حسین فرکی مربی اسبق تیم ملی اعتقاد دارد برای جوانگرایی باید بررسی های لازم صورت بگیرد و همان هدف گذاری امیرقلعه نویی را پیش گرفت.

تیم ملی

فرکی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به شرایط تیم ملی بعد از رقابت های جام ملتهای آسیا تاکید کرد: کلیت جوانگرایی در تیم ملی که باید انجام شود. خود قلعه نویی هم می داند این موضوع بحثی است که باید با بررسی های لازم انجام شود. به صرف اینکه می خواهیم جوانگرایی کنیم نباید نیروهای توانمند و با کیفیت را نادیده بگیریم. آنها باید جایگاه خودشان را داشته باشند. من خودم همیشه در کارم نگاهم همزمان به بازیکنان با تجربه و تعدادی بازیکن جوان بود این دو در کنار هم می توانند موفق ظاهر شوند.

فرکی درباره اینکه بهتر نبود ایم ملی قبل از رقابت های جام ملتها دست به جوانگرایی می زد تصریح کرد: به هرحال آنچه اتفاق افتاد ما از آن رد شدیم. کادرفنی تیم ملی در جام ملتها خیلی به جوانان بها ندادند. شاید برای اینکه نمی توانستند ریسک کنند. چراکه مدت کمی بود که تیم ملی را تحویل گرفته بودند. از زمانی هم که تیم ملی را تحیول گرفتن تا جام ملتها نتایج خوب بود. حتی در جام ملتها تا بازی با قطر خوب بودند و چه بسا اگر بازی قطر هم با برد پشت سر می گذاشتن دیگر الان این بحث ها مطرح نبود.

او افزود: الان تیم های بزرگ دنیا روی بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله سرمایه گذاری می کنند. حتی در این سن بازیکنان در بهترین لیگ های دنیا بازی هم می کنند ولی ما با دنیا فرق داریم. نتیجه برای مربی مهم است همان طور که در جام ملتها نتیجه برای اقای قلعه نویی مهم بود و می دانست اگر نتیجه بگیرد زیر فشار منتقدین قرار خواهد گرفت. اقای قلعه نویی نمی توانست قبل از جام ملتها کار جوانگرایی کند اقای دایی هم که گفته باید برای جام ملتها جوانگرایی می کردیم درست می گوید حالا جام ملتها که گذشت الان باید مقدماتی جام جهانی جوانگرایی کرد با توجه به اینکه ۸ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می کنند دست کادر فنی باز است. استفاده از جوان با انگیزه در کنار با تجربه های با کیفیت می تواند تیم ملی قوی داشته باشیم.

مربی سابق تیم ملی درخصوص اینکه آیا استعداد جوان در تیم های لیگ برتری کم شده را قبول دارد یا نه؟ گفت: بله قبول می کنم جوان با استعداد درتیم های لیگ برتری مان کم داریم. علت عدم اعتماد مربیان به جوانان به دلیل نتیجه گرا بودن است. به هرحال استفاده زا بازیکنان جوان کار آسانی نیست. همه می خواهند خودشان را حفظ کنند در نتیجه خیلی به جوانان اعتماد نمی کنند. امیدوارم این رویه تغییر کند و اعتماد به جوانان را داشته باشند. ما در گذشته به جوانان اعتمادکردیم و الان هم اگر این کار را انجام دهیم مطمئنم جواب می دهد.

فرکی با اشاره به مسایل فنی جام ملتهای آسیا تصریح کرد: به هرحال جام ملتها با همه فراز و نشیب ها و اظهار نظرات متفاوتی بود. من هم معتقدم گاهی خوب بودیم و گاهی در حد خودمان نبودیم. چه بسا باید یک مقدار تمرکز بیشتری باید می گذاشتیم. این رویه گاها خوب بودیم گاه خوب نبودیم تا بازی با ژاپن هم داشت. حتی در بازی با ژاپن هم یک نیمه بدبودیم و نیمه دوم خوب بودیم. یعنی غیر قابل پیش بینی بودیم خوشبختانه ژاپن را بردیم اما مقابل قطر کم تجربگی کردیم و نتوانستیم از فرصت عبور از ژاپن استفاده کنیم. الان هم که مقدماتی جام جهانی است ما خوشحال بودیم در جام ملتها یک مربی ایرانی بعد از سال ها می تواند نشان دهد مربی ایرانی توانایی حضور روی نیمکت تیم ملی را دارد الان هم خوشحال می شویم یک ایرانی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. امیدوارم نتیجه لازم را بگیرند.

او افزود: ما در جام جهانی نه کار آسانی داریم و نه کار سخت. فرصت خوبی تا آغاز جام جهانی دارند. ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست. اول باید ببینیم در مسیر رفتن به جام جهانی چه اتفاقاتی می افتد. چه بازی های دوستانه می گذارند و چه امکانات و تدارکاتی برای تیم ملی فراهم می کنند. حتی بازی های دوستانه که برگزار می کنیم هم بسیار مهم است. اگر شرایط ایده آل باشد می توان گفت می شود سنت شکنی کرد. اما اول به فدراسیون برمی گردد که تا چقدر کمک خواهد کرد. بعد از آن مربیان و بازیکنان محور هستند. اما در کل از الان نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد صعودمان از مرحله گروهی جام جهانی داشت. باید جلو برویم تا با بررسی شرایط دقیق تر نظر بدهیم. فقط امیدوارم این اتفاق بیفتد.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه امیر قلعه نویی نباید در انتخاب دستیاران خود تجدید نظر کند گفت: این دیگر به تصمیم اقای قلعه نویی بر می گردد اما مطمئنا هر چقدر کادرفنی قوی تر و با تجربه تر باشند بیشتر می توانند کمک کنند.

کد خبر 839829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ع ق QA ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    آقای فنی باند آبی فدراسیون دستور داد همه ش استقلالی بیارید تنومند نداریم حامدی فر خوب زمین را شخم می کنه و حریف و خودی نمی‌شناسه همه را جارو می کنه بیارم؟!