چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

لس آنجلس: مردی که برای فرار از دست پلیس بیش از 12ساعت در کانال فاضلاب پنهان شده بود، سرانجام خودش را تسلیم کرد.

این مرد پس از دستبرد زدن به یک فروشگاه در حال فرار بود که پلیس به تعقیبش پرداخت. وی به فرار کردن ادامه داد و وقتی به یک کوچه بن‌بست رسید به زحمت وارد کانال فاضلاب شد.

ماموران پلیس که شاهد این صحنه بودند با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کردند او را بیرون بیاورند اما این سارق بیشتر وارد کانال فاضلاب شد و تلاش 12 ساعته پلیس برای بیرون آوردنش به نتیجه نرسید.

سرانجام خبرنگار یکی از شبکه‌های تلویزیونی موفق شد با تلفن همراه او تماس بگیرد و پس از مدتی صحبت کردن با این مرد او را راضی کرد تا خودش را تسلیم کند.

کار بدون دستمزد

لندن: یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی انگلیس در بیانیه‌ای از کارمندان خود خواسته است دست‌کم به مدت یک ماه بدون دریافت دستمزد کار کنند.

این شرکت هوایی که بیش از 40 هزار کارمند دارد در پیامی الکترونیکی خطاب به کارمندانش اعلام کرده است که به دلیل ضرردهی قابل توجه این شرکت از عهده پرداخت دستمزد‌ها دست‌کم برای یک ماه برنخواهد آمد.

به گفته مدیر این شرکت که در ماه گذشته متحمل 400 میلیون پوند ضرر شده است، هیچ نشانه ای از بهبود اوضاع وجود ندارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در طول 30 سال فعالیت در این صنعت تا کنون به چنین رکودی برخورد نکرده بودیم و متاسفانه در آینده‌ای نزدیک امکان حل مشکلات وجود ندارد. البته مدیر این شرکت هوایی تاکید کرد که کارمندان می‌توانند در صورتی که با طرح پیشنهادی شرکت موافق نیستند از کار کردن بدون دریافت دستمزد خودداری کنند.

تلفن همراه نجات دهنده

فیلادلفیا: در حالی که هر روز گزارش‌های تازه‌ای در مورد آسیب‌های وارده از طریق تلفن همراه به سلامت بدن مخابره می‌شود، یک دستگاه تلفن همراه جان صاحبش را نجات داد.

ماجرای این نجات معجزه‌‌آسا از این قرار بود که کارمند یک فروشگاه زنجیره‌ای در حال مرتب کردن یکی از قفسه‌ها بود که یک سارق از پشت به او حمله کرد و با چاقویی که در دست داشت به وی ضربه زد.

نکته جالب اینجا بود که سارق دقیقا چاقو را به محلی وارد کرد که تلفن همراه این مرد قرار داشت و به همین دلیل آسیبی به او نرسید. کارمند فروشگاه هم با استفاده از این فرصت توانست در یکی از اسپری‌های مو که در قفسه قرار داشت را باز کند و آن را به صورت سارق بپاشد.

به این ترتیب سارق برای چند دقیقه بینایی‌اش را از دست داد و او توانست با پلیس تماس بگیرد. پلیس می‌گوید در صورتی که تلفن همراه از ضربه چاقو جلوگیری نمی‌کرد، احتمال مرگ این مرد بسیار جدی بود.

3سرقت در 30 دقیقه

فیلادلفیا: یک زن میانسال حدود نیم ساعت تلاش کرد تا  به 3 بانک دستبرد بزند. این زن حوالی ساعت 9 صبح وارد یک بانک شد و با ارائه چک جعلی به صندوقدار بانک، از او پول خواست.

اما ظاهرا صندوقدار متوجه جعلی بودن چک می‌شود و پولی به او نمی‌دهد و این زن به سرعت بانک را ترک می‌کند. چند دقیقه بعد او وارد بانک دیگری شد و همین اقدام را تکرار کرد و باز هم ناکام ماند. اما در بانک سوم که نزدیک 2 بانک دیگر قرار داشت شگرد این زن موثر واقع شد و او پس از دریافت پول پا به فرار گذاشت.

از سوی دیگر در هیچ‌یک از فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته نشانه‌ای که از مسلح بودن این زن حکایت داشته باشد به چشم نمی‌خورد و معلوم نیست این زن با چه روشی چک‌های بانکی را مطابق با اصل آن جعل کرده است.

هرچند پلیس مدت کوتاهی پس از سرقت‌ها به محل رسید اما نتوانست این زن را دستگیر کند و پیگیری‌ها برای شناسایی‌اش ادامه دارد.

کد خبر 83753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز