همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سومین بانک دولتی روز سه‌شنبه 19 خرداد ماه به بازار سرمایه وارد شد تا تعداد بانک‌های حاضر در این بازار به 7 بانک برسد.

پیش از این 4 بانک خصوصی و دو بانک دولتی دیگر در بورس تهران پذیرفته شده بودند و امروز در جمع خود بانک صادرات را نیز به عنوان هفتمین بانک شناختند. [بانک صادرات چهارصدو پنجاهمین شرکت بورس شد]

6 درصد از سهام بانک صادرات ایران یعنی حدود یک میلیارد و 8 میلیون و 180 هزار سهم طی دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران به فروش گذاشته شد تا به این ترتیب سهم بانک‌های خصوصی از بازار پول کشور به 63 درصد رسید.

در تالار معاملات چه گذشت

اطلاع رسانی بورس تهران نیز در گزارشی اوضاع تالار معاملات را به صورتی که در ذیل می‌آید تشریح کرد:

هر کارگزار بورس اجازه خرید در نهایت 2 میلیون و 200 هزار سهم این بانک را داشت و در ابتدای عرضه سهام ساعت 10:10 دقیقه رقابت با ورود قیمت 100 تومان آغاز شد.

ساعت 10:15 دقیقه اولین معامله بانک صادرات با قیمت 1001  ریال ثبت شد.

ساعت 10:33 دقیقه تمامی سهام بانک صادرات به فروش رفت.

در نهایت و طی معاملات امروز بورس تهران ارزش بازار سرمایه با عرضه بانک صادرات از 527 هزار میلیارد و 211 میلیون ریال به 544 هزار میلیارد و 41 میلیون ریال رسید.

روند کلی معاملات بورس

در مجموع معاملات این روز یک هزار و 460 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 806.17 میلیارد ریال در بورس تهران دادوستد شد که در نتیجه آن شاخص کل قیمت سهام با 44.6 واحد رشد تا 9 هزار و 280 واحد افزایش یافت.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم امروز به ترتیب 42.2 واحد و 22.5 واحد رشد را تجربه کردند.

حجم تقاضا برای سهام فولاد مبارکه از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر در حدود 18.3 میلیون سهم به ارزش 39.74 میلیارد ریال و پس از آن، بیشتر دستور خریدهای صادر شده امروز بورس تهران مربوط به چادرملو و گل‌گهر بود.

در جدول عرضه امروز بورس تهران نیز عرضه 1.83 میلیون سهم به ارزش 12.74 میلیارد ریال، این شرکت را صدر نشین کرد.

در پایان معاملات نیز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات کمک فنرایندامین سایپا و باما جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، الکتریک خودرو شرق جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه و تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه، لیزینگ صنعت و معدن جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه و مدیریت سرمایه‌گذاری امید جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 83169

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز