درپی بررسی موضوع محله امامزاده یحیی در صحن شورای شهر تهران، اعلام شد ۸۵درصد این محله قدیمی بافت فرسوده است و رشد معکوس جمعیت در آن جریان دارد.

بافت فرسوده کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی انارکی در جلسه امروز شورای شهر در مورد وضعیت محله امامزاده یحیی گفت: محله امامزاده یحیی هسته اولیه تهران است و احتمال اینکه نقطه اولیه تهران باشد بیشتر از بقیه محلات است و محدوده این محله ۶۸ هکتار است که مشکلات و معضلات زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: این محله قدیمی تهران را اتباع بیگانه تصاحب کرده اند | نیمی از دانش آموزان این مدرسه پسرانه ایرانی نیستند

او با بیان اینکه ۸۵ درصد محله امامزاده یحیی بافت فرسوده است که رشد معکوس جمعیت داریم، افزود: به همین اندازه اتباع بیگانه مستقر شدند و مهمترین مشکل طرح تفضیلی آن است که از دهه ۷۰ بافت میراثی تهران شد و عملا هیچ کدام از معابر امکان تعریض ندارد و مهمترین مشکل آن هم عدم شکل گیری معابر به نسبت توسعه است و این در حالی است که اقدام میراث فرهنگی هیچ توجیه اقتصادی برای ساکنان ندارد و همین مسئله سبب ایجاد شب مردگی زیاد در این محله شده و ضوابط میراثی مانع ایجاد حس تعلق مردم به این محله شده است.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه برای اولین بار نقشه راهی پیشنهاد دادیم و ۲۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای حل مشکلات این محله دیده شده است، گفت: از حدود ۲۳۰۰ پارسل متأسفانه ۲۹۶ پارسل نوسازی شده اند و به نظر می‌رسد اگر در پایش طرح تفصیلی، نقطه ارتفاعی محله را افزایش دهیم کلید حل مشکلات محله امامزاده یحیی خواهد بود. محمدی انارکی اعلام کرد: مجموعه ورزشی فاخری درحال ساخت است که نیمه اول سال آینده مجموعه آبی و توپی تقدیم مردم محله می‌شود.

کد خبر 835181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha