مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: یکی از این هتل‌ها، هتل برج میلاد است که سرمایه‌گذارش سرمایه‌گذار خارجی است و کارهای نهایی‌اش انجام می‌شود، به یاری خدا ساخت این هتل منتج به انعقاد قرارداد آنهم به زودی خواهد شد.

خاصه باف

به گزارش همشهری؛ نوید خاصه باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در گفت‌وگویی آخرین وضعیت پروژه های سرمایه گذاری در پایتخت را تشریح کرد.

نگاه ویژه شهرداری تهران به جذب سرمایه گذار خارجی

سازمان سرمایه‌گذاری هنوز نتوانسته جایگاه اصلی خودش را در شهرداری تهران پیدا کند، البته وضعیت بسیار بهتر شده است؛ بگونه‌ای که نگاه‌هایی که به سازمان سرمایه‌گذاری در یکی، دو سال پیش بوده با امروزی که داریم صحبت می‌کنیم، خیلی متعادل‌تر شده و باید از این هم بهتر باشد. جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای اجرای پروژه های شهرداری تهران دنبال می‌شود و شهردار تهران با نگاهی که به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و در سفری که داشت ما را به این امر تشویق کرد و ما هم اطاعت کردیم، در حال حاضر یکی از موضوعاتی که سعی داریم با سرمایه گذار خارجی پیش ببریم، مسئله ساخت هتل‌ها است که از توان سرمایه‌گذاری خارجی استفاده می‌کنیم تا سرانه هتل را بالا ببریم.

هتل‌سازی در برج میلاد

یکی از این هتل‌ها، هتل برج میلاد است که سرمایه‌گذارش سرمایه‌گذار خارجی است و کارهای نهایی‌اش انجام می‌شود، به یاری خدا ساخت این هتل منتج به انعقاد قرارداد آنهم به زودی خواهد شد. همچنین ساخت یک هتل کوهستان در دستور کار قرار دارد که سعی داریم میان سرمایه‌گذار خارجی و داخلی رقابت ایجاد کنیم. مطالعه ساخت چهار هتل جنگلی در پایتخت درحال انجام است و کارهای اولیه در مورد هتل کوهستانی که در منطقه ۲ داریم انجام شده و امید است که یک سرمایه‌گذار قابل را جذب کنیم. ساخت هتل برج میلاد در مجاورت برج میلاد در مرحله کارشناسی است. باید آورده‌های طرفین کارشناسی، مدت‌ زمان اجرای پروژه جمع‌بندی و منتج به قرارداد شود؛ البته حدود ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان آورده سرمایه‌گذار است. یعنی ابعاد این پروژه آنقدر بزرگ است که باید دقت بیشتری روی آن انجام شود.

شهرداری تهران به دنبال جذب سرمایه گذار برای توسعه حمل‌ونقل

در حوزه اتوبوس فعلا فضای اتوبوس و تاکسی و .... در این فاز به سمت تأمین است. خیلی با شریک و سرمایه‌گذار در موردش مذاکره‌ای نشده است. اما داریم مدل‌هایی هم طراحی می‌کنیم که بیاییم مدل‌ را با تولید خودروی برقی اقتصادی کنیم. از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت کردیم و جلسات متعددی داشتیم که با اشتراک، زیرساخت برقش را شهرداری با وزارت نیرو پیش ببرد، مشتری‌اش هم شهرداری باشد، باید هم کارخانه‌ تولیدی و هم شبکه تولیدی را داشته باشیم که ضمن انتقال دانش تکنولوژی بتوانیم اشتغالزایی هم انجام دهیم. در فاز یک قرار است انشاء‌الله تا اسفندماه خودروهای برقی وارد تهران شوند، قطعا در این مرحله چون می‌خواستیم سرعت زیاد باشد و مردم بهره‌مند باشند، صرفا بحث تأمین مطرح است که فاز یک خودروهای برقی تأمین می‌شود و برای ادامه این مسیر و تبدیل ناوگان حمل‌ونقل به مدل‌های جذب سرمایه‌گذار، براساس انتقال دانش و تکنولوژی و تولید آن کار می‌کنیم.

پاسخ به طولانی شدن اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری

سرانجام پروژه و چرایی طولانی شدن اجرای پروژه هزار و یک شهر در منطقه ۲۲ نیز باید گفت که ابعاد این پروژه خیلی بزرگ است و مطالعه دقیقی روی پروژه نبوده است. در برنامه زمان‌بندی اشکال وجود داشته است چراکه حجم پروژه به آن بزرگی را گفته بود ۵ ساله تحویل می‌دهد؛ در حالیکه اگر همه شرایط محیا باشد هم نمی‌توان در ۵ سال تمام کرد پس نشان می دهد که وعده اتمام ۵ ساله یعنی برنامه‌ریزی غلط. در کنار این مشکل، مباحثی چون تحریم، کوتاهی‌های طرف مقابل و کوتاهی‌های شهرداری از جمله وجود معارض در زمین‌ها وجود داشت. البته در حال حاضر مشکل معارض رفع و رجوع شده است و به نقطه‌ای رسیدیم که همه این مشکلات را حل کردیم و حالا می‌خواهیم جلو برویم و سوال بپرسیم که چه کار باید انجام دهیم؟ تدبیری اندیشیده‌ایم که از آن طریق هم بتوانیم شهربازی را حفظ کنیم و بسازیم و هم حقوق از دست رفته طرف مقابل را ببینیم و هم منافع از دست رفته شهرداری را احیا کنیم. البته اجازه بدهید جزئیاتش را نگویم چون در حال توافق نهایی با شریک هستیم. به محض اینکه ان‌شاءالله به جمع‌بندی نهایی برسیم حتما رسانه‌ای می‌کنیم. چون بزرگترین پروژه شهرداری تهران است.

کد خبر 831810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیشنهاد عالی برای تهران IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 0
    پیشنهاد عالی برای تهران و دیگر کلان شهرها :::: شرکتهای مزاحم زیادی در تهران و کلان شهرها هستند که سالهاست ملزم به خروج و بازگشت به محیط عملیاتی هستند . ::::: باید قاطعانه این کار انجام و برجها و ساختمانهای متعدد آنها پس از فروش از سوی دولت یا بخش خصوصی ، به مجتمع مسکونی یا هتل تبدیل شوند . ::::: شرکتهای نفتی :::: حفاری :::: پتروشیمی :::: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران :::: شرکتهای فولادی :::: شرکتهای معدنی :::: تورم و مشکلات مسکن مردم نیز کاهش خواهد یافت .
    • علت حضور در تهران !! IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 0
      دفاتر شرکتها در تهران عموما با اهداف زیر ایجاد میشوند :‌ >>>>> - فرار مالیاتی به علت آسانگیری و فساد در امور مالیاتی تهران >>>>> - ایجاد اشتغال برای آشنایان >>>> - خوشگذرانی مدیران >>>>>
    • اشغالگران تورم ساز !! IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 0
      تشکیلات فولاد مبارکه در شهرستان مبارکه است. *** چندین برج و ساختمان بزرگ در مشهد ، گیلان ، مازندران ، اصفهان ، تهران و دیگر شهرها برای چه میخواهد ؟ *** فولاد مبارکه یک هیولای تورم ساز است !! **** ***هیولاها را از تهران خارج کنید !!!! **** با خارج کردن شرکتهای مزاحم از تهران ، برجهای آنها به هتل یا مجتمع مسکونی تبدیل شود : *****شرکتهای حفاری***** ایمیدرو**** پتروشیمیها**** شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران**** شرکتهای فولادی و ..**** دفاتر شرکتهای معدنی ***** ****ضمنا از ده سال پیش اینها مکلف به خروج از تهران بودند .
  • رسالت شهرداری تهران !! IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 0
    شهرداری تهران ( و دیگر کلان شهرها ) با پیگیری موضوع خروج شرکتهای مزاحم و دفاتر آنها از شهر و رفتن آنها به محیط عملیاتی آن شرکت ، میتوانند گام ارزشمند و مهمی در جهت کاهش مشکلات ترافیک ، آلودگی ، مسکن مردم و کمک به کاهش کسری بودجه دولت داشته باشند .