رئیس شورای شهر تهران صبح امروز 15 بهمن در حاشیه دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران ابعا افزایش عوراض تردد را تشریح کرد.

چمران در جمع خبرنگاران
به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی چمران ضمن تبریک پیروزی تیم ملی ایران در مقابل ژاپن گفت: «پیروزی بر قهرمان آسیا بعد از 18 سال بود و انشالله استمرار داشته باشد.» او در ادامه به موضوع بهای عوراض تردد هم اشاره و عنوان کرد: نگاه افراط و تفریط نباید وجود داشته باشد. این که به حدی گران شود تا تردد کم شود یا افزایش کم باشد تا زندگی شهروندان مختل نشود، درست نیست و باید همه جوانب را در نظر گرفت. اگر خلی گران شود زندگی مردم مختل می شود و اگر ارزان باشد هم بازدارندگی نخواهد داشت. بنابراین باید به گونه ای عمل شود که مردم در موارد و شرایط خاص بتوانند از فرصت تردد در این محدوده استفاده کنند و از سوی دیگر هم بازدارندگی داشته باشد.»

به گفته چمران کاهش تردد در محدوده طرح که عمدتا مناطق مرکزی را شامل می شود، منجر به کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد شد.

چمران با بیان اینکه لایحه عوارض شهرسازی دیر به ما تحویل داده شد و اطلاعات ناقص بود، تاکید کرد: «عنوان کردیم شهرداری درصد و میزان افزایش پیشنهادی را سریع تر اعلام کند.»

رئیس شورای شهر تهران از زحمات عوامل برف روب هم تشکر کرد و گفت: «خوشبختانه آمادگی برای بارش برف ایجاد شده بود و برف اینبار ما را غافلگیر نکرد. تلاش های نیروهای انسانی شهرداری برای برف روبی و بازگشایی معابر قابل تقدیر بود.»

او در پایان هم ضمن تسلیت درگذشت محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش شهرداری به دلیل گاز گرفتگی، عنوان کرد: « باید تدبیری برای استفاده از وسایل گازسوز اندیشید تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم. از سویی دیگر باید طرحی دنبال شود که بر اساس آن ممنوعیت بهره گیری از شومینه ها و گرم کردن استخرها با استفاده از وسایل برقی و گازی اعمال شود.»

کد خبر 830076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha