عضو شورای شهر تهران گفت: شن چاله‌ها که در منطقه ۱۸ قرار داشت و تهدیدی برای شهر محسوب می شد و قرار شده توسط سازمان نوسازی احیا شود و به مکان رویدادهای گردشگری تبدیل شود.

علوی

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به اقدامات مدیریت ششم شهر برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری، اظهار کرد: مدیریت اماکن گردشگری و میراثی در شهر تهران یکپارچه نیست و این بزرگ‌ترین ضعفی است که در تهران داریم و منجر به آن شده که شهروندان تهران از اماکن گردشگری و میراثی محله خود اطلاعی نداشته باشند.

او گفت: تصمیم گفتیم در شهرداری تهران اماکن گردشگری و میراثی که در هویت شهر و سلامت اجتماعی اثرگذار است، بررسی کنیم و متوجه شدیم که در شهرداری تهران هم این اماکن یکپارچه نیست و پراکنده بوده، بخشی از آن در حوزه معاونت اجتماعی، بخش در سازمان فرهنگی و هنری، بخشی در اختیار سازمان بازنشستگی و بخش دیگر در دست معاونت خدمات شهری است.

علوی بیان کرد: ما در شهرداری نتوانستیم این مورد را یکپارچه کنیم تا مردم احساس کند این خدمات از طرف شهرداری تهران ارائه می شود. راه آن این بود که سازمان گردشگری ایجاد شود و از دهه ۹۰ این موضوع دنبال شده و سعی کردیم آن را احیا کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بود شهرداری لایحه سازمان گردشگری را قبل از بودجه ۱۴۰۳ ارائه دهد و در بودجه موضوعات گردشگری را در نظر گرفتیم هزار میلیارد تومان برای موضوع گردشگری به صورت مستقیم بودجه در نظر گرفته شد تا هم آثار مرمت شود، هم قطب های گردشگری ایجاد شود و هم بودجه برای گردشگری در دل محلات در نظر بگیریم.

او با اشاره به اینکه شهرداری لایحه تشکیل سازمان گردشگری را قبل از بودجه نرساند، افزود: آمادگی داریم هر زمان ارائه شود اقدامات لازم را ایجاد کنیم چراکه زیرساخت ها فراهم شده و آمادگی این را داریم گردشگری محلات را در نظر داریم و برای سال جدید با تعریف مسیرهای گردشگری و اختصاص اتوبوس های گردشگری در دل محلات این طرح را راه اندازی خواهیم کرد.

علوی تصریح کرد: شن چاله ها که در منطقه ۱۸ قرار داشت و تهدیدی برای شهر محسوب می شد و قرار شده توسط سازمان نوسازی احیا شود و به مکان رویدادهای گردشگری تبدیل شود.

رییس کمیته گردشگری شورای شهر با اشاره به جذب سرمایه گذار از چین برای هتل سازی، گفت: یکی از زیرساخت هایی که برای جذب توریست نیاز داریم هتل است و در شهر تهران تعداد اتاق ها با میزان مسافران همخوانی ندارد و بازگشت سرمایه در هتل نسبت به تجاری و مسکونی دیرتر است بنابراین باید انگیزه سرمایه گذار را افزایش دهیم و طرف چینی قرار است که سرمایه گذاری کند و شهرداری هم در عوارض و ‌… باید به سرمایه گذاران کمک کنیم.

کد خبر 834151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha