رایزن حقوق‌بشر نمایندگی ایران گفت: آلمان با سابقه سیاه خود که اعتبار اخلاقی، حقوق بشری و سیاسی را برای عضویت در شورای حقوق بشر از دست داده است، نمی‌تواند درباره حقوق بشر به ایران توصیه کند.

رایزن

به گزارش همشهری آنلاین رایزن حقوق بشر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به اظهارات روز سه شنبه گذشته وزیر امور خارجه آلمان در بخش عالی رتبه نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر علیه کشورمان، در سخنانی در جلسه روز چهارشنبه این شورا با رد این اتهامات گفت: کشوری که اتهاماتی علیه کشور من مطرح کرده، خود از تاریخی پر از نقض‌های گسترده حقوق بشری رنج می‌برد که هم در داخل مرزهای خود و هم در کشورهای دیگر انجام داده است.

احمدی افزود: این روزها، چنین تاریخچه و خاطراتی برای مردم ایران و جامعه بین‌الملل با حمایت مقامات عالی رتبه این کشور از جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، زنده شده است.

وی ادامه داد: در حالی که نیروهای اشغالگر اسرائیل بی‌رحمانه خانه‌ها، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های انسانی در غزه را بمباران می‌کردند، صدراعظم آلمان به تل‌آویو سفر می‌کند و حمایت خود را از این جنایات اعلام می‌کند و در حالی که جامعه بین‌المللی در شوک و وحشت از مرگ هزاران کودک فلسطینی است، وزیر امور خارجه آلمان به تل‌آویو سفر می‌کند و حمایت خود را از مرتکبین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعلام می‌کند.

احمدی در ادامه سخنرانی خود گفت: رهبران آلمان که مدعی دفاع از حقوق زنان و دختران هستند، کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی را در حمایت از رژیم اسرائیل تصویب می کنند در حالی که هزاران زن و دختر فلسطینی به خاطر بمباران‌های بی‌رحمانه اسرائیل در غزه و سایر مناطق فلسطین، کشته شده و یا مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

رایزن حقوق بشر نمایندگی دائم کشورمان در ژنو همچنین افزود: در حالی که همه زیرساخت‌های انسانی، بیمارستان‌ها، مدارس در غزه تخریب شده‌اند و هر موجود زنده‌ای در این منطقه از جهان توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل کشته می شود، رهبران آلمانی که ادعا می‌کنند از حقوق بشر دفاع می‌کنند، پس از صدور رای دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل برای توقف نسل کشی در فلسطین، از این رژیم حمایت می کند.

احمدی در پایان سخنرانی خود خطاب به اعضای شورای حقوق بشر گفت: این کشور با چنین سابقه‌ای، اعتبار اخلاقی، حقوق بشری و سیاسی برای عضویت در شورای حقوق بشر را از دست داده است، و با این رویکرد، نمی‌تواند درباره حقوق بشر در کشورهای دیگر، از جمله کشور من، حرف بزند یا توصیه‌ای ارائه دهد.

کد خبر 835746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    54 12
    کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند. کشورهای غربی جنایتکار بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی جنایتکار که از سال 1945 تاکنون به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    43 10
    آلمان و متحدانش مسئول اصلی جنگ اوکراین هستند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    40 11
    با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    39 17
    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره از همان ابتدا در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بود و مقصر اصلی 100 درصد فقط دولت حسن روحانی بوده است. مشکلات اصلی آمریکا و متحدانش با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، توافق هسته ای و برجام ندارد و چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودن و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند. برجام از سال 1394 تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است. آمریکا با خروج غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام در سال 97 منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    29 7
    اسرائیل به کدام قانون و مجوز از سال 2011 تاکنون به سوریه و هم لنبان حمله و تجاوز می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. / اسرائیل و آمریکا با کدام قانون و مجوز به غزه تجاوز و حمله کرده اند و تاکنون بیش از 31 هزار نفر مردم مظلوم بی دفاع و بی گناه غزه را قتل عام کرده اند.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    37 7
    سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانش در جنگ سوریه بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانش در جنگ سوریه بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانش در جنگ سوریه بوده است.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    35 8
    جنایت، تجاوز و حمایت هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و هم دولت سوریه بوده است.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    33 7
    از سال 2011 تاکنون اردوغان جنایتکار با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل وارد سوریه و هم عراق کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    24 6
    سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    32 6
    ایران هم باید آمریکا و انگلیس را در منطقه تحریم کند آمریکا و هم انگلیس حق حضور در منطقه را ندارند.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    33 8
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون همه جانبه از اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و هم انواع سلاح های مختلف اوکراین جنایتکار را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید جنایتکار، ایران را به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اوکراین متهم می کند شرم آور و تاسف بار است. اوکراین ادعاها درباره استفاده روسیه از موشک‌های ایرانی را رد کرد
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    33 7
    آمریکا شریک مستقیم جنایات صهیونیست‌هاست آمریکا شریک مستقیم جنایات صهیونیست‌هاست و جنگ علیه غزه، سبب رسوایی آمریکا و دیگر کشور‌های غربی شده است. دشمن اسرائیلی به جنایات خود در آستانه ششمین ماه تجاوزات به نوار غزه با حمایت و شراکت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی و خیانت گسترده عربی ادامه می‌دهد.