انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه در صورتی که همه مدارک مورد نیاز را کامل کرده باشند می توانند کارهای مربوط به انتقال را در بانک ملی انجام دهند.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، بانک ملی ایران اعلام کرد: در پی اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فراهم شدن امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه، بانک ملی ایران نیز ساز و کارهای مربوط به این اقدام را فراهم کرده است.

ضروری است ورثه پس از ثبت نام در سامانه سجام، اصل و کپی مدارک شناسایی متوفی و تمام وراث تعیینی مندرج در گواهی حصر وراثت و در صورت وجود وصیت نامه متوفی را تهیه کرده و برای طی فرآیندهای لازم به سامانه میراث به آدرس https://www.csdiran.ir/pages?page=apps (درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه) مراجعه کنند.

در این درگاه، وارد قسمت امور سهام عدالت متوفیان شده و اطلاعات لازم را وارد و از زمان تشکیل پرونده متوفی اطلاع حاصل کنند.

ورثه همچنین در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از قسمت دارایی سهام می توانند اطلاعاتی از قبیل وضعیت دارایی سهام و امکان یا عدم امکان تقسیم سود را ببینند. پس از اطمینان از زمان تقسیم سود دارایی می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

گفتنی است پرونده پس از بررسی مدارک و احراز هویت، در صورت ناقص نبودن مدارک، به شرکت سمات جهت تقسیم دارایی و واریز وجه ارسال می شود.

