به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تکناک، علاوهبر ویژگی جدید جستوجوی حرکتی در دستگاههای اندروید، گوگل امکان جدید مبتنیبر هوش مصنوعی را به قابلیتهای جستوجوی تصویری خود در Google Lens اضافه کرد. از امروز بهبعد، کاربران میتوانند عکس یا اسکرینشاتی را در Lens بارگذاری کنند و سپس با پرسیدن سؤال درباره آنچه در تصویر میبینند، پاسخهایی را ازطریق هوش مصنوعی مولد دریافت کنند.
تککرانچ مینویسد که این ویژگی بهروزرسانیای برای قابلیتهای جستوجوی چندگانه در Lens است که به کاربران وب امکان میدهد تا از متن و تصاویر همزمان برای جستوجو استفاده کنند. قبلاً این نوع جستوجوها کاربران را به سایر موارد مشابه میبرد؛ اما با ویژگیای که امروز معرفی شد، نتایج و برداشتهایی از هوش مصنوعی مولد دریافت خواهید کرد.
بهعنوان مثال، گوگل پیشنهاد میدهد که از این ویژگی برای شناخت گیاه استفاده شود. با گرفتن عکس از گیاه و سپس پرسیدن «کی باید به آن آب بدهم؟» بهجای نشاندادن تصاویر دیگر گیاه، آن را شناسایی میکند و به کاربر میگوید چقدر باید این گیاه آب بدهید. این ویژگی بر اطلاعاتی تکیه میکند که از وب جمعآوری میشود؛ ازجمله اطلاعاتی که در وبسایتهای محصولات و ویدئوها یافت میشود.
این ویژگی با ویژگیهای حرکتی جدید جستوجوی گوگل به نام «دایره برای جستوجو» (Circle to Search) نیز کار میکند. این یعنی شما میتوانید این پرسشهای هوش مصنوعی مولد را با یک حرکت آغاز کنید و سپس سؤالی درباره آیتمی که دور آن دایره و خط کشیده یا به هر شکل دیگری نشان دادهاید، بپرسید تا بیشتر درباره آن یاد بگیرید.
با اینحال، گوگل بیان کرد درحالیکه ویژگی جستوجوی چندگانه در Lens اطلاعات هوش مصنوعی مولد را ارائه میدهد، این محصول با تجربه جستوجوی آزمایشی GenAI SGE (Search Generative Experience) گوگل کاملاً متفاوت است و فقط برای کسانی دردستس است که تمایل دارند در آن شرکت کنند.
هماکنون برای همه کاربران در آمریکا خلاصههای مبتنیبر هوش مصنوعی بهمنظور جستوجوی چندگانه در Lens، به زبان انگلیسی عرضه میشود. برخلاف برخی از آزمایشهای هوش مصنوعی دیگر گوگل، این ویژگی به آزمایشگاههای گوگل محدود نیست. برای استفاده از این ویژگی، فقط کافی است روی آیکون دوربین Lens در برنامه جستوجوی گوگل برای iOS یا اندروید یا در کادر جستوجوی گوشی اندرویدی خود کلیک کنید.
ببینید:
گوگل بهطور خاص بهدلیل داشتن محصولات GenAI مانند تجربه جستوجوی آزمایشی گوگل (Google Search Generative Experience)، به منابع خود ارجاع میدهد تا به کاربران اجازه دهد تا پاسخهای آن را بررسی و تحقیق کنند. اگرچه SGE همچنان در آزمایشگاهها باقی میماند، گوگل گفته است که درصورت لزوم، آن را بهطور گستردهتر معرفی خواهد کرد، همانطورکه درحالحاضر با نتایج جستوجوی چندگانه انجام میدهد.
نظر شما