستند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته است: «پرسپولیس برای رسیدن به اهداف خود نیاز به تحولات اساسی دارد.»

وی درباره شعار تماشاگران عنوان کرد: «به این بی‌احترامی‌ها عادت دارم اما این موضوع برای من اهمیتی ندارد. می‌دانم با این کارها قسمتی از خشم هواداران فروکش می‌کند اما من باید چه کار می‌کردم که انجام ندادم. یعنی فقط مقصر این نتیجه من هستم؟»  وی گفت: «تا به امروز نمی‌خواستم روحیه بازیکنان را پایین بیاورم اما این پرسپولیس نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد و بازیکنان ما صددرصد باید ترمیم شوند. باید در آینده بازیکنانی را جذب کنیم که تاثیرگذار باشند.» انصاری‌فرد در خصوص علی پروین گفت: «دوست نداشتم قبل از بازی استرس را به داخل تیم بیاورم. زمزمه و حرف‌هایی درباره حضور پروین در پرسپولیس وجود دارد و  هفته آینده این موضوع بیشتر پیگیری می‌شود. اگر مسئولان صلاح بدانند به احتمال فراوان او به پرسپولیس اضافه خواهد شد.»

 پروین: حضورم در پرسپولیس هفته آینده مشخص می‌شود

سرمربی اسبق تیم پرسپولیس گفت: «با باخت پرسپولیس مقابل بنیادکار خاطرات گذشته مقابل چشمانم ظاهر شد.» علی پروین اظهار داشت: «از حضور 100 هزار هوادار در بازی مقابل بنیادکار خیلی خوشحال شدم اما در پایان بازی فقط شرمنده آنها بودم و نمی‌دانستم چه کار باید بکنم و چگونه باید جواب ناراحتی آنها را بدهم.»  وی ‌گفت: «درست است بازیکنان باید حق و حقوق خود را دریافت کنند اما باید در زمین طوری زحمت بکشند و بدوند که شخصیت بازی‌کردن در پرسپولیس را در آنها ببینیم اما من متاسفانه این مورد را در بین بازیکنان پرسپولیس ندیدم.» پروین یادآور شد: «به نظر من بازیکنان پرسپولیس در زمین با همدیگر رفیق نیستند و از لحاظ فنی بسیار ضعیف و ابتدایی فوتبال بازی کردند.»

پروین در خصوص حضور در پرسپولیس گفت: «صحبت‌هایی شده است. همه چیز در هفته آینده مشخص خواهد شد. من پرسپولیس را دوست دارم و برایم مهم نیست در چه پست و سمتی در این تیم خدمت کنم.» این در حالی است که علی پروین در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس خاطرات تلخی را برای هواداران این تیم رقم زد. نتایج ضعیف او با پرسپولیس در فصلی که اتفاقا با دلخوری از سرخپوشان جدا شد، حتی باعث شد که هواداران در فینال لیگ برتر در فصل هفتم استقبال چندان گرمی از وی به عمل نیاورند.

کد خبر 82436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز