سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

مجید سلطانی مدیرکل شرکت مخابرات ایران گفت: مردم به خوبی آگاه هستند وقتی قیمت اینترنت یا باند پهن به مدت شش سال تغییر نکرده است، به وزارت ارتباطات یا اپراتورها حق می‌دهند که این تغییر قیمت رخ دهد، چون این موضوع نهایتا به ضرر مردم تمام خواهد شد.

مجید سلطانی

به گزارش همشهری آنلاین، در بسیاری از دستگاه‌های کشور اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد که متأسفانه در بین هجوم اطلاعات و اخبار این روزها شاید به آن شکلی که در خور است بین مردم مخابره نمی‌شود. در حاشیه این دوره از نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها با مجید سلطانی مدیرکل شرکت مخابرات ایران در راستای اقدمات مثبت صورت گرفته گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

از مرکز شهرها تا دورافتاده‌ترین مناطق

سلطانی در ابتدا گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور کشور بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در این سال‌ها همواره کنار مردم و مسئولین بوده است و حجم گسترده‌ای از خدمات صوت و دیتا را به مردم ارائه می‌دهد، چه در بخش ثابت و چه در بخش سیار. امروزه شرکت مخابرات از مراکز شهرها تا دورافتاده‌ترین مناطق حضور دارد. اساساً نگهداری این شبکه چندلایه و پیچیده خود کار بزرگ و مهمی است که متأسفانه همین قضیه هم به مردم به خوبی گفته نمی‌شود. فلذا جدای از موضوع توسعه پایدار نگهداشتن همین ارتباطات که بسیار پیچیده هم است، از شاهکارهای شرکت مخابرات محسوب می‌شود. همکاران من در مخابرات تلاش شبانه روزیِ جدی دارند تا با پایدار نگهداشتن این شبکه کاری کنند تا مردم دیگر دغدغه ارتباطات صوتی و دیتا را به شکل ثابت و سیار نداشته باشند.

یک آمار بسیار مهم

وی افزود: اگر بخواهم آماری را در این باره ارائه دهم باید بگویم در دوسال گذشته ما ۲۵۰۰ سایت را در بخش روستایی توسعه داده‌ایم. خوشبختانه این از اهداف وزارت ارتباطات بود که مجری این طرح روستایی‌اش شرکت مخابرات است. ما همگام و همراه با سیاست‌های دولت در بخش توسعه زیرساختی سعی کرده‌ایم وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم.طرح توسعه فیبر نوری در لایه دسترسی‌ها از اهداف بزرگمان بود که خوشبختانه طبق تعهداتمان عمل شده و از ابتدا امسال بسیاری از مراکز صنعتی را به فیبرنوری مجهز کردیم.

ماجرای افزایش قیمت‌ اینترنت چه بود؟

سلطانی درمورد گران شدن اینترنت گفت: مردم ما خردمند هستند و به خوبی موضوعات را رصد می‌کنند؛ مردم به خوبی آگاه هستند وقتی قیمت اینترنت یا باند پهن به مدت شش سال تغییر نکرده است، به وزارت ارتباطات یا اپراتورها حق می‌دهند که این تغییر قیمت رخ دهد، چون این موضوع نهایتا به ضرر مردم تمام خواهد شد. توسعه اپراتورها بسیار موضوع حیاتی است، عدم توسعه ضرر بیشتری برای مردم خواهد داشت تا یک افزایش قیمت ۳۴درصدی که بعد از ۶ سال صورت گرفته است. هزینه اپراتور ۵برابر شده اما تنها ۳۴درصد به قیمت اینترنت‌ها اضافه شده.

کد خبر 833978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha