عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه پیشنهادی، نیمی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری به توسعه حمل و نقل تعلق گرفته است.

حمل و نقل عمومی

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین از افزایش ۱۵ همتی بودجه توسعه حمل و نقل همگانی خبر داد و گفت: سال گذشته ما ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه شهرداری به این حوزه اختصاص دادیم و امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم که تقریبا حدود ۵۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوسرانی، تاکسی، موتورسیکلت برقی و زیرساخت‌های این حوزه خواهد شد. او پیش‌بینی کرد با تحقق این بودجه سال آینده، تحولی بزرگ در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام شود و شاهد اولین نوسازی‌ها و تسهیل تردد مردم در شهر تهران سال آینده باشیم.

استخدام راننده و راهبر به شرکت‌های سهامی عام واگذار می‌شود

امانی در زمینه کمبود نیروی انسانی با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران ، به اظهارات روز شهردار تهران در این خصوص که در شورا بیان شد، اشاره کرد و افزود: آن‌طور که آقای زاکانی در شورا توضیح دادند، قرار است شهرداری دیگر در این زمینه تولی‌گری نکند و راننده استخدام نکند. این کار، البته سیاست و خواسته شورا هم هست که شهرداری نگران نیروی انسانی نباشد و این کار را به شرکت‌های سهامی عام واگذار کند. به این ترتیب رانندگانی که این خودروها را در اختیار می گیرند، علاوه بر سودی که از محل رانندگی می‌برند سهامدار شرکت هم خواهند شد.

عضو شورای شهر تهران، واگذاری تامین نیروی انسانی به شرکت‌های سهامی عام را ایده بسیار خوبی دانست که در صورت اجرایی شدن، عملا هم شهرداری را از تولی‌گری و تصدی‌گری باز می‌دارد و هم برای رانندگان و مردمی‌ که سهام این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند انگیزه خوبی ایجاد می‌شود.

به گفته امانی، شرکت‌های مورد نظر قرار است از شرکت‌های نسل دوم وابسته به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران باشند تا سود این کار، هم به جیب کارکنان بازنشسته شهرداری تهران برود و هم به جیب کسانی که این سهام را خریداری می‌کنند.

کد خبر 834185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    برون سپاری این بخش هزینه بیشتری روی دست شهرداری خواهد گذاشت، چون شرکت خصوصی هر روز یک راننده را ممکن است روی ماشین آلات بگذارد و اتوبوس هم اگر خراب هم باشد،راننده با ماشین خراب هم مجبور است کار کند و کار کردن با خودروی معیوب که اگر ایراد موتوری داشته باشد، هزینه های سنگینی به بار خواهد آورد!! راهکارهای بهتر وجود دارد.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    باغ رضوان اصفهان و محدوده ی خوراسگان اصفهان ترمینال برون شهری و درون شهری ندارد. تا از اتوبوس هاس های بی ار تی که تعداد بیشتری مسافر جابجا می نمایند استفاده بشود.