یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری اگر هم بخواهد، قانونا نمی‌تواند به اعضای تعاونی شهرک زیتون مجوز ساخت‌وساز بدهد.

به گزارش همشهری به‌دنبال تجمع تعدادی از اعضای شهرک زیتون مقابل شورای شهر، خسرو دانشجو سخنگوی این شورا ضمن اظهار تعجب از این اقدام گفت: تجمع معترضین مقابل شورای شهر به‌جای وزارت مسکن واقعا جای سؤال دارد زیرا شورا و شهرداری در این زمینه نقشی ندارند و اساسا چه کاری می‌توانستند انجام دهند که ندادند؟

وی در عین حال تاکید کرد: شورای شهر تاکنون هیچ قولی برای اجازه ساخت و ساز به اعضای این تعاونی نداده است و تمام صحبت مسئولین در بحث پروژه زیتون این بوده است که کاربری زمین‌های سرخه‌حصار مناسب ساخت و ساز نیست و باید به جای آن زمین معوض بگیرند.

به اعتقاد دانشجو، شورای شهر در حد اینکه نقشه ثبتی برای اراضی تهیه شود یا اینکه تعیین شود و اساسا اراضی مورد ادعا کجای نقشه واقع شده قبلا اقدام کرده است.

سخنگوی شورای شهر از دستگاه‌های متولی دولتی خواست هرچه سریع‌تر موضوع را پیگیری کرده وبا مذاکره منطقی و در عین حفظ منافع متقاضیان آنان را راضی به گرفتن زمین معوض نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی لایحه اصلاحیه بودجه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهر اشاره کرد و گفت: برخی پرداخت‌ها به شهرداری در قالب چک است اما برگشت حدود 10 درصد این چک‌ها بودجه شهرداری را با مشکل مواجه می‌سازد.

به گفته دانشجو چون شهرداری براساس این درآمد‌ها برنامه‌ریزی کرده چنانچه این درآمدها محقق نشود کمبود نقدینگی جدی است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه دیروز شورا گفت: پیشنهادهایی مانند تخفیف عوارض، تضمین چک با بیمه و... برای اخذ این مطالبات، از سوی شهردار تهران ارائه شد که البته برای عملیاتی شدن این پیشنهادها قرارشد نوع کاربری‌ها، میزان بدهی‌ها، زمان پرداخت بدهی‌ها در جدولی با این متغیرها تدوین شود که برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

دانشجو با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده، از چک‌هایی که زمان وصول آنها سال 87 بوده است، 10 درصد برگشت خورده‌اند گفت: براساس پیش‌بینی‌های اعلام شده این میزان در سال‌جاری افزایش می‌یابد، به همین دلیل راهکار اعمال تخفیفات و سیاست‌های تشویقی برای دریافت این بدهی‌ها از سوی قالیباف مطرح شد.

وی در ادامه عنوان کرد: جلسه یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده شورا به‌دلیل فعالیت اعضای شورا به ترغیب شهروندان برای حضور در انتخابات، برگزار نخواهد شد.

کد خبر 82590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز