شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: «می‌خواهم در سال جدید از همه مردم سرقت کنم». این جمله‌ای بود که یکی از اعضای باند مخوف کیف‌قاپی و زورگیری هنگام تحویل سال نو در جمع همدستانش گفته بود.

اعضای این باند 48 نفره، بعد از هر سرقت به پاتوق سردسته باند می‌رفتند تا بخشی از اموال مسروقه را به او تحویل دهند.

ظهر 19 آبان‌ 87 ماموران کلانتری 109 بهارستان حین گشتزنی در خیابان 17 شهریور به 2 نفر که در حال هل دادن یک موتورسیکلت بودند مظنون شدند و برای بررسی موضوع به طرف آنها رفتند و مردان جوان با مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند اما بعد از دقایقی تعقیب و گریز، یکی از آنها به نام حسین دستگیر و در بازرسی اولیه از وی یک قبضه چاقو و 2 عدد گوشی موبایل کشف شد.

با انتقال مرد جوان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، مشخص شد که وی از مجرمان سابقه دار بوده و یک ماه قبل از زندان آزاد شده اما به‌دلیل جرائمی که مرتکب شده تحت تعقیب پلیس قرار داشته است.

با این اطلاعات بازجویی از مرد جوان آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ماموران گفت: من عضو باندی هستم که زیر نظر مرد مخوفی اداره می‌شود. این مرد پاتوقی در حوالی سیدخندان راه‌انداخته و همه اعضای باند موظفند هر شب در آنجا جمع شوند و درصدی از سرقت‌هایی را که آن روز انجام داده‌اند به وی پرداخت کنند.

با اعتراف سارق جوان به 30 فقره کیف‌قاپی در این باند، تحقیقات پلیس برای دستگیری پدرخوانده کیف‌قاپان و اعضای باند آغاز شد و ماموران با شناسایی پاتوق آنها، آنجا را زیر نظر گرفتند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد تعداد زیادی از اعضای باند در این محل گرد هم می‌آیند تا سهم سرقت‌هایشان را به سردسته باند بپردازند، عملیات ضربتی آغاز شد و ماموران با ورود به این محل، 3 نفر دیگر از اعضای باند را دستگیر کردند اما اثری از پدرخوانده باند در آنجا پیدا نکردند.

با کشف تعدادی موتورسیکلت و اموال مسروقه در این محل، هر 3 متهم به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به فعالیت در باند زور گیری اعتراف کردند.

ما بعد از شناسایی طعمه‌هایمان در مقابل بانک‌ها به تعقیب آنها می‌پرداختیم و در فرصتی مناسب به آنها حمله کرده و با تهدید چاقو دست به سرقت پول‌هایی می‌زدیم که آنها از بانک دریافت کرده بودند. سپس خود را به پاتوق باند می‌رساندیم تا درصدی از پول‌های سرقتی را در اختیار سردسته باند قرار دهیم.

با اعترافات این 3 متهم، کارآگاهان جست‌وجو برای دستگیری پدرخوانده سارقان را ادامه دادند تا اینکه مدتی بعد موفق شدند مخفیگاه این مرد به نام مهدی را در خیابان پیروزی شناسایی کنند.

با محاصره این محل از سوی تیم‌های عملیاتی، ماموران در یک عملیات ضربتی قدم به مخفیگاه سردسته باند گذاشتند و وی را دستگیر کردند.

با کشف تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه، شناسنامه‌های سفید، مواد‌مخدر، گاز اشک آور و لباس نظامی در این محل، مرد درجه یک باند زورگیری به اداره آگاهی انتقال یافت و وقتی متوجه شد پلیس چند نفر از همدستانش را دستگیر کرده است، لب به اعتراف گشود.
با اعترافات مهدی، ماموران موفق شدند تعداد دیگری از اعضای باند را نیز دستگیر و از آنها مقدار زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط کنند.

درگیری ناکام

یکی از اعضای باند که ماموران موفق به دستگیری او شدند مردی به نام مسعود است که چک‌های مسروقه را وصول می‌کرد.

این مرد چهارم دی ماه گذشته وقتی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت پا به فرار گذاشت و در حالی که به شلیک‌های هوایی پلیس هم توجهی نداشت خود را به خیابانی در شرق تهران رساند اما در آنجا راه فرار خود را بسته دید و دستگیر شد.

این مرد در اعترافات خود گفت: با گواهینامه جعلی اقدام به وصول چک‌ها می‌کردم و 20 درصد از مبلغ هر چک را خودم برمی داشتم و بقیه را به مهدی- سردسته باند- می‌دادم.
یکی دیگر از متهمان نیز جوانی به نام ایمان است که وقتی خود را در محاصره دید، به سوی ماموران حمله‌ور شد و با مجروح کردن یکی از آنها پا به فرار گذاشت اما با اقدام به موقع سایر ماموران و شلیک تیر هوایی، وی نیز دستگیر شد.

در بازرسی از گوشی تلفن همراه این مرد، ماموران فیلمی را کشف کردند که نشان می‌داد ایمان در لحظه تحویل سال 88 به اتفاق دوستانش در جشنی شرکت کرده و در این جشن اعلام می‌کند که قصد دارد در سال جدید از همه مردم سرقت کند.

این متهم بعد از دستگیری به ده‌ها فقره کیف قاپی و زورگیری از شهروندان اعتراف کرد و مدعی شد تعدادی از طعمه‌هایش را با چاقو زخمی کرده‌ است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ماموران موفق شدند 48 نفر از اعضای این باند را که به‌صورت زنجیروار با یکدیگر در ارتباط بودند و در محدوده جنوب، شرق و شمال شرقی تهران جرایم خود را مرتکب می‌شدند، دستگیر کنند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از اعضای این باند یک جاعل حرفه‌ای‌ است که مدارک مورد نیاز برای نقد کردن چک‌ها و فروش اموال مسروقه را تهیه می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه اعضای این باند تا‌کنون به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، افزود: تا‌کنون تعداد زیادی از شاکیان شناسایی شده‌اند و اموال کشف شده از سارقان به آنها تحویل داده شده است.

کد خبر 83478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز