رئیس فیفا به اتفاقات جنجالی در فوتبال ایتالیا و انگلیس واکنش نشان داده است.

مایک مانیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، در لیگ فوتبال ایتالیا و آلمان ۲مسابقه به دلایل مختلف متوقف ماند و دوباره از سر گرفته شد. دروازه‌بان فرانسوی آث‌میلان در واکنش به توهین نژادپرستانه هواداران اودینزه، تیمش را به‌مدت ۱۰دقیقه بیرون کشید و در آلمان هم هواداران کلن باعث توقف بازی شدند. دلیل توقف این بازی اعتراض هواداران به ورود سرمایه‌داران خارجی به بوندس‌لیگا بود.

میلان | مایک مانیان، دروازه‌بان میلان به‌دلیل توهین‌های نژادپرستانه تماشاگران اودینزه دقیقه ۳۳ از زمین خارج شد و بازیکنان میلان هم او را همراهی کردند و پس از ۱۰دقیقه با برگشت آنها به زمین، بازی به جریان افتاد. در پایان، این میلان بود که به‌معنای واقعی کلمه به بازی برگشت و بازی باخته را ۳ بر ۲ از میزبان برد و به نژادپرستان تودهنی زد. میلان با وجود انتقاداتی که از این تیم می‌شود، در ۲۱بازی اول سری‌آ در این فصل ۴۵امتیاز (۱۴برد، ۳تساوی و۴شکست) کسب کرده است. در ۱۷سال اخیر فقط در فصل ۲۱- ۲۰۲۰(۴۹) و فصل ۲۲- ۲۰۲۱(۴۸) روسونری امتیازات بیشتری در لیگ برتر کسب کرده بود. میلان تیمی است که بیشترین گل زده در نیمه‌اول را در ۵لیگ برتر اروپا (۲۳) به ثمر رسانده است. استفانو پیولی در ۱۰۰بازی از ۱۶۶بازی خود به‌عنوان سرمربی میلان در سری‌آ پیروز شده است. او پس از کارلو آنچلوتی، نریو روکو، فابیو کاپلو و نیلز لیدهولم، یکی از ۵مربی‌ای است که توانسته در میلان به ۱۰۰پیروزی برسد. تنها آنچلوتی در بازی‌های کمتر (۱۶۵) به این رکورد رسیده است.

کاونتری سیتی | در بازی کاونتری سیتی و شفیلد ونزدی در فوتبال انگلیس نیز هم «کیسی پالمر» از کاونتری مورد توهین نژادپرستانه یکی از هواداران میزبان قرار گرفت.

اما جیانی اینفانیتیو به اتفاقات جنجالی این بازی‌ها واکنش نشان داده است.

رئیس فیفا در این خصوص گفته است: «حوادثی که روز شنبه در ایتالیا و انگلیس رخ داد نفرت برانگیز و غیرقابل قبول است. در فوتبال هیچ جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و بازیکنانی که روز شنبه مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفتند از حمایت کامل من برخوردارند. مسئولان باید آموزش‌ها را در مدارس آغاز کنند تا نسل‌های آینده بدانند که نژادپرستی بخشی از فوتبال و جامعه آینده ما نیست. ما باید برای تیم‌هایی که مرتکب نژادپرستی می‌شوند جریمه‌های خودکار وضع کنیم. فوتبال و فیفا همبستگی کامل خود را با قربانیان نژادپرستی اعلام می‌کند. یک بار برای همیشه: نه به نژادپرستی، نه به تبعیض.»

کد خبر 826573
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha