همشهری آنلاین: آتش‌سوزی مهیب عصرجمعه در هتل قیروان دمشق، یکی ازهتل‌های محل اقامت زائران ایرانی خسارات سنگینی به این هتل وارد کرد اما به هیچ یک از زائران کشورمان آسیبی نرسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، این آتش‌سوزی ساعت هیجده به وقت محلی از طبقه دوم هتل آغاز و به سرعت به طبقات سوم و چهارم سرایت کرد.

دراین هتل صد و بیست و دو زائر ایرانی از شهرمقدس مشهد اقامت داشتند که نود تن از آنان یک ساعت پیش از آتش سوزی برای بازگشت به ایران عازم فرودگاه شده بودند و بیست و هفت تن دیگر نیز صبح جمعه به همراه گروه گردشگری به بیروت سفر کرده بودند و هنگام آتش سوزی تنها پنج تن از زائران ایرانی در هتل حضور داشتند که با کمک نیروهای امداد همگی آنها نجات پیدا کردند.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه نیروهای آتش نشانی و پلیس دمشق در محل حضور یافتند و عملیات مهار آتش و نجات را آغاز کردند که حدود سه ساعت ادامه یافت.

سرلشکر سعید سمور وزیر کشور سوریه نیز با حضور در محل آتش سوزی از نزدیک عملیات امداد و اطفاء حریق را زیر نظر داشت. تحقیقات اولیه ماموران آتش نشانی نشان می‌دهد اتصال برق عامل اصلی آتش سوزی بوده است.

هتل قیروان بهترین هتل محل اقامت زائران ایرانی در مرکز شهر دمشق و نزدیک میدان مرجه است. نیروهای پلیس و امنیت سوریه فقط به تلویزیون سوریه اجازه تصویر برداری از این آتش سوزی را دادند. 

کد خبر 82909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز