تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: احتمال جنگ تمام عیار با حزب الله در شمال در حال افزایش است. 

ارتش اسرائیل سرباز

به گزارش همشهری آنلاین ، «لیلاخ شووال» با اشاره به احتمال وقوع جنگ تمام عیار با حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی به فرو رفتن این رژیم در تاریکی با وقوع این رویداد اذعان کرد.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی اقدامات انجام شده به منظور آمادگی برای این جنگ (گسترده با حزب الله) شد.

شووال به نقل از محافل امنیتی رژیم صهیونیستی در عین حال اذعان کرد که در صورت بروز جنگ، این رژیم در تاریکی فرو خواهد رفت.

وی از دستورات داده در این زمینه به نهادهای ذی ربط این رژیم درباره آمادگی برای تاریکی و بی‌برقی خبر داد و اینکه حداقل ۶۰ درصد از صهیونیست‌ها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت برق نخواهند داشت.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: در راستای سناریوهای احتمالی، باید آمادگی برای قطع منطقه‌ای برق که ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت، وجود داشته باشد. نگرانی از قطع برق درباره افرادی است که دستگاه تنفس مصنوعی در منزل دارند و برای ادامه زندگی به اکسیژن نیاز دارند. بیمارستانها ژنراتور برق دارند، اما حدود ۳۰ هزار نفر از دستگاه تنفس مصنوعی در منزل خود استفاده می‌کنند.

وی از تدابیر و دستورالعمل‌های ارائه شده برای مراکز تجاری برای استفاده از ژنراتور هم خبر داد.

این تحلیلگر از برگزاری نشستی اضطراری امنیتی به ریاست ژنرال ذخیره «یورام لاردو» هم سخن گفت که در آن به مدت زمان درگیری در شمال (سرزمین‌های اشغالی) و نحوه تخلیه شهرک نشینان در جبهه شمالی و اسکان آن‌ها، اشاره شده است.

از سوی دیگر «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: انتظار می‌رود که ماه آتی «بازی جنگ» داشته باشیم و در این راستا نهادها باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

منابع صهیونیستی در حالی از جنگ گسترده با حزب الله حرف می‌زنند که ارتش این رژیم در باتلاق غزه گرفتار شده و فقط طی یک روز (دیروز) ۵۰ کشته داده است. نکته مهم‌تر این که صهیونیست‌ها به خوبی به قدرت نظامی حزب الله و توان کسترده آن واقف هستند و به اعتقاد تحلیلگران لاف‌های اینچنینی فقط مصرف داخلی برای صهیونیست‌ها دارد.

کد خبر 826919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha