مهاجم لهستانی گل شماره۱۱۰۰۰ و نخستین گل از هزاره دوازدهم بارسلونا را به نام خودش ثبت کرد.

لواندوفسکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دقیقه۴۵ بازی با سلتاویگو برگی دیگر بر کتاب قطور تاریخ باشگاه بارسلونا افزوده شد. روبرت لواندوفسکی گل شماره۱۱۰۰۰ تاریخ این باشگاه را به نام خودش ثبت کرد. او در ثانیه‌های تلف‌شده مسابقه و دقیقه۹۷ گل دوم را از روی نقطه پنالتی به سلتاویگو زد تا یک برد غیرمنتظره ۲بر یک به بارسای بحران‌زده برسد. گل شماره۱۰۰۰۰ را لیونل مسی در همین روزها به ثمر رسانده بود؛ در ۲۳فوریه۲۰۱۶، با گل دوم مقابل آرسنال در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا.

با گلزنی مقابل سلتاویگو، روبرت لواندوفسکی برای سومین بازی متوالی موفق به گلزنی در لالیگا شد و در جدول گلزنان لالیگا، فاصله خود را با بلینگام صدرنشین، به ۵گل کاهش داد.

لواندوفسکی، حالا در ۷۹بازی با پیراهن آبی‌اناری‌ها ۵۰گل به ثمر رسانده است. گل اولش در این بازی، او را از رکورد داوید ویا عبور داد و با تیری آنری در عدد۴۹ برابر کرد و گل دوم شمار گل‌هایش را به ۵۰گل رساند.

بارسلونا فقط در ۸بازی از ۲۵بازی لالیگا در این فصل دروازه خود را بسته نگه داشته است. بارسلونا فصل پیش در ۱۹بازی از ۲۵بازی‌لالیگا گل نخوره بود.

ورزشگاه بالایدوس همچنان کابوس تراشتگن باقی مانده. دروازه‌بان آلمانی هرگز در بالایدوس برنده نشده بود که این‌بار برنده شد اما رکورد بسته نگه نداشتن دروازه‌اش در بالایدوس همچنان پابرجا ماند. او در این زمین در ۷بازی ۱۷گل از سلتا دریافت کرده. در تنها پیروزی بارسلونا در ۹بازی قبلی در ورزشگاه بالایدوس نتو درون دروازه بود.

ایاگو آسپاس باز هم به بارسا گل زد. کاپیتان سلتا حالا ۱۱گل در لالیگا به این تیم زده که بیشترین گل زده یک بازیکن در لیگ به بارسا در قرن جدید است. در نیم قرن اخیر تنها رائول اندازه او به بارسلونا گل زده و هوگو سانچس، مهاجم سابق مکزیکی رئال ۱۳گله است. کریستیانو رونالدو در لالیگا فقط ۹گل به آبی‌واناری‌ها زده بود و دیگو فورلان ۱۰گل.

ژاوی از کدام بازی حرف می‌زند؟

بارسلونا شانس آورد که با چنین نمایشی از این بازی پیروز بیرون آمد. در تیمی که ژاوی ساخته نشانی از پیشرفت دیده نمی‌شود. اظهارات او پس از بازی نگران‌کننده بود. جرارد رومرو، خبرنگار درباره این اظهارات او می‌گوید: «ژاوی گفته که تیم بازی خوبی انجام داد و او راضی است! اگر من رئیس بارسلونا بودم نگران این اظهارات می‌شدم. اگر آنچه ژاوی به رسانه‌ها می‌گوید همان چیزی است که او در رختکن به بازیکنان می‌گوید پس ما در شرایطی بسیار بدتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم، هستیم. مسابقه خوب؟ واقعا سلطان؟ در نیمه‌دوم چه کردیم؟ ما کاری نکردیم، یک ضربه پنالتی از آسمان افتاد پایین. بازیکنانی هستند که هنوز در حال راه رفتن هستند، بازیکنانی هستند که هنوز خوابند و شما از روی نیمکت هیچ کاری نمی‌کنید و بعد می‌گویید بازی خوبی انجام دادیم!؟ به‌عنوان یک هوادار بارسلونا، چگونه می‌توانم ۲روز بعد مقابل ناپولی به تیمم اعتماد کنم؟ چگونه می‌توانم روی مبل بنشینم و بازی را تماشا کنم؟ چه تضمینی وجود دارد که تیم من در یک مسابقه بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا اشتباه نکند؟ متأسفم، اما صحبت‌های سرمربی بارسلونا را نمی‌پذیرم.»

کد خبر 833443
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha