گروه اجتماعی: به‌دنبال درج خبری با عنوان «مدارس سه نوبته می‌شود» در همشهری 29 اردیبهشت، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با ارسال نامه‌ای توضیحاتی در این باره ارائه کرده‌است.

در نامه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران آمده‌است: در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 5 همشهری مورخ 28 اردیبهشت(!) آن روزنامه تحت عنوان مدارس سه نوبته می‌شود، تکذیب می‌شود. لذا جهت روشن نمودن اذهان عمومی و خوانندگان محترم موارد مشروحه ذیل جهت درج ارسال می‌گردد.

1- در سال تحصیلی گذشته (87-86 ) آمار مدارس دو نوبته از 679 مدرسه با 16/29 درصد کاهش در سال تحصیلی 88-87 به 481 مدرسه رسیده ‌است.

2- آمار مدارس دو نوبته مناطق پر‌تراکم شهر تهران که اغلب در مناطق جنوبی به چشم می‌خورد از 428 مدرسه در سال تحصیلی 87-86 با 24/32 درصد کاهش به 290‌مدرسه در سال تحصیلی 88-87 رسیده‌است.

توضیح همشهری:

1- خبر امکان سه نوبته شدن مدارس در تاریخ 29 اردیبهشت ماه چاپ شده‌بود و نه 28 اردیبهشت.

2- خبر احتمال سه نوبته شدن مدارس را مدیر‌کل محترم نوسازی مدارس استان تهران در تاریخ 26 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اعلام کرده‌است. اگر سازمان آموزش و پرورش تهران اعتراض یا توضیحی در این باره دارد بهتر است به ایشان منتقل می‌کرد.

3- ما نیز همچون شما بر این عقیده هستیم در حالی که سال گذشته به دستور وزیر آموزش و پرورش برخی مدارس یک نوبته شد، البته مسائل و مشکلاتی به‌دنبال داشت، چگونه ممکن است هنوز سال تحصیلی به پایان نرسیده بیم سه نوبته شدن آنها رود!
برای اطلاع آموزش و پرورش شهر تهران اعلام می‌شود توضیحات کامل رئیس سازمان نوسازی مدارس در این باره در همشهری 31 اردیبهشت چاپ شده‌است.

در پایان از مسئولان آموزش و پرورش تهران تقاضا داریم که بهتر است به مسائلی مانند خالی نگه‌داشتن یک واحد آموزشی نوساز 22 کلاسه در جنوب تهران (منطقه‌16) به‌مدت حدود 2 سال تحصیلی توجه کنند.

درحالی که در همان منطقه، سالانه بیش از 120 میلیون تومان برای اجاره مدارس پرداخت می‌کنند.

کد خبر 83129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز