با گذشت چندین روز از سیلاب در سیستان و بلوچستان همچنان نیروهای امدادی برای کمک به سیل‌زدگان در حال تلاش هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون به بیش از ١٩ هزار نفر در ۴۵۰ روستای متأثر از سیلاب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شده است.

تیم‌های راهداری در جنوب استان سیستان و بلوچستان در تلاشند جاده‌هایی که در پی سیل اخیر در جنوب استان مسدود شده‌اند را بازگشایی کنند. تلاش ویژه تیم ها بر این است که آب‌گرفتگی در راه‌های ارتباطی میان روستاهای شهرستان دشتیاری را برطرف کنند. بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، فرایند بازگشایی کامل راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان حدود یک هفته طول خواهد کشید. هنوز برخی جاده‌های ارتباطی در این منطقه با آب‌گرفتگی مواجه هستند.

ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور هم گفت: تاکنون براساس برآوردهای صورت گرفته ۲ هزار میلیارد تومان در پی سیل به استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است. به علت این سیلاب‌ها و آبگرفتگی حدود ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که از این تعداد ۳۰۰ واحد احداثی (باید نوسازی شود) و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.

تلفات جانی‌ در سیلاب نداشتیم

رأفت، سرپرست فرمانداری دشتیاری گفت: با سیلاب عظیمی که رخ داد، تعدادی از روستاها دچار آبگرفتگی شدید شدند، اما تعداد دیگری از روستاها از آبگرفتگی خارج شده‌اند. ۷ نفر از کشاورزانی که در سیلاب محاصره شده بودند و امکان جابه جایی نداشتند توسط گروه‌های مردمی با قایق خارج شدند و نجات پیدا کردند.

کد خبر 836748
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha