سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش برف - کولاک برف

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قم، اصفهان و مرکزی است.

سه‌شنبه بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده ادامه داشته و از اواخر وقت سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت شده و تقریبا در اکثر استان‌های کشور به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

سامانه بارشی روز پنجشنبه ـ به جز مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب کشور ـ در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شدت بارش پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

جمعه از گستردگی این سامانه کاسته شده و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

انتظار می رود امروز نیز دما، مانند روزهای قبل، روند کاهشی خود را ادامه دهد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 834801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    اوفی تا باشه از این جولان ها کشاورزان خوشحال باشند و شهری ها هوای پاک داشته باشند خدایا شکرت
  • رضا IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    سلام امیدوارم حال تمام ایرانی های عزیزم خوب و عالی باشه...خدا کنه تا آخر اسفند همینجور بارش ها در کل ایران ادامه داشته باشه...دیروز خداروشکر بعد از چند سال بالاخره در کرمان یه برف درستو حسابی بارید و قبل از برف هم یه باران خوبی هم زد خدا کنه کل کشور عزیزم (ایران) تا آخر اسفند بارندگی داشته باشه و از این بی آبی نجات پیدا کنیم باتشکر.🙏🌹❤️😘