کد خبر 827946
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خودکار انجام شود . IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    17 0
    این انتقال باید بطور خودکار با هماهنگی ثبت و بورس انجام شود . :::: چرا مشکل تراشی و پیچیدگی ایجاد میکنند ؟!!
    • فرهادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      11 0
      شهرداری و روزنامه همشهری باید اولین منتقد و مخالف این گونه تصمیمات باشند !! }}} این همه تردد اضافی و بی مورد }}}} ایجاد این همه آلودگی و ترافیک اضافی !!! }}} برای کاری که میشود مکانیزه انجام داد !!!
    • همشهری عزیز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      6 0
      همشهری عزیز **** پیگیری لطفا **** شما رسانه رسمی شهرداری و نماینده مردم هستید !!! این همه تردد بی مورد ...چرا ؟؟!!
  • خودکار انجام شود . IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    12 1
    ایجاد آلودگی و هزینه برای کشور !! چرا ؟؟!! :::::::: ایجاد زحمت و هزینه برای مردم ... چرا ؟!! ::::::این رفت و آمد اضافی چرا ؟!! :::::اطلاعات در سامانه ثبت احوال مشخص است. ::::: >>>> تصور کنید چند میلیون نفر باید برای یک کار اشتباه به بانکها و کارگزاریها بروند ؟!!>>>>> کاری که کل آن بصورت مکانیزه با ارتباط فایلهای اداره ثبت و بورس ، قابل انجام است ! >>>>> متولیان این امور ، مستحق مجازات هستند یا نه ؟! >>>> شما قضاوت کنید !!
  • یک حکایت آموزنده !! IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    16 0
    سی سال قبل یکی از آشنایان ما در آلمان زندگی میکرد . تعریف میکرد که برای انجام یک کار اداری به مخابرات مراجعه کرده بود . کارمند مربوطه که یک خانم پنجاه ساله آلمانی بود به شدت برافروخته و عصبانی شده بود . چرا ؟!!!! میگفت کاری که میتوانستی با یک تلفن انجام دهی چرا حضوری به اینجا آمدی ؟! وقت خودت را تلف کردی + اتلاف سوخت + آلودگی و ترافیک اضافی در شهر و .... >>>> این است تفاوت درک و فهم انسانها .... این است علت رشد بهره وری یک کشور با تاثیر مستقیم بر کاهش تورم و افزایش رفاه مردم .... :::::::::::::: حال مقایسه کنید با آن جاهلانی که میگویند چند میلیون نفر برای ارایه مدارک کاغذی کارت ملی و شناسنامه متوفیان و وراث و برگ انحصار وراثت به کارگزاریها یا بانکها مراجعه کنند !! ::::: تفاوت را حس میکنید ؟!! ::::::: پس همه سعی کنیم در هر جایگاهی هستیم کارها را بطور منطقی ، ساده نماییم و از ایجاد هزینه برای دیگران و کل کشور اجتناب نماییم . با آرزوی موفقیت ـ------امروز بعد از سی سال مدیر ما از چند میلیون نفر میخواهد ، رهها برگ کپی مدارک را مجددا به بانک یا کارگزاری ارایه دهید !! --- آن هم حضوری !!!
    • رعنا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      9 0
      ممنون ،،، جالب بود . ،،، باید تغییر کنیم ! //// باید مشکل گشا باشیم نه مشکل افزا !!
  • نظارت بر فرایندهای ملی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 0
    بایستی یک کمیته نظارت بر تایید نهایی فرایندهای ملی داشته باشیم که عده ای کارگزار بورس یا مدیران بانکی فاسد و سودجو ، چنین هزینه های فاجعه بار و فرایندهای ابلهانه ای را به کل کشور تحمیل نکنند . همان طور که هموطن محترم اشاره کردند : سازمان ثبت یک نسخه از همه انحصار وراثتها را به بورس بدهد و بورس بر اساس آن اقدام کند . چرا کار را پیچیده میکنند ؟‌! ------ یا همین گردش کار احمقانه و سیستم بسته و ناکارامد سهام عدالت---- یا سیستم از اساس اشتباه و آسیب پذیر کارت سوخت و بنزین دو نرخی و .... که مشخص است کار کارشناسی واقعی و طراحی قوی روی آنها انجام نشده است . در فاز طراحی ، بیشتر فکر کنیم تا این گونه در مشکلات بصورت بلند مدت ، دست و پا نزنیم !!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!!
  • مرتضی زحمتکش IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    وام سهام عدالت
  • محمد اسدی خانوکی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    اکثرآ منتظراقدام دولت محترم هستند
  • طیبه امیدوار IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    سهام عدالت پدرم ورثه خواهم داد
  • محمود لوکیان IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    ببخشید سود سهام عدالت وراثی که باهم تفاهم ندارن ویکی از وراث این سهام رو میخاد ویکی نمیخاد تکلیف اونی که میخاد وبا عدم هم کاری بقیه وراث مواجع میشه چی هست چون بقیه وراث مدارکشون رو جهت پیش بردن روال قانونی هم کاری نمیکنن چطور میشه باید چکار کرد
  • حسن IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    با سلام گفتن انتقال وثبت سهام رایگان است در صورتی که سیصد هزارتومان از ما پول گرفتن اگر مکانیزه کنند چطور پول بگیرند فقط فکرجیب خودشان هستند
  • حسن IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    با سلام گفتن انتقال وثبت سهام رایگان است در صورتی که سیصد هزارتومان از ما پول گرفتن اگر مکانیزه کنند چطور پول بگیرند فقط فکرجیب خودشان هستند
  • US ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    آخر کی واریز میشود
  • مهین IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام ببخشیداگروراث بخوان انتقال بدن به اسمه یکی ازوراث روهم لطفابگیدبایدچیکاربکنن.ممنون
  • غلام احمد غفاری IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    ماهمه مراحل راانجام دادیم ولی هنوز خبری وپیامی دریافت نکردیم
  • طراحان محاکمه شوند !!!!! IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    چند میلیون نفر باید برای یک کار اشتباه به بانکها و کارگزاریها بروند ؟!!>>>>> کاری که کل آن بصورت مکانیزه با ارتباط فایلهای اداره ثبت و بورس ، قابل انجام است ! >>>> چرا مشکل تراشی ؟!!! طراحان محاکمه شوند !!!!!