چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: فلورنتینو پرس با به دست گرفتن دوباره ریاست رئال‌مادرید مانوئل پلگرینی را به عنوان سکان‌دار سفینه کشانی‌های جدید انتخاب کرده است.

پرس که در دوره قبلی ریاست خود در رئال بین سال‌های 2000 تا 2006 تیم معروف به کهکشانی‌ها را با خرید ستاره‌هایی چون زیدان، بکام، رونالدو، فیگو و اوون ساخت، قصد دارد بار دیگر این پروژه را در برنابئو اجرا کند. زیدان، بازیکنی که انتقال او به رئال از یوونتوس در سال 2000 یک رکورد بود و 75 میلیون یورو برای پرس هزینه دربرداشت، این بار به عنوان مشاور مخصوص به او در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

خورخه والدانو مهاجم و مربی سابق آرژانتین هم که قبلا به عنوان مدیر ورزشی با پرس همکاری می‌کرد این بار در مقام مدیرکل باشگاه و دستیار پرس بازمی‌گردد. در این پروژه میگل پاردسا هم پست مدیریت ورزشی را از میاتوویچ تحویل می‌گیرد. پرس که با مخالفت آرسن ونگر و ژوزه مورینیو با پیشنهاد مربیگری در رئال سرانجام پلگرینی را انتخاب کرد، درباره دلیل این تصمیم می‌گوید: «پلگرینی انتخاب شد اساسا به این دلیل که خورخه والدانو او را پیشنهاد کرد و بعد به این خاطر که ما فکر می‌کنیم او فرد مناسبی است. او رکورد اثبات‌شده‌ای دارد و من را مجاب کرده. او به بازی زیبا علاقه دارد و می‌داند با بازیکنان بزرگ چطور کار کند.»

اما پلگرینی که از ویارئال به برنابئو می‌آید ماموریت سختی در احیای رئال و انجام توقعات پرس دارد. وی که هشتمین مربی غیراروپایی رئال است در سال 2004 از ریورپلاته به ویارئال آمد و در اولین فصل حضورش در این تیم آن رابه رتبه سوم جدول لالیگا و لیگ قهرمانان فصل بعد رساند. فصل گذشته هم ویارئال پشت سر رئال مادرید قهرمان در رتبه دوم قرار گرفت. این تیم بار اول در سال 2006 به مرحله نیمه‌نهایی و امسال به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید. این بار پلگرینی که تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته مهندسی عمران گذرانده مسئولیت بنا کردن بهترین تیم قرن 21 را آنطور که پرس خواسته برعهده دارد.

پرس که بار قبل در سال 2006 در پی 3 فصل بدون قهرمانی از ریاست رئال کناره‌گیری کرد درباره تیم رویایی‌اش در زمان تحویل پست ریاست در روز دوشنبه گفت: «ما همه تلاش‌مان را وقف ساخت تیمی خارق‌العاده با بازیکنان بزرگی که در زمین الگو هستند، می‌کنیم. باشگاهی که اخلاق در آن تخریب‌ناپذیر است و همبستگی پایه و اساس رفتارهاست. ما باید رویاها، ثبات و زمان از دست رفته را برگردانیم. راهی که پیش‌رو داریم سخت است اما ما اشتیاق و ایده‌های لازم برای این چالش بزرگ در این شرایط سخت را داریم.» گفته می‌شود رئال بر سر مبلغ غرامت فسخ قرارداد پلگرینی با ویارئال که تا سال 2010 اعتبار داشت به توافق رسیده است.

پیش از این ویارئال مبلغ 7/5 میلیون دلار خسارت را برای هر باشگاهی که مایل به استخدام پلگرینی است تعیین کرده بود. ماموریت اصلی پلگرینی در رئال تشکیل تیمی است که نه‌تنها از تاریخچه این تیم به عنوان بهترین تیم اسپانیا به لحاظ آمار دفاع کند بلکه قادر به رقابت با بارسلونا، قهرمان 3گانه این فصل هم باشد. او باید رئال را برای اولین بار در 6 سال به مرحله‌ای بالاتر از دور اول حذفی لیگ قهرمانان برساند و در عین حال فوتبالی جذاب را در این تیم پیاده کند. توقعی که هیچ یک از 8 مربی بعد از اخراج ویسنته دل‌بوسکه توسط پرس در سال 2003 نتوانستند برآورده سازند.

خریدهای پرس

اگرچه پرس هنوز به طور رسمی نامی از بازیکنان موردنظر خود برای شرکت در این پروژه نبرده اما شایعات زیادی در این خصوص شنیده می‌شود. از جمله اینکه کریستیانو رونالدو بال پرتغالی منچستریونایتد، کاکا بازیساز برزیلی میلان، ژابی آلونسو هافبک اسپانیایی لیورپول و فرانک ریبری هافبک فرانسوی بایرن‌مونیخ گزینه‌های اصلی برای تشکیل کهکشانی‌های 2 هستند.

گفته می‌شود رئال بر سر 22 میلیون پوند به علاوه آلوارو نگردو مهاجم آلمریا با لیورپول به توافق رسیده است. هرچند که این شایعه بلافاصله توسط رافائل بنیتس سرمربی لیورپول تکذیب شد و این مربی تاکید کرد که آلونسو در آنفیلد می‌ماند و فروشی نیست. با این وجود پرس در تدارک پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای بنیتس است. نگردو محصول تیم جوانان رئال این فصل 19 گل برای این تیم به ثمر رساند. در حالی که مبلغ خرید این بازیکن در قراردادش 12 میلیون پوند است. این رقم برای تیم سابقش طبق توافق 2 باشگاه در سال 2007 به 4/4 میلیون پوند کاهش پیدا می‌کند. اگرچه پرس مشکلی در پرداخت نقدی برای خرید آلونسو ندارد اما خرید دوباره نگردو و پیشنهاد او به لیورپول می‌تواند بنیتس را وسوسه کند.

همچنین گاتزتادلواسپورت ادعا می‌کند اگر میلان کاکا را به رئال نفروشد این باشگاه حاضر است 40 میلیون یورو به علاوه وسلی اسنایدر را برای خرید زلاتان به اینتر پیشنهاد کند. پرس هم درباره کاکا گفته: «این حقیقت ندارد که ما کاکا را خریده‌ایم. من نمی‌خواهم امید واهی ایجاد کنم اما او می‌تواند یکی از هدف‌های ما باشد. مبلغی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود خیلی زیاد است و واقعی نیست. ما باید براساس بودجه‌مان عمل کنیم.»

کد خبر 82766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز