رضا مهدوی دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اشاره به تعداد روزهای کمتر جشنواره موسیقی فجر نسبت به تئاتر و فیلم از کمبود بودجه در این حوزه خبر داد و از این موضوع انتقاد کرد.

موسیقی فجر

همشهری آنلاین: هر سال از اول بهمن ماه زنگ آغاز جشنواره‌های هنری فجر با برگزاری جشنواره تئاتر زده می‌شود و پس از آن جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار می‌شود. جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری کشور در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن هرسال برگزار می‌شود و در نهایت موسیقی فجر پایان‌بخش جشنواره‌های هنری خواهد بود.
نکته قابل تامل تعداد روزهای محدودتر جشنواره موسیقی فجر نسبت به دیگر جشنواره‌های هنری فجر است، بطوری که دو جشنواره تئاتر و فیلم فجر در یک بازه زمانی ۱۰ روزه برگزار می‌شوند و هنرهای تجسمی فجر نیز یک بازه زمانی ۲۰ روزه را در برمی‌گیرد اما جشنواره موسیقی فجر تنها در ۵ روز میزبان علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.
حالا رضا مهدوی، دبیر جشنواره موسیقی فجر نسبت به کمتر شدن روزهای جشنواره انتقاد کرده و می گوید:مگر دهه فجر ده روز نیست؛ چرا تئاتر و سینما ۱۰ روز برگزار می‌شوند اما موسیقی تنها ۵ روز است. موسیقی تا دهه ۷۰ ده روز بوده، اما به دلیل کاهش بودجه روزهای آن کاهش یافت و از ۸ روز به ۵ روز اجرا رسید.


دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: ما در حال حاضر با توجه به کمبود وقت، نمی‌دانیم جدول زمان‌بندی را به چه صورت ببندیم. گروه‌های مختلفی شرکت کردند و ما ۴۷۲ درخواست داریم که متاسفانه به دلیل ضیق وقت نمی‌توانیم از تمام آن‌ها استفاده کنیم.


کد خبر 825085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha