گروه ورزشی: تیم ملی تکواندو ایران در حالی با 3 پیروزی به مرحله بعدی پیکارهای جام‌جهانی آذربایجان راه یافته که این دوره از مسابقات جام‌جهانی تکواندو متفاوت با تمامی دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

 استفاده از هوگوهای الکترونیکی و جهش تیم‌های کم‌نام و نشان از جمله تغییرات جدید در این رشته ورزشی در جهان است و از این پس تیم‌های طراز اول جهان برای قرار گرفتن در رده‌های بالای جهانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

در باکو و در همان روز اول نتایجی به دست آمد که همگان را متعجب کرد. تیم هلند ، چین‌تایپه را 3 بر 2 شکست داد. اردنی‌ها تیم قدرتمند اوکراین را 4 بر یک بردند و از همه مهم‌تر تیم ترکیه 5 بر صفر تیم صاحب‌نام چین را مغلوب کرد. در میان اتفاقات دو روز اول رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان با هوشیاری کامل در رقابت‌ها حاضر شد و در اولین رویارویی خود مقابل مصر قرار گرفت. در این مسابقه تیم ما با ترکیب میثم باقری، رضا نادریان، علیرضا نصر آزادانی، کوروش رجلی و حسین تاجیک روی شیاب‌چانگ رفت که در پایان با نتیجه 5 بر صفر مقابل این حریف به برتری رسید.

در این مبارزه میثم باقری در وزن اول برابر حریف مصری‌اش 12 بر 4 به پیروزی رسید. رضا نادریان که ظاهرا به دلیل افزایش وزن برای همیشه با وزن اول خداحافظی کرده در وزن دوم با نتیجه 8 بر 2 حریف خود را مغلوب کرد. علیرضا نصر آزادانی در وزن سوم با حساب 8 بر صفر پیروز شد. کوروش رجلی در وزن چهارم 8 بر 2 و حسین تاجیک در وزن پنجم با نتیجه 3 بر صفر مقابل حریفان مصری خود پیروز شدند. ذوالقدر مدیر فنی تیم‌های ملی ایران در پایان مسابقه با مصر گفت: «مصری‌ها حرفی برای گفتن نداشتند.» رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی ایران هم اظهار داشت: «تمرینات زیاد با هوگوهای الکترونیکی باعث شد تا به راحتی مصر را شکست دهیم.» وی افزود: «به‌رغم این پیروزی قاطع، من فکر می‌کنم توانایی تکواندو ایران خیلی بیشتر از اینهاست.»

پیروزی مقابل آلمان

تیم ملی تکواندو ایران در دومین روز از مسابقات جام جهانی تکواندو در باکوی آذربایجان تیم آلمان را هم با برتری قاطع 5 بر صفر ‌شکست داد. در این مسابقه تیم ما ارنج تیمی خود را تغییر و با 3 تکواندوکار جدید به روی شیاپ‌چانگ رفت.

علیرضا شکوری در وزن اول جایگزین میثم باقری شد. در وزن دوم بهزاد خداداد جایگزین رضا نادریان و در وزن پنجم هادی افشار جایگزین حسین تاجیک شدند. ضمن اینکه علیرضا نصر آزادانی و کوروش رجلی نیز در اوزان سوم و چهارم مانند مسابقه با مصر رقابت‌های خود را برگزار کردند. در مسابقه تیم‌های ایران و آلمان، علیرضا شکوری با نتیجه 10 بر صفر برابر حریف‌اش پیروز شد. بهزاد خداداد در مسابقه‌ای سنگین و نزدیک با نتیجه 10 بر 9 تکواندوکار آلمانی را مغلوب کرد و علیرضا نصر آزادانی با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید.

کوروش رجلی در شرایطی که در راند دوم با اختلاف یک امتیاز از تکواندوکار آلمانی جلو بود به دلیل انصراف حریف اش به پیروزی رسید.  هادی افشار نیز با نتیجه 5 بر 4 در مصاف با حریف آلمانی خود برنده شد. از سوی دیگر بانوان تکواندوکار ایرانی نیز که برای اولین بار با ترکیبی کامل به یک مسابقه جهانی اعزام شدند در دو روز اول موفق ظاهر شدند.

تیم ایران در دور اول با ترکیب سارا خوش‌جمال‌فکری، مهین اسماعیل‌نژاد، سوسن حاجی‌پور و پریسا فرشیدی، تیم کانادا را شکست داد. در این مسابقه مهروز ساعی تکواندوکار وزن پنجم ایران با امتیاز 3 بر صفر مقابل حریف کانادایی خود شکست خورد. تیم بانوان ایران در دومین مسابقه خود به مصاف تیم انگلستان رفت که در این مسابقه نیز تیم کشورمان برنده میدان بود. پیش از شروع مبارزه‌های جام‌جهانی تکواندو در باکو، رقابت‌های جهانی پاراتکواندو نیز برگزار شد که ایران با دو پاراتکواندوکار خود یک مدال نقره و یک مدال برنز به دست آورد. محمود جعفرزاده مدال نقره و مهدی پوررهنما مدال برنز این مسابقات را کسب کردند.

کد خبر 83493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز