کمتر از دو هفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان زمان باقی مانده و اخبار انتخاباتی روز به روز داغ تر میشود.

حال و هوای انتخابات مجلس در ادوار گذشته

به گزارش همشهری آنلاین، بسته خبری تا انتخابات را با توئیت رئیس مجلس یازدهم آغاز میکنیم. قالیباف در توئیت خود به اقدامات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفته: از ۲۱ وعده‌ای انتخاباتی در سال ۹۸ برای قانون‌گذاری، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رسانده ایم و ۲ وعده قانونی تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قانونی باقی مانده که پیگیری می‌کنیم. قالیباف از مردم خواست اقدامات مجلس یازدهم را منصفانه بررسی کنند و گفت:همیشه معتقد بودم عیار افراد به کارنامه آن‌هاست، نه به ادعاهایشان. به انجام رساندن یک پروژۀ عمرانی یا تصویب و اجرای یک قانون راهبردی از هزاران حرف و ادعا برتر و سخت‌تر است؛

لیست شخصی مطهری

علی مطهری، نماینده ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس و کاندید این دوره از انتخابات مجلس، چند روزی میشود که فعال تر شده و هر روز اخباری مبنی بر لیست انتخاباتی خود منتشر میکند. مطهری در جدیدترین اظهارات خود گفته: لیست بنده برای انتخابات لیستی شخصی است. زمانی که بنده احساس کردم برخی احزاب و گروه‌های معتدل، قصدی برابی اعلام لیست ندارند، تصمیم گرفتم لیستی را از افراد معتدل، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، ارائه کنم. همین طور ممکن است برای برخی شهرستان‌ها نیز لیست بدهیم. مطهری در ادامه اشاره کرد: فهرست ما منتسب به روحانی، لاریجانی و رئیسی و هیچ شخص دیگری نیست/در فهرست ما هم اصول‌گرایان هستند و هم اصلاح‌طلبان.

دعوت بزرگان اصلاحات برای انتخابات

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق سازمان صداوسیما نیز گفت: بزرگان اصلاحات حتما مردم را به انتخابات دعوت خواهند کرد. هاشمی رفسنجانی در پایان عنوان کرد: مردم ایران اگر امنیت پایدار و آسایش و رفاه عمومی می خواهند باید بدانند که این موضوعات از طریق صندوق رای امکان پذیر است.

خاتمی موافق تحریم نیست

اما به سراغ علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر برویم. جایی که وی ادعا کرده : محمد خاتمی به هیچ وجه موافق تحریم انتخابات نیست. پیش تر نیز رئیس دولت اصلاحات عنوان کرده بود که اصلاحات با کسی و جمعی و نهادی قهر نیست؛ بخصوص با مردم قهر نیست، بلکه خود را در کنار مردم و همراه مردم می‌بیند و باید ببیند و البته انتقادهای جدّی دارد.

فقط در لیست شورای ائتلاف

مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم حضور در لیست امنا را تکذیب کرد و اعلام کرد فقط در لیست شورای ائتلاف(شانا) حاضر خواهد بود و در سایر ائتلاف‌ها حضور نخواهد داشت. پیش تر روابط عمومی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (اُمناء) اعلام کرده بود: اخیرا فهرستی با عنوان لیست انتخاباتی این ائتلاف در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که فاقد اصالت، نادرست و غیرواقعی است.

اصلاحات رای گیری کند

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی با کنایه به برخی جناح ها گفته: کسانی که تلاش می کنند نقش خود در ضعف و کاستی های موجود، نارضایتی بخشی از مردم و کاهش مشارکت در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را کتمان و به گردن دیگران بیندازند بهتر است بجای اینگونه فرافکنی‌ها، مردم را برای بهبود شرایط کشور و حل مشکلات، به شرکت پرشور در انتخابات دعوت کنند. معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سخنان برخی از فعالان سیاسی گفت: ای کاش چهره های شناخته شده جریان اصلاحات خود را در معرض رای و انتخاب مردم می گذاشتند تا پایگاه سیاسی و اجتماعی آنان معلوم شود.

نه به دعوت محسن رضایی

ابوالقاسم جراره دبیرکل جبهه شریان در اظهاراتی مدعی شده شریان(شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی) دعوت «محسن رضایی» را برای اعطای سهمیه به شریان نپذیرفته و آنان درحال ائتلاف با شورای وحدت هستند. دبیرکل جبهه شریان در ادامه گفت: ۱۵۰۰ نفر درخواست کردند با جبهه شریان وارد انتخابات شوند. همچنین هر وقت که جبهه پایداری با دبیرکل در نظر داشته باشند تا با شریان کار کنند با روی باز استقبال می کنیم اما تا این لحظه جبهه پایداری با شریان صحبت جدی نداشته است.

کد خبر 833643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha