منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی گفت‌: اقدام اصلاح‌طلبان و بیانیه‌ای که از آنان صادر شد نشان داد آنان چهارچوب نظام را قبول داشته و در راستای آن پیشنهادات و انتقاداتی دارند که در هرحال عمل آنان مبارک و مقدس است. آن‌ها ثابت کردند با انتخابات قهر نیستند. 

منصور حقیقت پور

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۱۰ چهره اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای درباره انتخابات از اصلاح طلبان خواستند در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشند. این درحالیست که برخی جناح‌های سیاسی دائماً بر روی قهر با صندوق‌های رأی و تحریم انتخابات سخن به میان می‌آورند. همچنین در برخی رسانه‌ها در این ایام مکررا بیان می‌شد که اصللاح‌طلبان قصد شرکت در انتخابات را ندارند و دست‌اندازی برای این کارزار سیاسی خواهند شد.

در بین اسامی آن ۱۱۰ اصلاح‌طلب نام‌هایی چون غلامحسین کرباسچی، محمدجواد روح، محمد فاضلی، مقصود فراستخواه، مجید فراهانی، الیاس حضرتی، حمیدرضا جلایی‌پور، محمدرضا جلایی‌پور، الهه کولایی و... به چشم می‌خورد. در راستای این اقدام با منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

کار اصلاح‌طلبان قابل تقدیر است

حقیقت‌پور در ابتدا گفت: این دعوت دوستان اصلاح‌طلب از مردم در جهت شرکت در انتخابات گامی مؤثر و قابل تحسین است. باید از این افرادی که احساس مسئولیت کردند و در قبال منویات مقام معظم رهبری و در جهت پرشور برگزار شدن انتخابات پیش رو دعوت از مردم دعوت به عمل آوردند تشکر کرد. این اقدام اصلاح‌طلبان و بیانیه‌ای که از آنان صادر شد نشان داد آنان چهارچوب نظام را قبول داشته و در راستای آن پیشنهادات و انتقاداتی دارند که در هرحال عمل آنان مبارک و مقدس است. آن‌ها ثابت کردند با انتخابات قهر نیستند.

هرچه مشارکت بالا برود جایگاه ایران در جهان تحکیم می‌شود

وی افزود: هرچقدر مشارکت بالاتر باشد مجلس پیش‌رو وزین‌تر خواهد بود. هرچه حضور در انتخابات پرشور برگزار شود جایگاه ما در فضای بین‌المللی قوی‌تر و بهتر می‌شود و پایه‌های مشروعیت در نظام محکم‌تر خواهد بود. اصلاح‌طلبان پیغامی که منتقل کردند این بود که تن به قهر با صندوق‌های رأی نداده و انتخابات را تحریم نمی‌کنند. انتخابات ناموس مردم است، شاید گله و انتقاداتی در قبال برخی مصوبات و روندهای اجرایی وجود داشته باشد اما باید از اصل انتخابات دفاع کرد و امید است که با چنین اقداماتی ما شاهد حضور پرشور و مؤثر در انتخابات باشیم.

چاره در قهر کردن نیست

منصور حقیقت‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا رأی ندادن و عدم حضور در انتخابات اعتراض مثبتی به حساب می‌آید گفت: به هیچ وجه رأی ندادن چاره کار نخواهد بود. افراد می‌توانند حاضر در انتخابات شوند و به کسانی که فکر می‌کنند صالح نیستند رأی ندهند؛ به تعبیری التزامی به رأی لیستی نداشته باشند. تنوعی در انتخابات وجود دارد که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. همانطور که رهبری هم اشاره داشتند راه تغییر از مجلس و قوانین آن می‌گذرد، لذا حضور در انتخابات می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

کد خبر 831957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha