در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر سینماگرانی از نسل‌های مختلف با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف حضور دارند که سبب پدید آمدن تنوع و کثرتی جذاب در جشنواره امسال شده است. تا آغاز جشنواره هر روز تعدادی از فیلم‌های این رویداد را معرفی می‌کنیم تا بدانید در جشنواره با چه فیلم‌هایی مواجه خواهید شد.

پروين

پروین

کارگردان: محمدرضا ورزی

تهیه‌کننده: محمدرضا شریفی‌نیا

بازیگران: مارال بنی‌آدم، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی و ملیکا شریفی‌نیا

نام محمدرضا ورزی مترادف است با سریال تاریخی «معمای شاه» که لشکری از بازیگران مشهور در آن حضور داشتند و بودجه فراوانی صرف ساختش شد، اما عاقبت‌الامر نتوانست در حافظه جمعی ایرانیان همچون سریال‌های «هزاردستان»، «کیف انگلیسی» و «روزگار قریب» ماندگار شود. فیلم قبلی ورزی «قصه عشق پدرم» نام داشت که بین ساخت و اکرانش وقفه ای ۹ ساله افتاد و سرآخر در مرداد ۱۴۰۰ که کرونا هنوز می تاخت و کسی سینما نمی رفت، به نمایش درآمد. «معجزه پروین» فیلمی درباره پروین اعتصامی است که زندگی او را از دوران جوانی تا لحظه درگذشتش پی می گیرد. پروین اعتصامی تنها ۳۵ سال عمر کرد، ولی در دوران زندگی اش اتفاقات تاریخی مهمی در ایران رقم خورد که احتمالا پرداختن به این اتفاقات از خلال زندگی وی برای ورزی که به ساخت آثار تاریخی اصرار دارد، جالب بوده است.

باران کوثری شبیه پروین اعتصامی است یا مارال بنی‌آدم ؟ | اعتراض به حضور شریفی‌نیا در نقش پدر پروین اعتصامی

اولین بار، در سریال «شبکه مخفی زنان» باران کوثری نقش پروین اعتصامی را بازی کرد و حالا مارال بنی‌آدم در «معجزه پروین» ایفاگر نقش پروین است. باران کوثری زمانی که این نقش را بازی کرد ۳۷ ساله بود و بنی‌آدم که ۴ سال از کوثری بزرگتر است، در حالی در نقش پروین ظاهر شده که ۴۲ سال دارد. احتمالا بیش از خود فیلم، آنچه مورد توجه قرار می گیرد. وقتی یک شخصیت تاریخی را ۲ بازیگر بازی می‌کنند، طبیعی است که توانایی‌های آنها با هم مقایسه شود.

نکته دیگری که این روزها کمی خبرساز شد، انتقاد عده ای به حضور محمدرضا شریفی‌نیا در نقش یوسف اعتصامی (اعتصام‌الملک آشتیانی) نویسنده، ناشر، اسپرانتودان، مترجم ایرانی و پدر پروین اعتصامی بود که از نظر ظاهری اصلا شباهتی به یوسف اعتصامی که عکس هایی از او موجود است ندارد. با این حال مهم تر از شباهت ظاهری، موفقیت بازیگر در ایفای نقش است که قضاوت درباره آن منوط به نمایش فیلم در جشنواره است.

کد خبر 828993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha