کم‌محلی به محله‌های خاص تهران و بی‌توجهی به آثار دیدنی تهران، عامل بزرگی شده است که بزرگترین کلانشهر ایران اسلامی با چهره‌ای زمخت و تیره در میان شهرهای ایران اسم خود را ثبت کند.

سید مهدی سیدی

به گزارش همشهری آنلاین*،‌ تهران، خواستنی‌تر از آن چیزی است که برخی گمان دارند. تهران، زیبا و جذاب است خیلی بیشتر از آنچه در باور برخی رسوب کرده است. شاید تهران چوب پایتخت بودن خود را می‌خورد که کسی آن را به‌عنوان مقصدی گردشگرانه به‌حساب نمی‌آورد؛ و یا شاهد انبوه دود و غلظت ترافیک و سیمان متراکم در برج‌ها باعث شده کسی به تهران به‌عنوان یک مقصد مناسب برای مسافرت تفریحی توجه نکند؛ و یا شاید دعواهای سیاسی و منازعات جناحی که هرروز از رسانه‌های پایتخت به سرتاسر ایران مخابره می‌شود باعث شده تهران چهره‌ای قطبیده و سیاست‌زده پیدا کند.

چه بسیار شهرستانی‌ها که فقط به خاطر دوا و درمان و یا به خاطر انجام یک کار اداری پایشان به تهران باز شده و چند شب کوتاه را منزل یکی اقوام بیتوته کرده‌اند و بعد سراسیمه به شهرشان بازگشته‌اند بی‌آنکه خاطره‌ای زیبا برایشان رقم خورده باشد. حضور اینچنینی در خیابان‌های عریض و طویل شهر با تقاطع‌های پیچ‌درپیچ غیر همسطح هر رهگذری را می‌رنجاند و او را به هراس وامی‌دارد. برای همین است که خاطرات برخی از تهران پر از التهاب و نگرانی از گم شدن یا دیر رسیدن است.

کم‌محلی به محله‌های خاص تهران و بی‌توجهی به آثار دیدنی تهران، عامل بزرگی شده است که بزرگترین کلانشهر ایران اسلامی با چهره‌ای زمخت و تیره در میان شهرهای ایران اسم خود را ثبت کند.

تهران آثار تاریخی، ابنیه دیدنی، باغ‌ها و بوستان‌های به‌یادماندنی و موقعیت‌های گردشگری بسیاری دارد. امام‌زاده‌های پر از معنویت و فضاهای فرهنگی دینی هنری پر از جذابیت در تهران بسیار است. اما این تراکم از جاهای دیدنی، هرگز آنچنانی که باید تبلیغ نشده و حق آن هرگز ادا نشده است.

تردیدی نیست که سهم و وزن رسانه در معرفی تهران زیبا، جدی و حیاتی است اما در این میان نباید از سهم خود تهرانی‌ها در بازشناسی زیبایی‌های تهران و بازنمایی آن برای دیگران غافل شد. تهران را زیبا ببینیم و زیبایی‌های آن را برای دیگران تبلیغ کنیم.

*نویسنده:‌ سید مهدی سیدی

کد خبر 839946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • FR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 0
    نگران نباشید برای ما که تهرانی هستیم با هیج جای دنیا قابل مقایسه نیست گر چه تعداد ما بسیاررررررررر نادر و انگشت شمار است ولی تمامی مناطق تهران زیبایی خود را دارد.تهران در ۵ روز اول سال تقریبا تهران است! زیبا و بی نظیر.
  • GB ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    4 0
    جان من تهران من جایی که در خاکش بدنیا آمدم اگر از سالها پیش مسئله مهاجرت به تهران کنترل می‌شد الان تهران هوای خوب حال خوب برای مسافرت جای خوب بود من ایرانی هستم ایران سرای من هست درود به تمام هموطنان عزیز سال نو مبارک باشه
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 1
    نگارش خوب و به جایی بود درباره برج سازی های تهران که صحبت شد با واژه دلخراس آسمان خراش باید بگم مگه دوبی و امارات آسمان خراش و برج سازی متراکم نداره کافیه داختل یکی از همین شبکه اجتماعی معروف چرخی بزنید ببینید چقدر ایرانی برای تفریح آنجا در داخل و در کنار آسمان خراش های آنجا عکس میندازن و پست یا استوری میکنند ! آیا فقت آسمان خراش ها برای تهران زشت هست ؟