وقتی ده‌روسی در مدت زمان کوتاه شرایط رم را تغییر داد و توانایی‌هایش را به رخ کشید.

ده روسی ژابی آلونسو

به گزارش همشهری‌آنلاین، به چند دلیل خاص این فصل از رقابت‌های لیگ اروپا جذابیتی بیشتر از همیشه دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این ادعا، وجود چند سرمربی بسیار خاص در این رقابت‌هاست؛ از یورگن کلوپ تا ژابی آلونسو و البته سرمربی جدید و یار قدیمی رم، دانیله ده‌روسی. همه این مربی‌ها، پنجشنبه‌شب مهیجی را در لیگ قهرمانان اروپا پشت‌سر گذاشتند.

رم در ۷هفته ساخته شد!

می‌گویند رم با این همه عظمت در ۷روز ساخته شده، اما ده‌روسی هم در زمانی حدود چندماه رم را ساخته است. تیم آسیب‌پذیر مورینیو با آن دفاع مطلق و غیرجذاب که شباهتی به فلسفه رم نداشت، حالا به تیمی قدرتمند تبدیل شده که در یورولیگ ۴گل به برایتون می‌زند؛ آن هم درحالی‌که قبل از بازی، همه برایتون را شانس پیروزی می‌دانستند. از زمان رفتن مورینیو، رم دیگری متولد شده است. همانطور که از زمان قرارگرفتن دی‌زربی در فهرست مربیان مدنظر بارسا هم، برایتون روز خوش ندیده است! این تیم در لیگ برتر روزهای بدی را سپری می‌کند و حالا عملا از یورولیگ کنار رفته است.

ژابی باز هم گریخت

وقتی سوت پایان نیمه‌اول بازی قره‌باغ و لورکوزن زده شد، همه متعجب بودند؛ چراکه لورکوزن با ۲گل عقب افتاده بود و در آستانه تحمل نخستین شکست رسمی این فصل قرار داشت. اوضاع برای تیم ژابی خطری بود اما او توانست به کمک چند تعویض، ورق بازی را برگرداند. این مسابقه در نهایت با تساوی ۲-۲ تمام شد تا روند بی‌شکستی تیم آلونسو حفظ شود؛ تیمی که به یاد بایر۲۰۰۲ مدعی بردن همه جام‌ها به شمار می‌رود و امیدوار است به سرنوشت آن تیم رویایی که در نهایت هیچ جامی نگرفت و نورکوزن خطاب شد، تبدیل نشود.

خیال آسوده، خیال ناآرام

لیورپول این هفته بلایی سر رقیبش آورد که از همین حالا صعودش به دور بعدی قطعی است. اسپارتاپراگ اصلا حریفی برای مهار داروین نونیز در زمین مسابقه نبود؛ پسری که خیلی سرحال است و مدام برای کلوپ گل می‌زند. برخلاف لیورپول که با پیروزی ۵ بر یک مقابل اسپارتا خیال راحتی برای رفتن به مرحله بعدی دارد، میلان به‌خاطر برد نزدیک ۴ بر ۲ مقابل حریفش اسلاویا، نگران بازی بعدی خواهد بود. آنها در حالی این برد نزدیک را تجربه کردند که چیزی حدود ۷۰دقیقه، یک بازیکن بیشتر در زمین مسابقه داشتند و از این نظر کاملا برتر بودند.

کد خبر 837781
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha