مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو ۱۱ تقاطع غیرهمسطح در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حق لطفی

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ضمن اعلام اتمام مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو ۱۱ تقاطع غیرهمسطح در سال ۱۴۰۲ از ثبت رکوردی جدید در مقاوم سازی پل های سواره رو شهر تهران خبر داد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های سواره رو از سال ۱۳۹۰ در دستورکار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرارگرفت و در طول ۷ سال ابتدایی مقاوم سازی پل‌های سواره رو، عملیات اجرایی مقاوم سازی پل های سواره‌رو در ۲۳ تقاطع غیرهمسطح به پایان رسید و پس از آن در حدود ۴ سال تنها مقاوم سازی پل‌های سواره رو ۱ تقاطع غیرهمسطح به ثمر نشسته بود. به این ترتیب باید گفت که مجموع آمار مقاوم سازی پل‌های سواره رو در ۱۱ سال به ۲۴ تقاطع غیرهمسطح رسیده بود.

به گفته حق لطفی« پس از انتقال ماموریت مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های سواره در زمستان ۱۴۰۱ به سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و در اقدامی بی نظیر، مقاوم سازی پل‌های سواره رو در ۱۱ تقاطع غیرهمسطح تاکنون به ثمر نشست. ناگفته نماند که براساس برنامه مصوب پنج ساله سوم توسعه شهر، مقرر شده بود که پل‌های ۷ تقاطع غیرهمسطح مقاوم سازی بشوند و به این ترتیب ما از برنامه توسعه شهر جلوتر هستیم.»

رکورد مقاوم سازی پل‌های تهران شکسته شد | این ۱۱ پل‌ مقاوم‌تر شدند

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ادامه گفت: این ۱۱ تقاطع غیرهمسطح که مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های آنها در سال جاری به پایان رسیده، شامل پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با نمایشگاه بین المللی تهران، پل تقاطع بزرگراه های شهید سلیمانی با حقانی، پل تقاطع بزرگراه شهید بابائی با بلوار استخر، پل تقاطع بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی با بلوار فرحزادی، پل تقاطع بزرگراه شهید فهمیده با بلوار شیشه مینا (ضلع شرقی استادیوم آزادی) و پل تقاطع بزرگراه شهید فهمیده با بلوار چوگان (ضلع غربی استادیوم آزادی)، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی و همچنین پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان ولیعصر(عج)، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بلوار نلسون ماندلا، پل تقاطع بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی با بلوار سعادت آباد و پل تقاطع بزرگراه شهید آوینی با خط راه آهن (کمربندی شهر ری) می‌شود.

گفتنی است مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو شامل تقویت ستون‌ها با ژاکت بتنی، تقویت سرستون ها با افزایش مقطع، عملیات پس کشیدگی، تقویت فونداسیون، خاکبرداری، تخریب، برچیدن کاور، کاشت میلگرد، آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی و خاکریزی است.

کد خبر 838481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha