طبق وعده بانک مرکزی برای ایجاد تعادل دربازار طلا، روز گذشته برای نخستین بار بر شمش‌های طلا در مرکز مبادله ارز و طلا حراج شد که طی آن ۱۰شمش طلای یک کیلویی فروخته شد.

سکه

به گزارش همشهری آنلاین، به‌دنبال افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته بانک مرکزی ابتدای هفته اعلام کرد برای کاهش حباب سکه از طریق ضرب سکه‌های جدید به میزان ۲۰هزار سکه در روز حباب سکه را از بین خواهد برد و از طرف دیگر با حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا زمینه کاهش قیمت طلا را فراهم خواهد کرد. به‌دنبال اعلام این برنامه روز گذشته نخستین حراج شمش طلا طبق وعده قبلی در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز شد و آنطور که آمارها نشان می‌دهد در مبادلات دیروز ۱۰شمش طلای یک کیلویی در این مرکز مورد دادوستد قرار گرفت.

فروشندگان شمش طلا در مرکز مبادله عمدتا واردکنندگان طلا و متقاضیان خرید نیز بانک‌ها و فعالان صنف طلا و جواهر هستند.بانک مرکزی نیز به‌عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور دارد.

قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا قرار می‌گیرد، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات براساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. همچنین حراج‌ها نیم ساعته خواهد بود و در هر روز۵ حراج نیم ساعته برگزار می‌شود.

کد خبر 825446
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 3
    اینها همه برای غارت کردن ثروت ملی این مردم بدبخت است و گرنه خودشان می برند و خودشون می دوزند. خودشون سیاست م یگذارند خودشون می خرند
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 2
    سکه و طلای دولتی زو کجا میشه خرید؟
  • کارمند بانک IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    با 32 سال سابقه آقایان فکر میکنند مشکل قیمت بی رویه سکه به قول خودشان حباب حذف میشود به قول خودتان 10 کیلو شمش فروختید الان دست هر دلالی بیشتر از این مقدار است آینده نشان دهنده موضوع است