دادستان کل کشور اعلام کرد: هرگونه اتهامی نخست باید در محکمه صالحه اثبات شود و طرح نام افراد پیش از مراحل قانونی جرم است

به گزارش مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره)، گفت: انقلاب موجب احیای اسلام و عزت ایران و ایرانی شد و فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جهت صیانت از دستاورد عظیمی است که ثمره‌الله‌اکبرهای ملت و خون‌بهای ارزشمند شهیدان است.

وی گفت: شرکت در انتخابات عقلا و شرعا واجب است و همه مسئولیم شرایط برگزاری انتخاباتی سالم را با حضور حداکثری مردم فراهم نماییم و سلامت و امنیت انتخابات به‌طور کامل حفظ و صیانت شود.

دادستان کل کشور افزود: جو انتخابات باید سالم و به دور از برخوردهای خلاف اخلاق و مجادله و درگیری و اغتشاش باشد. کاندیداهای محترم از نفی دیگران پرهیز کنند و برای اثبات خود دیگران را نفی نکنند.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی طی 3 دهه گذشته خاطرنشان کرد: زحمات و خدمات دوران انقلاب را نباید فراموش کنیم و همه چیز یکجانبه نفی شود؛ باید در برخی روش‌ها تجدیدنظر شود و فعالان عرصه انتخابات پا را از قانون فراتر نگذارند.

دری نجف‌آبادی به نامزدهای انتخابات تذکر داد از اینکه مواضعی اتخاذ کنند که دشمنان شاد شوند پرهیز کنند و از منافع و مصالح کشور به‌طور کامل صیانت شود.  دادستان کل کشور افزود: از تشویش اذهان عمومی پرهیز و از کرامت انسان‌ها صیانت شود.

به حریم خصوصی نامزدها تعرض نشود و از ایراد افترا و هتک حرمت اشخاص و شخصیت‌ها جداً اجتناب شود. وی در ادامه گفت: هرگونه اتهامی نخست باید در محکمه صالحه اثبات شود و طرح نام افراد پیش از مراحل قانونی و توسط مرجع صلاحیت‌دار جرم است.

وی به فصل 27 و مواد 697 تا 700 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قانون حافظ حقوق و حرمت و آبروی اشخاص است و دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم بر حسن جریان امور نظارت دارد.

کد خبر 82964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز