دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

شما در مناظره‌ها دیدید محمود احمدی‌نژاد در ارومیه گفت: عده‌‌ای از درون تشکیلات حکومتی از مسیر انقلاب و ملت منحرف شدند.

این نامزد انتخابات دهم معتقد است: در زمان جنگ تحمیلی که ملت ایران اکثریت قریب به اتفاق با کوپن زندگی می‌کردند و فرزندان خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند و حتی از سهمیه کوپن صرفه‌جویی می‌کردند و برای رزمندگان به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند، عده‌ای از همان افراد که گفتم، با استفاده از فرصت‌های ویژه یا امتیاز واردات و یا امتیاز توزیع و یا امتیاز ایجاد کارخانه - که هیچگاه آن را برپا نکردند - میلیاردر شدند و به زحمت‌ها و فقر ملت ایران خندیدند. کار به جایی رسید که آنها حکومت را حق خود دانسته و سایر ملت را دسته دوم و رعیت خود پنداشتند. 

احمدی‌نژاد درباره آنچه تخریب دولت نهم در ماه‌های اخیر خواند، گفت: شما در مناظره‌ها دیدید؛ همه آنها یک دروغ و یک فریب است.

ما سرباز عدالت‌ایم

میرحسین موسوی، در پیامی به مردم حامی خود گفت که در برابر تعصب هواداران رقیب خویشتندار باشند. در پیام این نامزد ریاست‌جمهوری درباره موج سبزی که اکنون برخاسته، آمده است: این موج که اکنون خود را به رخ می‌کشد کار امروز و این چند روز نیست، سال‌هاست که جریان دارد و ادامه خواهد یافت.

موسوی در ادامه پیام می‌نویسد: خشونت‌ورزی و زیاده‌روی شیوه زورگویان متعصب است، ما رنگ سبز را برگزیده‌ایم تا صلح را به یادمان آورد؛ سبز رنگ رشد است، رنگ اخلاق و معنویت است، رنگ ایرانی آزاد و آباد و بالنده است. ما سرباز آزادی و اخلاق و عدالت‌ایم، مراقب باشیم که قواعد بازی خشونت و زیاده‌روی را بر ما تحمیل نکنند.

این بازی را به شیوه آزادگان و صالحان باید پیش برد و برد. از همه کسانی که زیر رنگ سبز گرد آمده‌اند، انتظار می‌رود از خشونت و خشونت‌طلبان کناره‌گیری کنند، حقوق مخالفان را پاس دارند و قانون، اخلاق و قواعد اجتماعی را محترم شمارند تا رفتارشان الگویی برای آزادگی و بردباری به دست دهد و زمینه‌ای فراهم آورد تارؤیای مردم برای ایرانی آزاد و آباد، به واقعیت، نزدیک‌تر شود.

از فردای انتخابات

مهدی کروبی در جمع دانشجویان تبریز، 2 تن از اعضای کابینه‌ احتمالی‌اش را معرفی کرد. به گزارش ایسنا، مهدی کروبی، در دانشگاه تبریز، گفت: جمیله کدیور را با توجه به سابقه و تجربه‌اش و بنا بر توانایی‌اش به‌عنوان وزیر زن در کابینه‌ام معرفی می‌کنم و در واقع ایشان نخستین وزیر زن است که در جمهوری اسلامی ایران در کابینه دولتی حضور می‌یابد.

او در ادامه با معرفی محمدعلی رحمانی به‌عنوان دیگر عضو کابینه‌اش به سوابق وی اشاره کرد  و با معرفی کرباسچی، نجفی و عباسی‌فرد به‌عنوان اعضای کابینه‌اش گفت: اکنون با معرفی کدیور و رحمانی، 5 نفر از اعضای کابینه‌ام مشخص شده‌اند و می‌توانید ترکیب آن را تا حدودی حدس بزنید.

نفر دوم هستم

محسن رضایی معتقد است: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، من نفر دوم هستم و به خواست خدا و همراهی مردم در انتخابات موفق خواهم شد.  به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در اجتماع هوادارانش در تهران گفت: تازه‌ترین نظرسنجی از حدود 5 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اهواز، مشهد و شیراز نشان می‌دهد انتخابات با حضور میرحسین موسوی و محسن رضایی به دور دوم کشیده خواهد شد.

وی افزود: در چند روز اخیر تبلیغات منفی علیه من زیاد شده است و هر چه پیش‌تر می‌رویم فشارها و جو‌سازی‌ها زیادتر هم خواهد شد.

کد خبر 83143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز