اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از برخی پروژه‌های فرهنگی تهران بازدید کردند و قرار است که ساختمان بلدیه در مهرماه سال آینده افتتاح شود.

ساختمان بلدیه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس معدنی‌پور، زهرا شمس احسان، سید احمد علوی و علیرضا نادعلی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز- دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲- با حضور در محل اجرای پروژه ساختمان بلدیه از روند عملیات عمرانی در این طرح بازدید کردند.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید با بیان اینکه فاز اول اجرای تاسیسات این ساختمان به پایان رسیده است، گفت: آسانسورها، هواسازها و چیلرها خریداری شده است. البته که این پروژه نیاز به حمایت ویژه دارد اما در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: ما با حمایت‌ها توانستیم تا این مرحله پیش برویم اما نیاز داریم که حمایت‌ها تداوم داشته باشد. مشکلی در رابطه با همکاری شورای شهر وجود ندارد، مسئله تامین مالی است که باید انجام شود. به هرشکل پیمانکار تغییر یافته و بخش عمده‌ای از خرید تجهیزات نیز انجام شده است.

حق‌بین با بیان اینکه تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از اجرای کف کاذب به پایان می‌رسد، گفت: اجرای رمپ نیز پایان فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد. این پروژه دست‌خوش تغییرات زیادی در سالهای اخیر شد. از سال ۹۶ خاکبرداری آغاز شده و یک سال این پروژه معطل جابجایی پیمانکار بود. خوشبختانه امروز مشاور و باقی ارکان پروژه پای کار هستند. تخصصی‌ترین پیمانکار در بخش ابنیه به کار گرفته شده و از مهرماه کار خود را آغاز کرده است.

حق‌بین با اعلام اینکه اگر روند اجرا به همین سرعت پیش برود تا مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد، توضیح داد: این طرح سه پیمانکار دارد که شامل پیمانکار کلی، آسانسور و سالن است. پیش‌پرداخت‌ها صورت گرفته و تجهیزات نیز خریداری شده است. اجرای تراس‌ها و نورپردازی‌ها نیز به اتمام رسید در سالهای قبل اراده کافی و اعتبار مورد نیاز وجود نداشت اما امروز ما اراده خود را برای اتمام طرح به کار گرفته‌ایم.

معماری ایرانی- اسلامی در احیای بلدیه مورد توجه قرار گرفته است

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه این ساختمان، خانه شهر و نماد شهرداری و مدیریت شهری پایتخت است، تأکید کرد: این نماد بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد تا نماد شهر تهران باشد. پیش‌بینی‌های درستی در این پروژه انجام شده و معماری ایرانی- اسلامی مورد توجه قرار گرفته و کارکردها نیز مدنظر بود. ماهیت پروژه فرهنگی و اجتماعی است و حضور ما برای حمایت از این طرح جهت اتمام آن در سال آینده است.

معدنی‌پور ادامه داد: تلاش ما بر این بود در بودجه سال آینده، اعتبار برخی پروژه‌ها کاهش پیدا نکند و یکی از این پروژه‌ها خانه شهر بود. اهتمام جدی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای حمایت از این طرح وجود دارد. نگاه بنده این است که طرحی که سالها روی آن فکر شده، به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: این پروژه باید بسیار زودتر از این بهره‌برداری می‌شد اما متأسفانه عملیاتی نشد، ما باید تلاش کنیم تا این ساختمان برای خدمات‌رسانی به شهروندان افتتاح شود.

ضرورت ایجاد پلازا در اطراف بلدیه

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید اعتبارات این طرح تامین شود تا بتوانیم در سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: آنچه اهمیت دارد تامین اعتبار پروژه است که باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تامین شود.

او با بیان اینکه ما ساختمان اصلی شهر -به مفهومی که باید وجود داشته باشد- نداریم، افزود: پلازا و گذرراسته باید در طراحی‌ها در اطراف این ساختمان مورد توجه قرار بگیرد.

نمایش آینده تهران در بلدیه

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز تأکید کرد: ادامه روند عملیات عمرانی این پروژه نیازمند حمایت شورا در پیش‌بینی اعتبارات است. این پروژه یکی از طرح‌های تقریباً تعطیل در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری بود. در ابتدا پیشنهاد بر این بود که این ساختمان تبدیل به شهرداری منطقه و یا یک ساختمان فرهنگی و هنری زیر نظر معاونت اجتماعی و فرهنگی باشد. یکی از ایده‌ها نیز احیای ساختمان بلدیه بود.

محمدخانی با تاکید بر مدیریت مردم‌محور در شهرداری تهران، گفت: باید از مسیر ارتباطات این مدیریت را محقق کرد و تمام اعتبارات باید در مسیر ارتباطات هزینه شود. نظر ما این است که باید در این مجموعه با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کنیم.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران«ساخت موزه برای آشنایی مردم با تاریخ بلدیه تا به نمایش گذاشتن آینده تهران در این ساختمان پیش‌بینی شده است، با توجه ویژه معاونت فنی و عمرانی، ایرادها رفع و رجوع شد. تزریق اعتبارات نیز در یک مقطع صورت گرفت که باید تداوم داشته باشد. بخش عمده‌ای از ساختمان بلدیه به موزه با تعریف جدید اختصاص داده شده است. نگاه ما به موزه به عنوان رسانه است؛ موزه در دنیا تبدیل به یک مکان‌رسانه شده و پیام‌ها به مخاطبان در همین فضا منتقل می‌شود.

او تأکید کرد: از این ساختمان برای جلسات دیدار میهمانان بین‌المللی با شهردار تهران استفاده و در جریان بازدیدها، اطلاعاتی از گذشته و برنامه‌ریزی‌ها برای آینده پایتخت ارائه خواهد شد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه یکی از ایرادهای پایتخت مربوط به پیشی گرفتن عملیات عمرانی از آموزشی است، تأکید کرد: نمای ساختمان بلدیه از معماری ایرانی بهره گرفته است، نگرانی ما این است که فضای داخلی تبدیل به یک فضای مدرن همچون باغ موزه دفاع مقدس و یا باغ کتاب شود.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به همراه سخنگوی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۷ از روند اجرای عملیات عمرانی خانه روزنامه‌نگاران بازدید کردند.

کد خبر 838499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha