گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ساعت 8 صبح پنجشنبه 21 خرداد با پایان یافتن زمان تبلیغات کاندیداها تا پایان زمان رأی‌گیری، پلیس از اجتماعات و تجمعات جلوگیری خواهد کرد

و اگر کسانی بخواهند شادی کنند باید مراکزی را برای خودشان با کسب مجوز قانونی انتخاب کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌‌مقدم در تشریح اقدامات پلیس برای تأمین امنیت انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری، افزود: جلسات متعددی با ستادهای انتخاباتی داشتیم و نکات لازم را به آنها گوشزد کردیم.

پلیس تمهیدات لازم را برای تأمین امنیت انتخابات پیش‌بینی کرده است که  با اقدامات بموقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم.

وی بیان داشت: گستردگی، شور و هیجان و نشاط بالایی در صحنه انتخابات وجود داشت و تاکنون حواشی قابل‌قبولی داشتیم و هواداران ستادهای انتخاباتی همکاری و همیاری خوبی با پلیس داشته و دارند.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: در نیمه‌های شب راهبندان، ترافیک و بعضی ناهنجاری‌ها در گوشه و کنار داشتیم که بخشی از آن اجتناب‌ناپذیر بود و مردم به دستور پلیس تمکین می‌کردند.

سردار احمدی مقدم افزود: با اقدامات اتخاذ شده‏، خوشبختانه صحنه انتخابات بسترهای لازم را برای یک رقابت کاملاً سالم فراهم کرده و از طرفی آستانه تحمل مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و به سادگی با یکدیگر درگیر نمی‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: زمانی که ستاد انتخابات کشور پایان تبلیغات کاندیداها را اعلام کرد، تبلیغات کاندیداها و طرفداران آنها ممنوع شده و هرگونه فعالیت انتخاباتی تخلف است و پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد:‌ فضای امنیتی انتخابات بسیار خوب است و پلیس یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های خودش را تمرین و تجربه می‌کند.از سوی دیگر، رئیس پلیس تهران از برخورد پلیس با بسیجیانی که در نحوه تجمعات هواداران کاندیداها دخالت می‌کنند، خبر داد.

سردار عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص دخالت بسیج در نحوه تامین امنیت تجمعات هواداران کاندیداها یا دخالت آنها در نحوه تبلیغات کاندیداها توسط هواداران‌شان‏‎‎‏‎‏‏‏‏‏، خاطرنشان کرد: بسیج ماموریتی در این خصوص ندارد.

وی افزود: حتی نیروی مقاومت به رده‌های خود ابلاغ کرده است که هیچگونه دخالتی در این رابطه نداشته باشند.رئیس پلیس پایتخت درخصوص دخالت سازمان یافته بسیج در برهم زدن تجمعات هواداران برخی از کاندیداها تصریح کرد: ما با چنین موردی برخورد نکردیم.

رئیس پلیس تهران در ادامه تاکید کرد: انجام چنین مواردی توسط نیروهای بسیج یا هر نیروی دیگری تخلف محسوب می‌شود و پلیس مطمئناً درصورت مشاهده موارد این‌چنینی با آنها برخورد می‌کند.

اطلاعیه‌ ناجا

در همین زمینه نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اتمام زمان تبلیغات انتخاباتی در ساعت 8صبح امروز پنجشنبه 21 خرداد، نیروی انتظامی حلقه کنترلی کامل‌تری را اعمال کرده و براساس قانون از فضای عمومی مراقبت خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ملت بزرگ ایران به حول و قوه الهی و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) با لبیک به مقام معظم رهبری در 22 خرداد شور و هیجان ایرانی ـ اسلامی را به منصه ظهور رسانده و خود را آماده می‌کند که دیگر بار با مشارکت حداکثری، انقلاب را بیمه کند.

نیروی انتظامی فارغ از هرگونه جانبداری سیاسی و گرایش به کاندیدای خاصی، هوشمندانه از ابتدای شروع فعالیت‌های انتخاباتی با اشراف کامل، اوضاع را تحت نظر گرفته و با فراهم‌کردن بسترهای امنیت اجتماعی، زمینه مساعد برای ابراز احساسات هواداران و فعالیت‌های قانونی کاندیداهای محترم را فراهم کرده و در سایه همدلی، همکاری و انسجام اجتماعی خوشبختانه تاکنون معضل یا مشکل خاص امنیتی اتفاق نیفتاده است.

بدون شک شرایط امنیتی ایده‌آل کنونی، با وجود تراکم و گسترش شور و هیجان انتخاباتی قابل توجه در اقصی نقاط کشور، مرهون شعور اجتماعی، اخلاق مدنی و منش ایرانی ـ اسلامی است که ظرفیت اجتماعی و سیاسی بالای ملت بزرگوار ایران را یک بار دیگر به نمایش گذاشته است.

این نیرو بر خود لازم می‌داند از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری، احساس مسئولیت و هدایت‌های روحانیت معظم، نخبگان جامعه و به‌ویژه از صبر و شکیبایی و دلسوزی کاندیداهای محترم و هواداران عزیز آنها و به‌ویژه هموطنان عزیز تشکر کند.

همچنین در این رابطه متذکر می‌شود، با توجه به اتمام زمان تبلیغات انتخاباتی در ساعت 8صبح امروز پنجشنبه 21خرداد، نیروی انتظامی حلقه کنترلی کامل‌تری را اعمال کرده و براساس قانون از فضای عمومی مراقبت خواهد کرد.

بنابراین استدعا از کاندیداهای محترم و هواداران آنها این است که با رعایت قانون پلیس خدمتگزار را در انجام وظایفش یاری کنند.

هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیت ‌ترافیکی وجود ندارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ‌جمعه 22 خرداد هیچ‌گونه محدودیت یا ممنوعیت ترافیکی را اعمال نمی‌کند.

سرهنگ سید‌هادی هاشمی بیان داشت: تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها در خیابان‌های تهران، جمعه آزاد است و محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نداریم.

سرهنگ هاشمی تاکید کرد: مردم جمعه می‌توانند با خیال آسوده به هر نقطه‌ای از شهر با وسیله نقلیه شخصی سفر کنند، معمولاً در روز رأی‌گیری و انتخابات، میزان سفرهای درون شهری حتی از روزهای تعطیل کمتر است و هیچ مشکل ترافیکی در معابر شهر نخواهیم داشت.

کد خبر 83279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز